Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Noen som slår hardere ?

Long Drive Wannabee

over 19 år siden

Long Drive Wannabee

Sean Fister, long drive champion 2005:

Fastest Club head speed recorded: 171.2 mph
Fastest Ball speed: 218 mph
Longest Drive: 515 yards
Career average: 370 yards
Longest 1 iron: 345 yards
Longest 8 iron: 230 yards
Longest drive with putter: 324 yards

Singelkølla

over 19 år siden

Singelkølla

324 yards med putter !!!!!!!!!
Hva skal vi med 14 køller ??????

704

over 19 år siden

704

Det er så jævlig vanskelig å komme seg ut av pot bunkere med putter'en...

Ellers er det en ganske imponerende statistikk. Det jo litt kjipt å vite at hvis jeg skulle stille i long-drive konkurranse med han karen, så måtte jeg ha satt en stopp omtrent ved 6'er jernet hans mens jeg slår med driver for at det i det hele tatt skulle blitt noe interessant :o)

King Kong

over 19 år siden

King Kong

Ikke så værst han svensken her heller:
http://www.swingkong.com/

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Greit å slå langt med driver, men er de med i golfturneringer, eller er de bare med der hvor det kun er driver å slå med?
Skulle likt å se om de er like gode med et 7 jern eller en wedge. Har en mistanke om at driving er alt de kan.

Erik

over 19 år siden

Erik

Dette er selvsagt løgner.
Og ha en snittdrive på 339 meter er selvsagt tull.
Den som har høyest snitt på pga-touren ligger rundt 292 meter.
Nesten 50 meter kortere enn denne karen !!!!!
Dette tror jeg ikke noe på.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

selvsagt er dette løgner.

Erik har nok rett. bare å innse det.

hva vil du egentlig frem til Erik? hvorfor er det selvsagt at dette er løgn?

Carldenhardbalne

over 19 år siden

Carldenhardbalne

LongDrive er en annen sport enn golf på færrest slag. Dette er selvfølgelig ikke tull. Jeg hadde, uten å blunke, veddet 10 000,- på at det finnes minimum 1000 spillere som lett driver lenger i snitt enn de 25 lengstslående på touren.

At du tror golf dreier seg om å slå langt illustrerer din totale uvitenhet om spilllet og hvilke aspekter gode spillere behersker langt bedre enn middelmådigheter. Det er fra 2. slaget og inn golf avgjøres.

Erik

over 19 år siden

Erik

Er få som er istand til å slå like langt som Tiger Woods.
Når han drar til ballen for fullt, er han muligens i stand til å slå maks 350 yards i snitt. Det gjør han selvsagt sjelden.
Men dersom han til enhver tid skulle dra til for fullt, vil jeg tippe han hadde slått maks 350 yards i snitt.
Fremdeles langt bak denne karen her.
Jeg har da sett tiger woods kline til alt han har, når han har liggi dårlig an, og har måttet satse 100% for å nå inn på ett par 4 hull.

Erik

over 19 år siden

Erik

Og det å ha slått 210,3 meter med ett 8 er jern er jo bare helt ufattelig.
Og 470,9 meter med drivern.
Nekter å tro det.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

du er på temmelig tynn is nå, Erik.
Det er veldig mange som slår like langt som han.
dette handler om Longhitters som ikke spiller på PGA tour, men som spiller Longhitter konkurranser.

HIO

over 19 år siden

HIO

Dette stemmer, så på golf program på Canal plus for noen uker siden hvor de viste klipp fra verdensmesterskapet i Long drive, vinneren slo rundt 450 meter!!! Helt sinnsykt å se på, men disse bamsene kan kun slå langt, de eier ikke ballfølelse og de fleste lå på rundt 12-14 i hcp i følge programlederen.

Erik

over 19 år siden

Erik

Du skal huske på at 338,4 meter er snittet.
Og at det er ingen som treffer optimalt hver gang.
Han kan helt sikkert slå 338,4 meter mange ganger.
Men det er helt klart at selv de som slår lengst har dårlige treff innimellom, hvor de vil slå atskillig kortere enn vanlig.
Og når han da har 338,4 meter i snitt, så skal han slå temmelig ofte over 355-360 meter for å opprettholde ett snitt på 338,4.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

du aner ikke hva du snakker om Erik. du må begynne å sjekke litt kilder før du preker om hva som er mulig og ikke.

