Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

NRK

olemartin

over 19 år siden

olemartin

Må bare si at jeg har gledet meg stort over nrks sendinger i helga.

Rike er utrolig dyktig på tross av sin noe manglende golfkunnskaper. Masse moromme/interessante fakta.

Og ikke minst, mye hyggeligere stemning enn på viasat sine sendinger.

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Enig!

Rike har lest seg opp, og gjort en BRA jobb før årets golf-sending!

Kona skulle ta opp masters for meg, og jeg ble litt skuffet over at hun hadde tatt opp Nrk2, MEN, det var faktisk overraskende bra sending, så jeg satt og nøt spenningen!! Og skuffelsene...

nrk

over 19 år siden

nrk

Woods vant ikke, men P.Michelson :-)

Lucky Fluke

over 19 år siden

Lucky Fluke

Så dere samme sending som meg?

Ramnefjell er sjukt mye bedre. Selv om han er alene om sendingene. Det er nitrist å høre at de tre tøydukkene NRK har skaffet ikke fulger med i det hele tatt. Dem sier mot hverandre om masse slag, og de snakker bare vrøvl og vævvel. Nei dette var tragisk. Rike er den eneste som faktisk funker, selv om han ikke har snøring. Men når han vævler om sånn og sånn som om han hadde peil blir bare dumt. 3 i terningkast til Rike. 1,5 til de andre to tittingene.

Pipestemmen til Nilsen er annoying, og talefeilene samt dustekommentarene til Rojahn er passe irriterende. Rojahns forsøk på å virke engasjert minnet mer om en vårkåt tenåring med ny moped.

Uansett kjempebra at de sender golf på NRK. All ære til det. Men det må da gå an å slå Rike sammen med Ramnefjell?

nrk2

over 19 år siden

nrk2

Jeg synes Rike & Co gjorde en skrekkelig jobb. Endte med å se gårsdagens sending uten lyd og i dag hadde jeg på radio fra USA.

Hva skjer med å velge en kommentator som ikke kan si "R"??

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

Jeg synes Rike og Thomas N. gjorde en grei jobb, mens Rojahn kunne like godt ha sittet hjemme, for å kalle han ekspertkommentator blir bare latterlig.

Når en spiller slår et veldig bra slag, og kommentaren til Rojahn er "Det var jammen et bra slag", og samme skjer på neste og neste, og når han bommer putten så sier Rojahn "Neimen om han har spillet inne i dag".....

trenger man virkelig en "ekspertkommentator" for å si akkurat det?

Rike er jo morsom, for han sitter med masse historiske fakta og morsomme tilleggsopplysninger som ikke nødvendigvis handler om dagens spill, men om mer eller mindre relevante observasjoner fra tidligere masters o.l.

Thomas Nielsen er i hvertfall klar og tydelig, og uten Rojahn så tror jeg det kunne ha blitt enda bedre.....

når det gjelder å sammenlikne med AR, så blir det som epler og bananer.
han gjør mye av det samme som disse tre har gjort i helgen, men alene, og med mye mer avslappet holdning.
dessverre så er han til tider våsete han også, men det er klart at han er en mye bedre golf-kommentator.

Golfo

over 19 år siden

Golfo

Rike kan i alle fall kommentatorfaget. De såkalte proene var bare latterlige, de har jo ikke noe annet å by på enn selvfølgeligheter. Omtrent som når Espen Bredesen kommenterer hopp.
Ulfbåge og Sellberg var dypt savnet.

Truls

over 19 år siden

Truls

Jeg kunne slå meg fullstendig til ro med Rike. Han kommenterer på en profesjonell måte og har gjort leksen sin. Det som var irriterende i lengden var ekspertkommentatorenes beskivelse av hvert slag som havnet innenfor 2 meter fra pinnen. "Det var et UTROLIG bra golfslag". "Ja, det der er UTROLIG bra!". Og for ikke å glemme "Det der er i verdensklasse!". Vi er vant til å se Utrolig bra golfslag når vi ser på bilder fra verdens beste spillere. Vi ser det vi ser og det er ikke nødvendig å understreke det.

Det jeg hadde forventet fra de to proffene, var mer faktaopplysninger rundt spillere, banen etc. Dette tok allikevel Rike seg av og tommelen opp for han. Kan ikke skjønne hvorfor folk klager over han som kommentator! Han har også en behagelig stemme å høre på i lengden.

