Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Grepbytte nå.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Dagene i verkstedet begynner nå å fylles med grepbytte og ettersyn av utstyr. Har jobbet en del med å få spillere til å forstå viktigheten av å bytte slitte eller feil grep, og det har hjulpet. Mange ser nå verdien av å starte sesongen med nye grep, feste løse feruller og sjekke at køllehodene ikke er løsnet.
Litt synd er det dog at en del vil spare på ett par-tre køller som "ikke er så slitt". Det er av stor viktighet at alle køllene har det samme grepet, spesielt hele jernsettet.

Har sett her inne at noen køllemakere har nektet å selge grepp for egenmontering, og det er sprøtt. Selv om jeg også gjerne vil gjøre jobben ferdig, er dette ikke verre enn at de fleste greier det selv. Hos meg får kundene også mulighet til å bruke mitt verksted om de vil, med veiledning. Slikt skaper ett trivelig miljø mens vi venter på åpne greener.

Ett lite tips til dere. Kjøp inn det som trengs, pluss ett par six pack, ta en felles ettersynskveld. Det er hyggelig og nyttig, skryte litt får en også gjort.

Joker

over 19 år siden

Joker

Hei Børje

Jeg har tidligere kjøpt bl.a grep hos deg, og det begynner å bli på tide å bytte på noen andre køller. Men nå ser det ut som om du ikke lenger selger til sluttbruker. Medfører dette riktighet, og er det eventuelt noen du vil anbefale som selger løse grep nær Oslo/Akershus.

Jeg nekter å betale 100 kr ++ for å kjøpe grep hos køllemaker når jeg vet at de betaler 20-30 kroner for det inn til seg!

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Kan ikke legge ut forhandlere her inne, men tar du kontakt med meg så finner vi en.

Webshopper

over 19 år siden

Webshopper

Grep koster peanuts å bestille fra USA.

Webshopper 2

over 19 år siden

Webshopper 2

Og hvor er det best å bestille ? Noen som vet hvor man bestiller for å holde seg under 200kr-grensen inkl frakt ?

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Gå på eBay, spør om selger kan sende som "gave"( og max verdi tilsvarende kr 1000,-, men det bør ikke være nødvendig når det gjelder grep).

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

WS 2, for 200 kr er jeg redd det ikke blir mye å få. Riktignok er det billigere å handle der borte,men det er grenser der også.
Generelt så koster gode standardgrep ca. 2 - 2,5$,og om du da beregner minstefrakt til 35$ er regnestykket enkelt. 10 grep koster deg ca.500 kr med frakt og moms.

H

over 19 år siden

H

Børje

Kan du si hva det koster å få lagt om grep hos deg? Feks Golf Pride Tour Wrap.

Kremt

over 19 år siden

Kremt

For noen kjipinger dere er som ikke vil søttte opp om norske køllemakere. Tror dere at vi beholder køllemakerens virke i Norge hvis de bare skal få lov å sette på grepene, og bøye køllene dere bestiller fra usa? Skjønner dere ikke at det er et helt annet marked i USA? Hvem skal bytte grepene deres om noen år hvis flere og flere køllemakere går konk fordi de ikke får lov å selge utstyr?! Tankevekker

Bra tråd med gode tips Børje! Grep er viktig

Mm

over 19 år siden

Mm

Dem kan sikkert bestille fersk loff fra Kina også. Mye billigere det.

Tore P.

over 19 år siden

Tore P.

1 pils per grep?
Pedersen er nok en trivelig køllemaker...
Stikker innom neste gang jeg er på Hedmarken

Shack

over 19 år siden

Shack

Er sannelig ikke sikker på om det er noen god ide med en pils pr grep. Med tanke på at det er 14 køller i bagen kan det bli mye pils før man er ferdig:-)

Når det er sagt så støtter jeg skifte av grep som en god start på sesongen. Nye grep på våren og noen runder med varmt såpevann utover sommeren er en billig investering i forhold til mye annet i denne sporten. Om man skifter grep selv, eller får noen til å gjøre det får være opp til den enkelte. Så veldig dyrt blir det nå ikke uansett.

Joker

over 19 år siden

Joker

Jeg synes det er synd at den eneste webshoppen som forhandlet hyllevarer som grep, skaft o.l har sluttet med sluttbrukersalg. Jeg og flere har dårlig erfaring med å benytte proshop som mellomledd, der bestilte varer tar urimelig lang tid hvis de i det hele tatt dukker opp.
Det virker som om de er mer interessert i å selge nye køller enn å yte service på områder med lavere marginer. Ofte står ikke de mest kompetente personene bak disken heller.

Andre bransjer som selger hyllevarer har forlengst forstått at de må være konkuransedyktige på pris. Vi ser dette best i databransjen, men også andre aktører dreier mot å selge varer på web

Kremt

over 19 år siden

Kremt

Der er jeg dog helt enig med Joker :)

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Det er frustrerende for meg å være midt imellom to ulike kundegrupper, vil jo svært nødig ri to hester samtidig. Dette med proshopene er ikke i kommet riktig i gang enda, de er jo fortsatt i utlendighet mange.
Tar imidlertid ett valg her, og leverer fra min forretning på Elverum for de som vil fikse dette selv. Det er meningsløst å måtte bestille grep fra USA for noen køller.Der hvor jeg har ett kundeforhold til shop, kan pakken hentes i shopen.

