Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Torrevieja

Thomas

over 21 år siden

Thomas

Hei
Skal til Torrevieja, Spania i mars og spille golf.
Er det noen som har noen baner og anbefale i området?

Thomas

Mr

over 21 år siden

Mr

Ring Per gullberg.......han vet hva som er bra og ikke

Joker

over 21 år siden

Joker

Det er tre baner i umiddelbar nærhet:
Ville Martin - Parkbane. Har ikke spilt den.
Las Ramblas - Park/skogsbane. Litt spesiell. Trang, blinde utslag, blinde innspill, raviner, trær midt i fairway foran green. I det hele tatt såpass rar/spesiell at den kan være verd et besøk.
Compoamor - Parkpane. Helt grei, kanskje litt kjedelig.

Det ligger også en mer profilert bane nordøst før Torrevieja, men jeg husker ikke hva den heter.

Thomas

over 21 år siden

Thomas

Hvem er Per Gullberg??
Hvor får jeg tak i han??

har ikke hans nr...

over 21 år siden

har ikke hans nr...

Han er golfpro og har i mange år drevet med golfreiser til torreieja.
Han jobber nå på Rud Hauger golfsenter i Bærum...

Øystein

over 21 år siden

Øystein

Det er fire baner innen 15 min kjøring. Villa Martin, Campoamour og Las Ramblas ligger ved siden av hverandre mens La Finca ligger 15 min kjøring nordover. La Finca er den nyeste og helt klart den beste,( 65-75 Euro.) I Alicante er det også tre baner; Bonalba, Alicante GC og Alenda. Har ikke spilt noen av disse. I fjor kjørte vi til Valencia (2 t) og spilte El Saler, MEGET bra. Ranket som topp ti i Europa(fastlandet). Klubbhus, range etc var litt slitent men banen var veldig bra til tross for lufting av greener. (73 Euro). Skulle jeg komme med et forslag til ukestur så ville jeg spilt 2 runder på La Finca og Golf de Campoamour, samt 1 på Las Ramblas og Villa Martin. God tur :-)

Jens Otto Martinsen

over 21 år siden

Jens Otto Martinsen

Det er flere muligheter for golf i nærheten av Torrevieja:
1) Villamartin er den eldste. Spennende bane som dessverre er litt slitt til tider, men mange fine utfordringer her!
2) La Marquesa var den neste, men den må du styre unna!
3) Campoamor er en fin bane - som regel i veldig god stand. Bør prøves - en god test!
4) Las Ramblas er en idyllisk bane - en opplevelse! Litt trang, men relativt kort - så da er det greit!
---Alle banene over koster ca. 40-45 Euro, og man kommer stort sett ut innen en time hvis man er alene.
5) La Finca. MÅ SPILLES! Dyr (75 Euro), men må spilles for å ha gjort det. Gled deg hele runden til du kommer til 17. hullet :-)
---I tillegg har du tre baner ved La Manga. Alle er meget velfrisserte. Har ikke spilt alle tre, men de jeg har prøvd mangler litt sjarm... Når det i tillegg er meget dyrt (når man ikke bor der) - så hadde jeg holdt meg til Villamartin, Campoamor og Las Ramblas.

GOD TUR :-)
(Vi har solgt boliger i området siden 1990 - så jeg er godt kjent. Kan ringe meg på jobben 32809303 - Langenes Spaniahus - hvis du vil ha mer informasjon)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her