Terningkast 5 fra meg til Rike!

Lavida

over 19 år siden

Lavida

Du kan da ikke savne Ulfbåge???? Han er jo verre enn Sølve Grotmål... Rike klarer seg veldig bra, mens Thomas Nilsen bare gjetter og gjetter seg gjennom sendingen. Han har ikke skjønt at (nesten) alle slag starter til høyre (for høyrespillere) på grunn av optisk bedrag på TV.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

vel, Thomas kommer i hvertfall med noen utfyllende informasjoner innimellom.
Øyvind Rojahn er jo virkelig helt ubrukelig. beklager, men som kommentator så er dette noe av det verste jeg har hørt.

Rike gjorde en knalljobb, med tanke på at han tross alt ikke er noen golfekspert. han sjekker historie og kommer med mange festlige innspill. litt feilaktige tekniske golf-påstander innimellom, men det kan jeg flire av og leve med.

Leif

over 19 år siden

Leif

Jeg synes at det eneste Rike gjorde var å forklare hva birdie og eagle var hver gang en spiller senket en putt... Men at de to "ekspertkommentatorene" ikke greide å si noe interessant i det hele tatt må jeg si var skuffende! Det virket nesten som om de kunne mindre golf enn det Rike kan! Men det er veldig bra av NRK å sende Masters!!!!!

Truls

over 19 år siden

Truls

"Jeg synes at det eneste Rike gjorde var å forklare hva birdie og eagle var hver gang en spiller senket en putt..."

Det er bare tøys! Dette skjedde sjelden. Men jeg vet, i likhet med NRK, at det sitter veldig mange som ikke spiller golf å ser på. Det plager ingen at det kommer en forklaring på hva en birdie er en gang i timen! Hadde det vært amerikansk fotball du så på, hadde du sikkert ikke hatt noe imot noen tekniske forklaringer inne i mellom!

Anne Kari

over 19 år siden

Anne Kari

Hiver meg på jeg også...

Rike: I og med at dette gikk på NRK, så bør det være en "folkelig" kommentator der som kan gjøre sendingen forståelig for de som ikke kan så mye om golf. Rike gjorde denne jobben helt greit, pratet for mye etter min smak men det gjør alle norske kommentatorer.

Nielsen: Ikke bra nok, kanskje først og fremst fordi han har en irriterende stakkato pipestemm.

Rojahn: Helt unødvendig tilleggskostnad.

Min konklusjon: Neste gang burde NRK benytte Rike og Ramnefjell.

704

over 19 år siden

704

Jeg syns vel egentlig ikke Rike var så ille. Han kan ikke så mye om golf, men han hadde lest seg opp og kom med mye morsomme fakta rundt turneringen og spillerne.

Nielsen og Rojahn kunne vi kanskje vært foruten. Nielsen fulgte jo knapt med på det som skjedde der ute. Flere ganger var han på helt feil hull, og når han (pro som han er) til tider utbrøt: "den pull'an langt ut til venstre" eller "den push'an lang ut til høyre" bare for å se at ballen gikk på motsatt side av hullet var jo bare latterlig. I tillegg begynte han å diskutere med Rike ang. en score (om det var 69 eller 71). Veldig uproffesjonelt, og dessuten hadde jo selvfølgelig Rike rett. Han følger i det minste med :o)

Duffy

over 19 år siden

Duffy

Skiftet litt mellom NRK og Viasat 1 sverige, konklusjon Rike var klart bedre enn Sachrisson?. Det skal godt gjøres og holde slik flyt som rike klarte over en 5 timers sending. Nå vil jeg spille golf selv.....Når det gjelder Xpertene får ikke de godkjent av meg.

PålN

over 19 år siden

PålN

Det er blitt så politisk korrekt at man skal være fornøyd med at NRK sender golf og derfor skal man bare være takknemlig, men kan jeg få lov å foreslå for Rike: Hold kjeft! Se en video med engelske kommentatorer, f.eks. Alliss og Hay. Kjeften skal ikke, må ikke, behøver ikke gå i ETT, HELE fordømte tiden! Dette er ikke ishockey. Etter en stund måtte jeg slå av lyden, før jeg oppdaget at dansk TV2 også sendte.

