Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Grep på jernkøller

Roger

over 19 år siden

Roger

Jeg var og kjente litt på grep på nye jernkøller jeg har tenkt meg, og falt litt for et slikt surret grep, rimelig mykt, og ser vel ut som skinn.

Hvordan er et slikt grep? Er dette for solskinnsdager i Spania eller fungerer det også i Norge?

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Vær litt mer presis da, det finnes mange gode og mindre gode grep der ute. Og amnge ser ganske like ut. "surret grep" sikker på at det ikke du som er litt surret da :-)
Kom med merke og modell navn så får du sikkert gode svar.

snappy

over 19 år siden

snappy

Jeg vil anbefale:

Golf Pride med modellen Tour Velvet. Dette er bankers

Roger

over 19 år siden

Roger

Tenkte på Golf Pride Tour Wrap på et sett med Taylormade køller, er det andre grep som er å anbefale før dette?

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Jeg monterte nye grep forleden og jeg brukte de nye GolfPride grepene, New Decade, de er halvparten svarte og røde. Fantastisk gode grep og friksjon.

M45

over 19 år siden

M45

Hvor handler dere grep og annet div?

Jeg har spurt noen køllemakere og de tar samme pris for løse grep som for ferdig montert.

eisp

over 19 år siden

eisp

Jeg kan også anbefale Golfpride New Decade grepene, fantastisk gode!!

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Man kan kjøpe grep fra f eks. GolfSmth eller noe. Køllemakere vil jo som regel tjene litt penger så de vil gjøre jobben også. Og det er jo greit. Et grep koster ca 50 kr kjøpt i utlandet så det lønner seg å kjøpe en del for å få mindre frakt.
Frakten blir jo ikke tilsvarende mer om man kjøper inn 20stk i steden for 5. Skal du skifte på en kølle er det ikke noe å mase med, gå til en køllemaker. Jeg kjøpte skaft og grep på nett og sparte en del kr. Men jeg skiftet skaft og grep selv så da blir det jo annerledes.

GolfPride New Decade er et av de nyeste grepene til GolfPride og de aller beste jeg har prøvd.

Roger

over 19 år siden

Roger

Det er altså verdt å kjøpe Golf Pride grep til fordel for vanlige Taylormade grep?

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Her må du prøve litt også. Det kan jo være at du finner ditt favoritt grep et annet sted enn GolfPride. Lamkin er også meget gode grep. Det finnes andre også.
Men man må vel anta at de som primært produserer grep har en del forskning basert på sine produkter så det er jo å forvente at det er topp kvalitet.
Men du bør prøve GolfPride New Decade ihvertfall.

Det BESTE grepet

over 19 år siden

Det BESTE grepet

etter å ha labba gjennom alle de populære grepene fra Golf Pride (inkl new decade), Lamkin, Winn, Kelmac, og diverse OEM-grep har jeg nå slått meg til ro med Royal Serengeti på alle køllene mine.

http://www.golfworks.com/product.asp_Q_pn_E_ZZ101

Det er mykt og gir ikke træler i hendene,
det er behagelig,
det er presist,
det er i særklasse det beste når det regner,
det er godt i ekstrem varme når svetten renner nedover armene,
det er godt på "nullføre" om høsten med frost i lufta,
og det er slitesterkt.
Jeg fatter bare ikke at Royal har greid å promotere dette grepet bedre enn de har gjort.
Anbefaler dette grepet på det sterkeste til alle som spiller golf.

PRO

over 19 år siden

PRO

Myke grep gir friksjon i grepet inni hånden når du svinger i stor hastighet. Derfor bruker proer stort sett harde grep. Myke grep, og også tykkere grep kan for mange føles godt i hendene når det testes, men vær forsiktige med disse grepene.

Friksjon

over 19 år siden

Friksjon

Trodde størst mulig friksjon var viktigste hensikten med golfgrep.
Men hvis friksjonen blir for stor i hånden til "PRO" kan han jo smøre seg inn med såpe eller olje.....
Kan du forklare litt bedre for oss amatører hva du mener, PRO ????

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Det han sikkert sikter til er at grepet beveger seg mellom hånden og stålet i skaftet. Altså en vridning i selve grepet. Om jeg forsto PRO rett.

PRO

over 19 år siden

PRO

Det er helt riktig Haugerfantomet. Det er den friksjonen som oppstår når grepet vrir seg i forhold til skaftet på kølla. Det skal ikke mye til før det blir upresist her. Dette merker best de som har høy svinghastiget. Det som skjer når man har for tykke grep som jeg også skrev om, er at hendene får vanskeligere for å release i tilslaget. Kanskje ikke så rart at de fleste proer spiller med tynnere grep en "standard" på sine køller.

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Tykke grep kan vel være et middel som kurerer hooking da kanskje? Og tynne grep for å kurere slice, men på en annen side er det vel bedre å fikse på svingen i steden for andre måter å reparere feil på.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her