Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

simulatorgolf

simulatorgolferen

over 19 år siden

simulatorgolferen

Hei alle sammen, denne vinteren har jeg tatt meg tid til å spille en del golf på simulator. Jeg er relativt fersk og forrige sesong hadde jeg et hcp på 32.

Er dere av den oppfatning at det er mye enklere å spille på simulator? Har gått 15 runder i år (slagspill, 2 m gimme, 0 mulligans, litt vind).

Samtlige av rundene har vært i området +10 - +20.

Må jeg være forsiktig for å ikke bli tatt for juks når jeg går årets åpningsturnering eller "lyver" simulatoren...? :)

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

DU har nok ikke noe å være redd for! :)
Det er lov å trene om vinteren uten at det skal kvalifisere til nedskrivning.

Dessuten kan nok simulatoren lyve noe; etter min erfaring skiller det noe fra person til person,

For å oppsummere hva min erfaring er:
katastrofene blir stort sett mye mindre
og man finner alltid ballen
man står alltid plant
Gimmies fra 2 meter går jo ofte ikke i i virkeligheten.
Tror at jeg spiller ca 5 slag bedre i snitt i simulator enn i virkeligheten

Marius Gebhardt

over 19 år siden

Marius Gebhardt

Litt lettere kan det jo være. Men et spørsmål, setter du alle puttene under 2 m? Her kan det jo ligge mange slag for en med 32 hcp.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Marius,
har du sett simulatorne på fornebu?
dersom du har putter på under 3 meter, så er hodet i veien. enten det, ellers må du putte fra "fairway-matta", og da hopper og spretter ballen både hit og dit....

er dette bedre andre stedet? er håpløst der i hvertfall.

Marius Gebhardt

over 19 år siden

Marius Gebhardt

Ja jeg har det, og putting på simulator blir vanskelig og litt urealistisk, jeg vet det, men poenget mitt var at ingen setter alle puttene fra 2 m. PGA statistikken viser at gjennomsnittet hos PGA proffene er 50 %, så da kan man jo tenke seg at en med 32 i hcp setter enda mindre en det.

H

over 19 år siden

H

Min erfaring fra simulator. 10-14 slag bedre enn ute.
Lengde drive litt kortere på sim. Lengde jern og slag fra matte: 20% lengre. Er oppe i 170 m med 8 jern på sim. Det hadde vært noe ute det.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

enig der Marius.
personlig spiller jeg i snitt bedre ute på baner enn på simulator. tror det er fordi jeg ikke greier å holde fokus skikkelig på sim. at lengdene er helt på jordet kompenseres noe med at jernene går lengre, mens drivene går kortere.
synes hele nærspillgreia er helt håpløs på de fleste baner på sim også. lengdefølelse er dårlig, og det er her jeg taper de fleste slagene på simulatoren.

nei, nå gleder jeg meg til sommeren kommer... jeg skal spille minst to runder i uken, og trene annenhver dag, for jeg skal vinne 100kg stratos(tm) av Gunder............ :O)

simulatorgolferen

over 19 år siden

simulatorgolferen

Takk for svarene, jeg slår ganske nøyaktig like langt på simulatoren som jeg gjør på ordentlig. Puttene kan nok være et svar, selv om simulatorputting er noe av det mest ubehagelige jeg vet :)

Er ofte jeg chipper og lander innenfor 2 meter, hadde det vært på banen ville presset ved puttene blitt mye større.

Blir spennende å se iallefall!

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

En simulator er vel i praksis en golfbane uten bunkere og rough. Det er også mye lettere å slå fra en matte enn fra gress, da du kan døffe og likevel få et forholdsvis bra resultat.