Til de som IKKE savnet Ulfbåge/Sellberg/Nilsmark: Ulfbåge er kliss lik Rike, ikke mye peil, men lest leksen, men Sellberg har ihvertfall kjent på følelsen av å ha en putt for seier etter veldig mange år på Touren (den europeiske, riktignok, men dog), og ikke minst, de var på Augusta, ikke i et studio på Marienlyst.

Må man ha spilt på et noenlunde høyt nivå for å kommentere golf? Nei, jeg tror ikke det. Men jeg ville likevel latt Rojahn og frk. Nielsen få bli hjemme neste gang NRK sender golf. Hva med golfskribenter? Zacke er en god spiller, men aldri på et høyt nivå, svjv., men han er likevel en god håndverker, en god golfjournalist. Hvorfor ikke la Halvor Kleppen få en sjanse? Trygve Sundbø?

Ang. den evinnelige masingen med birdier, eagler osv. Jeg tror ikke, hvis man først er så interessert at man sitter oppe kl. 12 om natten, at man irriterer seg over å ikke skjønne hva birdie er. At det avogtil kommenteres og oversettes alle mulige rare skilt om statistikker som kommer på skjermen, får man leve med, men de kommer og forsvinner så fort at ikke kommentatorene får dem med seg heller...

Lavida

over 19 år siden

Lavida

Rike bedre enn Zachrisson... høh-høh... den var god...

Rike/Ramnefjell kunne vært en veldig bra kombinasjon. Rike, fordi han har den samme uvitende nysjerrigheten til selve finessene i spillet som majoriteten av seerne... Ramnefjell fordi han har full peiling og ikke stresser som Nielsen for å finne på noe å si...

Leif

over 19 år siden

Leif

Men jeg synes nesten litt synd på nielsen og rojahn når de sitter der og sier ting bare for å si noe, så blir det feil, så stresser de med å si noe annet som blir enda dummere osv. Var av og til det rett og slett ble pinlig...

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Jeg synes Rike og NRK gjorde en god jobb i helgen! Sendingene var en kjærkommen avveksling til Ramnefjell. Ikke det at Ramnis gjør en dårlig jobb, men jeg synes det er litt slitsomt i lengden at han skal være så utrolig seriøs og korrekt hele tiden. Det bli liksom så anstrengt og lite engasjerende. Rikes løsere tone og kanskje unødvendige kommentarer og begrepsforklaringer og litt slenging med leppa gjorde at jeg koste meg stort foran tv'n i helga. Mer av slikt!

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Det er vel sånn at de som liker Rike og andre uvitende amatører, selv er uvitende amatører i spillet, mens de som er selv gode spillere setter mye høyere krav til kommentatorer.
Og det er jo bare naturlig, hvis du kan mye mer enn han som prøver på en klønete måte å forklare deg noe blir du irritert.

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Til det vil jeg bare si at det er denne type nedlatende, intolerante besservisserholdninger som gjør at mange har negative fordommer mot golfsporten. Såpass skjønner jeg, selv om jeg er en uvitende amatør...

nrk

over 19 år siden

nrk

At ikke Haugerfantomet blar gjennom gamle fantomeblader, hvor han kansje også er medlen, i stedet for å erge seg over småting.Magesår here I come.

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Til dere som mobbet Viasport, hva skal dere se denne uken da?

Flipper

over 19 år siden

Flipper

Alle husker Torgeir Bjørn da han mistet sin store ledelse i British Open.
Fantastisk.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

den rettet han opp selv Flipper..... leter du etter ting å kritisere, eller tuller du bare nå?

jeg

over 19 år siden

jeg

syntes Rike var klart best av de 3, og med litt erfaring med golf kan han bli en vesentlig bedre kommentator enn Ramnefjell som er alt for rotete.

uansett, dansk viasat sport er overlegne på kommentering.

Joda

over 19 år siden

Joda

Jeg!
Er sikkert greit med dansk, hadde man bare forstått hva de sier :-)

Fraud

over 19 år siden

Fraud

hvis vi tænker på den metereologiske model for entropi -negentroploven, kan vi betragte latenstiden som opsuger kompleksiteten i entropien og opbygger negentropien af denne.

Vanskelig :-)

f bulsara

over 19 år siden

f bulsara

du innmarie serriøse, du titter fram fra dine nic, velkommen skal du være i påskevårmen.

hammer to fall

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her