Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

KZG

slagstovel

over 19 år siden

slagstovel

Customgolf på Fornebu prøver å prakke på meg et sett med KZG PC-III-køller, men jeg synes prisen på 5990,- for 5-sw virker litt stiv. Noen som har erfaringer med disse køllene?

Ø

Løp og kjøp

over 19 år siden

Løp og kjøp

hvis du liker stygge køller er dette et svindelkjøp.
Skjønner ikke at noen gidder å handle køller i Norge i det hele tatt.
Kjøpte nettopp et splitter nytt Taylor Made LT sett på Ebay, kostet ca 3500kr, kommer på 4000 etter shipment (som gave).
Da er det styggdyrt å betale 1,5 ganger så mye for et dafft klonesett.

hmm

over 19 år siden

hmm

KZG til 5990 høres allt for mye ut. Da kan du like så godt kjøpe deg titleist eller callaway. Har en del erfaring fra KZG køllene gjennom Køllelasse. Ikke KJØP KØLLENE.
Jeg prøvde de køllene ofte. pga han ville sponse meg. Men jeg syns ikke køllene var spesielt gode og slå med.

Nico

over 19 år siden

Nico

Forsøkte noen halvfabrikata køller av min Køllemaker i UK, med skaft som skulle være riktige for meg. (kun 7er jern) Fosøkte Maltby, KZG og et par andre. Jeg var ikke imponert. Kjøpte heller annerkjent merke i.h.h til køllemakers speck og fikk de justert av ham i tillegg. Jeg handlet køllene i USA og kom billigere ut en halvfabrikata tilpasset av køllemaker i UK. Er ikke i tvil om at jeg handlet riktig.

Tore P.

over 19 år siden

Tore P.

Ta deg en kort golftur til f.eks Florida. Kjop koller, spill og reis hjem igjen fornoyd.

Bjønn

over 19 år siden

Bjønn

Jeg har et nesten nytt sett KZG Evolution, men jeg bruker det ikke.
Fikk aldri noe greie på det, skaftene er helt feil og alt blir bare halvbra uansett hvor godt jeg synes jeg treffer. Har tenkt å selge det. Betalte nesten 10 000 til Custom Golf for det så det svei godt i lommeboka. Man lærer så lenge man lever.

Kjøpte meg Titleist blades isteden.
De nye Titleist 735 er jo noe av det bedre å slå med, men ikke for helt nybegynnere.

Åsmund

over 19 år siden

Åsmund

Har selv KZG Evolution og er meget fornøyd med køllene. Har ikke prøvd PC III-køllene, så de kan jeg ikke uttale meg om. Jeg var nøye med å velge riktige skaft til køllene, som faktisk er mer lettspilte enn jeg trodde selv om jeg prøvde dem på forhånd. Gir bra lengde og retning selv ved dårlig balltreff.

Har ingen planer om å bytte dem ut ettersom de fungerer meget bra, selv om jeg kanskje ville foretrekke noe mindre offset.

Er enig i at prisen for golfkøller i Norge generelt er alt for høy. Der er ikke KZG noe unntak.

Åsmund

over 19 år siden

Åsmund

Glemte å poengtere at PC-III har samme design som Evolution, men det er brukt et litt annet materiale fordi PC-III er støpt mens Evolution er smidde.

Vil derfor tro at egenskapene stort sett er de samme.

Jameson

over 19 år siden

Jameson

Har spilt en sesong med KZG køller, kombinert sett med bladkøller og cavity backs. Fikk de tilpasset hos Lars Chr Hansen i sin tid. Dessverre var tilpasningen av heller dårligere kvalitet. Satte på R300 skaft med svinghastighet på 120mph og raskt tempo. Gikk selvfølgelig ikke særlig bra (Må være John Daly for å kunne slå med de).

Bladkøllene var av grei kvalitet, men langt fra imponerende. Cavity backs køllene var rett og slett dårlige selv om det hjalp betraktelig å sette på X100. Min erfaring er at køllene fra de store OEM produsentene er langt bedre og jeg vil anbefalle deg det.

Ønsker du allikevel å gå for KZG, kjøp de fra USA. Da kan du få de betraktelig billigere enn 6 000,-

Marius Gebhardt

over 19 år siden

Marius Gebhardt

Jeg har spilt med KZG MC-II i et år, og er veldig fornøyd med dem. Jeg fikk de tilpasset av Hans Christian Hansen på Custom golf da han var der. PC-II kostet meg litt under kr. 4.000,- (PW-5).
PC-III er litt vanskeligere køller å slå med.
Det at PC-III og PC-II er (kopier) av de smidde jernene spiller ingen rolle, det finnes ingen i hele verden som kan kjenne forskjell, det koster bare mye mer med smidde jern.

Åsmund

over 19 år siden

Åsmund

Godt å se at flere er fornøyde med KZG-køllene sine.