Personlig spiller jeg normalt rundt 10 slag bedre enn på en ordentlig bane. Rekorden er -4 med tometers gimmies, det er jeg redd jeg aldri kommer til å oppleve i virkeligheten. Tyvärr:-)

Good old Gunnar Bull

over 19 år siden

Good old Gunnar Bull

Dessuten går det veldig mye lenger på simulator om du slår ballen litt lavt. Har selv slått 6-jern opp til 210meter på simulator, med god ballteff, men jeg slår det 160-165meter i virkeligheten.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Gunnar, sist vi spilte sammen så slo du kanskje 115 meter med 6'er jernet........ har du vært på helsestudio?

:O)

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Jeg synes det er tendenser til en stadig tiltagende mobbing av forsvarsløse og sårbare mennesker på dette forumet.

For ordens skyld:
1) Jeg er IKKE "Good old Gunnar Bull" (herregud, jeg er jo såvidt fylt 30...)
2) Yngve, sist vi spilte sammen slo jeg 115 meter med sandwedgen! Og det er et par uker siden, mye har skjedd siden da.
3) Jeg er IKKE typen som oppsøker helsestudioer. Det er faktisk motsatt: Helsestudioer pleier å oppsøke meg! (uvisst av hvilken grunn :-)

Yngve

over 19 år siden

Yngve

jeg kan fortelle deg hvorfor. du har muskler som en kommuneansatt kontorarbeider......

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Og du er feit som en tvangsoverforet oppdrettslaks...

Yankee

over 19 år siden

Yankee

Alle simulatorer er ikke like. Jfr. tidligere tråd på dette forum. Noen er meget nøyaktige på putting. Noen har også andre typer matter å slå fra, slik at det blir mer likt det du opplever utendørs. Vanskelighetsgraden på simulatoren kan du stille inn (vindstyrke, green hastighet osv.) Jeg sparer flest slag på simulator ved at den alltid finner ballen, uansett hvor dyp røffen er eller hvor langt til skogs ballen gikk. Utendørs må jeg som regel slå ut en ny ball i slike tilfeller.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hjelper ikke sååå mye at noen er nøyaktige på putting, når for eksempel jeg blir forvirret av å se vinkelen mot et 1D lerret.
det er mangelen på dimensjoner som forvirrer meg, og da hjelper ikke hverken bedre grafikk eller nøyaktighet på dette. jeg må bare regne med å være skikkelig dårlig til å spille simulator..... :O)

0D

over 19 år siden

0D

Hva slags lerret spiller du på om det er 1 dimensjonalt? :)

PRO

over 19 år siden

PRO

Spiller 1D, paa fiske-snoere spent opp foran matta, for aa ikke gjore det for lett. Ser bare senterlinja av hullet. Hvis det ikke blir hole-in-one, er det et mislykket slag...

Roughen

over 19 år siden

Roughen

På simulatorer synes jeg roughen er ganske håpløs å slå fra. På enkelte simulatorer der de nettopp har byttet ut "gress" fordi det forrige var for slitt er det ganske vanskelig å slå ballen rent. Det er veldig lett å gå for dypt.

eight

over 19 år siden

eight

I går kom jeg på hvorfor jeg tidligere har bannet på å aldri mer spille på en simulator. Den bedømmer lengden på slagene svært dårlig (spilte på fornebu).

Utrolig vanskelig å beregne innspillene til green når 8-jernet går 180-190 meter (vanligvis slår jeg ikke mer 150m med 8j). På den andre siden går driver relativt mye kortere enn ute, lå på et snitt på 245m over 18 hull, noe som er vesentlig kortere en ute (Ja, jeg vet det ikke er spesielt populært å slå langt på dette debattforumet, men noen gjør faktisk det).

Fra nå av holder jeg meg på drivingrangen og venter med simulatorgolf til kvalitetens bedres vesentlig.

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

joda, det er populært å slå langt her inne, det er bare ikke populært å skryte av det når det er lengder som er målt i skauen, på drivingrangen og under anonyme nicks......

problemet er jo at mange her inne skryter av det (sånn som deg) mens ingen som vi andre spiller med noensinne klarer å vise at det er sant i virkeligheten.

lol

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her