Smugglern

over 19 år siden

Smugglern

Bestiller du 10 grep er prisen rundt 70kr/grep
Bestiller du 50 grep blir prisen 30kr/grep.
Dette forutsetter at du får det tilsendt som gave og inkluderer IKKE moms.
Tragisk at man kan kjøpe grep over disk i USA til 15kr grepet mens samme grepet i norsk proshop koster 100kr.
NOE ER HORRIBELT GALT

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

B.P.
Føler du at du balanserer på en farlig tynn egg da du driver salg av golfeffekter og starter tråder her inne om utskifting av grep? Blirt ikke det liit bukken og havresekken?

Host

over 19 år siden

Host

Billig reklame. Billig for deg, billig for oss. Nå syns jeg Scangolf burde få betalt for all denne putter-reklamen, solbrille-reklamen og nå køllemaker-reklamen :D
Enig med Haugerfantomet. Er litt mye snikreklame for tiden. Dette er et forum, ikke billig markedsføringsplass for småbedrifter.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Føler ikke at jeg tråkker over grenser om jeg starter en tråd rundt ett så viktig tema som grepbytte og ettersyn av utstyr. De fleste her inne vet fra før hva jeg driver med, så det er ikke nødvendig for meg med egenreklame.
At jeg får en del spørsmål er også naturlig, og det er naturlig at de blir besvart. Føler meg trygg på at jeg får en rask telefon fra Jarle om jeg tråkker i salaten.

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Du har helt rett i at det er viktig å skifte grep, men det skal spillere ta opp ikke de som sitter som importører eller er detaljhandlere. Dette er et forum for golfere og ikke for utstyrslevrandører. Du exponerer deg for en kundemasse her og resultatet er at du får flere kunder.
Du er sikkert en ok fyr som gjør en bra jobb, men jeg synes ikke det er riktig å delta her når man er i bransjen og skal tjene penger. Skal dette bli vanen blir dette bare en reklameside hvor de forskljellige levrandørene markedsfører sine produkter.

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Nå drar du den kanskje litt vel langt Fantomet.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Jeg er i tillegg til å være næringsdrivende, også golfspiller. Mener at jeg, som alle andre, har like stor rett til å delta her inne.

Tore P.

over 19 år siden

Tore P.

Svarene her tyder vel paa at vi er interessert i hva Borje tilbyr.

Sjekker Scangolf for aa lese hva engasjerte norske golfere driver med (inkludert Pilot-NG-Bernt og Borje Pedersen), men har i det siste blitt lei av negative "bedrenickere" som ikke bidrar med noen ting.

Bruker du Scangolf er sjansen stor for at du er interessert i golf-utstyr og hva kollemakere har aa si.

Haugerfantomet kan starte sin egen kommunistgolfwebside hvor han har total dominans (slike som AR har gjort).

Teldar

over 19 år siden

Teldar

Enig med Tore P - Børje er en av de mest aktive her inne. Jeg mener saken hadde stilt seg helt annerledes hvis det var en helt ukjent som begynte å tilby sine tjenester.

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Så lenge han skriver under fullt navn, og at alle vet hvem han er, ser jeg ikke noe problem i det. Hva med de som under anonyme nick anbefaler den og den driveren? Hva om de egentlig importerer disse merkene? Da er det sjult reklame, og det er jo verre. At noen driver for seg selv, og prøver å få til noe på egenhånd er prisverdig. Og om de markedsfører sine produkter eller tjenester på denne måten er helt greit så lenge det gjøres åpent og ikke alt for påtrengende. Uten alt for stor kjennskap til markedet gjetter jeg at Børje ikke akkurat havner i Røkke-klassen ved å lime sammen køller og importere grep.

Om jeg skriver at Borre er en knakendses god bane, dit bør alle dra! Så er jo også det reklame.

HiBore

over 19 år siden

HiBore

C'mon, Haugerfantomet...dette er et debattforum, hva forventer du deg? Attpåtil med mulighet for å være anonym. Når Børje starter en tråd om grepbytte, er det ikke riktig men om Børje hadde lagt inn en tråd om grepbytte som ANONYM, da hadde det vært helt OK...?
Synes Børje bidrar med kunnskap og nyttige opplysninger som sikkert mange setter pris på og jeg kan ikke se at han profilerer egen virksomhet i så stor grad at han bør holde seg unna. Takk Børje for dine bidrag!!

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Jeg tror dette blir helt opp til Webmaster å vurdere.

Å nekte alle næringsdrivende å kommentere her inne synes jeg personlig er unødvendig, men det er viktig at de spiller med åpne kort. Det gjør vel Børje P. etter mitt skjønn.

Det er sikkert fristende for en næringsdrivende å bruke åpne nettfora til gratis profilering og markedsføring, men det er også stor risiko forbundet ved det, fordi det er umulig å ha kontroll på eventuelle motinnlegg.

Hvis jeg f.eks. skal prøve å selge et nytt køllemerke og skriver vakre ord om kølla mi :-) her på nettet, risikerer jeg også å bli "utdebattert" av en sur kjøper som slett ikke var fornøyd.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her