les litt om hva longest drive spillerne faktisk gjør før du begynner å prate om hva de ikke kan i din verden.
blir som om jeg skulle hive meg på et kirurg forum og påstå at det ikke er mulig med transplantasjon av ører, fordi jeg ikke har sett det før.

doh..

sjekk forøvrig denne linken. 470 meter drive, inkl rull. er overhodet ikke umulig.

http://www.guinnessworldrecords.com/content_pages/record.asp?recordid=45143

yngve

over 19 år siden

yngve

les utdrag fra nettside funnet med google

"On Sept. 25, 1974, [Mike] Austin was playing in the U.S. National Seniors Open Championship at the Winterwood Golf Course in Las Vegas, a course since renamed Desert Rose. Austin drew back and unleashed a blast that flew more than 400 yards, bounced in front of the green and came to rest 65 yards beyond the flag-stick. That shot set the Guinness world record as the longest drive ever recorded in a PGA tournament: 515 yards."

Erik

over 19 år siden

Erik

Åja, fyren skrøt ikke av seg selv men av en long-drive konkurranse.
hmm, ja da blir det jo mye mer troverdig.
Tenkte på at fyren satt og skrøt av seg selv jeg.
Leste ikke godt nok som vanlig da.
Sorry.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

career average på 370 er langt fra usannsynlig. husk at i long-drive er det bare drivene som lander innen for landingssonen som teller. tipper snittet hans er beregnet av tellende driver.

bubba watson som dunker lengst på touren nå har fått målt en maks ballhastighet på 195mph, så denne karen her er temmelig drøy. hadde vært gøy å spilt en runde med han....hehe

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Statistikken på PGA-touren som omhandler drive-lengde er ikke lengden de slår med driver. Det er utslagslengden på 2 utvalgte hull på hver bane. Valgt ut slik at medvind/motvind utlikner hverandre. Og det er slettes ikke gitt at de slår ut med driver på akkurat det hullet. Så å sammenlikne den statistikken med longhitting-contest blir særdeles misvisende.

Nico

over 19 år siden

Nico

I tillegg så er det noe forskjellig verktøy de bruker i desse konkurransene. Etter det jeg forstår brukes det noe tilsvarende "dame" skaft, altså skaft som fungerer mer som en fjær. Antagelig er skaftet så langt som det er lovlig. Ballene er også "rock hard" siden spinn og følelse på green betyr null. Altså helt andre kriterier enn på PGA. Tror nok de mest langslående på PGA kunne hevdet seg med slikt verktøy og Max kraft bak slaget. Anyway, imponerende er det!

Bubba Watson

over 19 år siden

Bubba Watson

Slår 20 yards lenger i snitt en TW, han er ikke i nærheten.
Jeg så en video(på golf.se) av Viktor Johansson der han slår ballen rett gjennom en telefonkatalog, lett som bare det!
Men han bruker da ikke noe dameskaft, men 4Xstiff og 50 tommer.

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Bruker de forresten vanlige baller på en longdrive-konkurranse? Kanskje de bruker baller fra slutten av 80-tallet. Disse var jo mindre og gikk lengre pga mindre luftmotstand! Mange faktorer som spiller inn her!

Trådstarteren

over 19 år siden

Trådstarteren

De bruker conforming baller og conforming driverhoder. Eneste "ekstra" de kan tillate seg i forhold til PGA tour spillerne er 2" ekstra lengde på skaftet. Inntil for et par år siden var det ingen begrensninger på skaftlengde, noen brukte skaft på oppimot 60".
Sean Fister bruker visst bare standardlengde på 45", personlig designet Accuflex skaft og Dunlop driverhode.
Verdens lengste offisielt godkjente drive er 536 yards.
Finnes neppe 1000 personer som slår lenger enn Tiger, men kanskje 100.
Skulle vært morro å sett hvilken score noen av disse longdriverne hadde fått til på åpne baner som f.eks Nes, Mjøsen og Kongsberg.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Til "trådstarteren" les denne linken fra golf digest :http://www.golfdigest.com/features/index.ssf?/features/gd200603myshot.html .

Her er masse kul info om mr Fister. Han bruker en 48 tommers driver i konkurranse,ikke 45 som du nevnte. Se hvor høy han er og høyden til de han konurrerer mot. Dette er også med på å forklare hvor langt de slår.

"I'm 6-5 and weigh 245. When I started out in the early '90s I was one of the bigger guys. At the finals this year I looked up at more than half of them. John Colborne is 6-9. Kurt Moore is 6-7. Viktor Johansson is 6-7 and weighs 275,"

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her