Egentlig litt merkelig at de fleste her på siden er misfornøyde med KZG. På de internettsidene i USA jeg har sjekket rangeres KZG alltid høyt opp, spesielt Evolution-køllene og Gemini-driveren.

Bjønn

over 19 år siden

Bjønn

Kanskje det er mer sammenstillingen av køllehode/skaft/grep folk er misfornøyd med og ikke akkurat køllehodet i seg selv.

Kanskje de kan mer og gjør bedre jobb i USA og UK?

THL

over 19 år siden

THL

Har nå spilt i 2 år med mine KZG PC-III- køller! Har spilt meg ned fra gk til 10 i hcp med dem. Og har bare gode ord å si om de køllene. vurdere nå å kjøpe meg nye! Og jeg skal ikke ha 6000 for dem . he he
skaft : SL300

Pedro Dimas

over 19 år siden

Pedro Dimas

Hold deg langt unna KZG!!!

Alt annet er bedre til den prisen.....

Klara

over 19 år siden

Klara

Noe annet også er at KZG kjøpes inn i deler og er billig i innkjøp, hvilket innebærer at det er stoor fortjeneste på de så prisen kunne vært en del lavere og fremdeles hadde køllemakerne tjent hyggelig.
Og det er jo bare køllehodet som er KZG, skaftene er jo fra hvilken som helst produsent.

arve

over 19 år siden

arve

Klara, men ikke klok? Hva mener du???

Klara

over 19 år siden

Klara

Hva jeg mener er at KZG køllehodene kommer levert i esker uten skaft. Så alt denne diskusjonen er om er køllehodene. Køllemakeren setter på et hvilket som helst skaft. Og som de fleste vet er skaftet viktigere enn køllehodet.
Derfor er det uhørt å betale så mye for køllene. KZG er ikke bedre enn andre køllehoder så prisen bør ikke være høyere heller.

Har selv kjøpt KZG til overpris og lært av det. Ikke gjør samme feilen som meg.

PINGLA

over 19 år siden

PINGLA

Et tips.. Hold dere unna køllemakeren på fornebu... Jeg har forandret litt på køllene mine og de ble helt feil... De mente det var det rette.. Og noen dager etterpå så sto han ene karen der og anbefalte meg en 3 wood med x skaft.. Mente at den var så bra.. Han mente at skafet var bra for meg.. Haha.. måtte bare le av han og si at han ikke hadde peil på hva hva han prata om.... Men ikke nok med det.. De skulle ha fattern til og kjøpe et sett med stiff skaft.. han som ikke svinger over 75 mph en gang... haha.. Etter at han som starta custom forsvant så har det hele tapt seg så innmari..

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Lær dere én ting, dere som surver og klager over utstyret:
BALLEN GÅR DIT DEN BLIR SLÅTT UANSETT HVILKET KØLLEMERKE DU SLÅR MED.
Om køllene heter Callaway, KZG, eller er billige klonekøller som Acer, Olyo eller Yamato så går de uansett dit de blir slått.
Selvfølgelig er det forskjeller på hvor langt køllene går, hvor mye backspin og hvilken utgangsvinkel ballen har, men for hobbygolfere som skriver på dette forumet sitter forskjellen på Callaway og Acer i deres eget hode, ikke i kølla.
Greit at det finnes køllemakere som ikke har peiling, men

Jalla

over 19 år siden

Jalla

men hvis lievinkel er riktig tilpasset slår man teknisk sett like bra med det ene som det andre.

Nico

over 19 år siden

Nico

For noe sludder. Skaft flex etc. har stor innvirkning på HVOR du slår ballen. Ta et mykt skaft og film tilslaget og se hvor mye skaftet bøyer seg. Så kan du gi en mid Hcp spiller et blade 5. jern og en CB 5. jern med lavt tyngdepunkt og måle forskjell i nøyaktighet og lengde på 50 baller.

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Selvfølgelig, men hvilket køllehode man har på skaftet spiller veldig liten rolle.
For myke eller for stive skaft er like ille i Callaway og TaylorMade som i KZG og Acer.
At man har skaft som er noenlunde korrekt i henhold til egen sving regner jeg med de fleste er klar over.
Skal man kalle en kølle dårlig må det være fordi den slår dårlig eller er vanskelig å slå med. Og da går tankene til f.eks blades.
Ergo så spiller Ernie Els og Tiger Woods med dårlige køller......

Men tilbake til han som startet tråden: Er du unormal i kroppstørrelse lønner det seg å bruke litt penger på tilpasning. Da blir det vanskelig å komme uder 5-6000kr for et jernsett. Er dette KZG-settet på Fornebu off the rack er det penger i dass.
I likhet med første innlegger "Løp og Kjøp" har jeg netopp kjøpt meg et splitter nytt jernsett (Ping i5) på eBay, som også blir sendt som gave. Vil koste meg under 4000kr levert på døra, og da blir KZG til 6000 mye penger.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her