Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Leie spillerett

Olsen

over 19 år siden

Olsen

Er i markedet for å leie en spillerett i oslo-området. Har etter mye research funnet ut at noen klubber krever at man må ha handicap-kort fra et annet sted i tillegg. Eller at man må betale ekstra gebyrer for å få dette der hvor man leier. Noen som har oversikt over praksisen hos forskjellige Oslo-klubber på dette?

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

Handicap kort fra et annet sted i tillegg?

1. Man må ha GK eller Hvitt kort(om klubbene krever det. Flere klubber i Oslo regionen krever jo hcp mellom 24 og 36)

2. Man må ha betalt årsavgift i en klubb, rart at du ikke kan gjøre det i den klubben du skal leie spillerett fra?

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Jeg kan ikke påberope meg å ha full oversikt, men litt hjelp på veien:

Ved Hauger og Losby kan du velge om du bare skal leie eller i tillegg være medlem. Vet at det koster ekstra på Hauger og skulle tro det gjør det på Losby også. Leien er et forhold mellom deg og utleier, mens medlemskapet blir en sak mellom deg og klubben. Skal du bare leie spillerett må du ha medlemskap et annet sted, altså handicap-kortet utstedes fra en annen klubb(din hjemmeklubb).

Noen baner har kun mulighet for leie Dette gjelder, så vidt jeg vet, følgende klubber(korriger meg gjerne): Miklagard, Haga, Grønmo, Grini,Asker AAs gård Golfpark og Østmarka. Her må du være medlem et annet sted i tillegg.

Oslo GK, Bærum GK og Groruddalen får du ikke leid spilleretter.

Hvis du var medlem i en klubb(hjemmeklubb) i 2005 og ikke meldte deg ut eller overgang til annen klubb, er det for sent nå. Du må fortsatt ha denne klubben som hjemmeklubb (utsteder av hcp-kort) i 2006. Tidfristen for utmelding er 31/12.

Grønmo

over 19 år siden

Grønmo

Ikke noe problem å være medlem samtidig som man leier spillerett i Grønmo.

Miklagard

over 19 år siden

Miklagard

Leier du på Miklagard blir du fullverdig medlem hvis du ønsker det.

Mvh
Medlem

HIO

over 19 år siden

HIO

Leier du på Losby har du 2 muligheter, er du allerede medlem i en annen klubb og ønsker at denne klubben skal utstede HCP kort, så slipper du med 600 i adm gebyr. Hvis du vil være fullverdig medlem i Losby og at de skal skrive ut HCP kort, så betaler du 800 i adm gebyr. Men få den som leier til å dele på Adm gebyret, det er ikke noe problem i dagens marked, hvor det flyter av utleie aksjer.

HIO

over 19 år siden

HIO

Få den som EIER aksjen til å dele adm gebyret skal det være...tidlig på morran :-)

Olsen

over 19 år siden

Olsen

Takk for god info. Tror nok jeg fortsetter å være fjernmedlem i gamleklubben samtidig som jeg leier på Hauger for sesongen. Bare greit å ha oversikt når man skal regne på hva som lønner seg av å leie eller spille på greenfee. Hauger skal ha 1500 kr for at man blir medlem der når man leier spillerett.

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Hauger er en flott bane/klubb - leier der selv!

Marvin

over 19 år siden

Marvin

Jeg leier på aas gård/Hakadalen og fikk medlemskap på kjøpet.

Fikk faktisk lov å melde meg ut av den forrige klubben i mars også, selv om jeg vet at man ikke har krav på dette. Snill klubb :-)

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Marvin,
hva må man ut med for en spillerett i Hakadalen GK? Bare nysgjerrig...

Marvin

over 19 år siden

Marvin

Jeg måtte ut med årsavgift 3850,- + 750,- i adm geb/medlemskap totalt 4500,-

Jeg leier da av noen som ikke skulle bruke spilleretten sin. Så vidt jeg skjønte kunne man leie spilleretter av klubben også, men da må man ut med 6500,-

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Enig at Hauger er en bra bane, men jeg er litt mer uenig i at det er en flott klubb.
Egentlig er det lite sosialt miljø der synes jeg. Er man ny i klubben og ikke kjenner noen kan man fort bli litt ensom der tror jeg.
Spiller man på dagtid kan det bli mange runder i ensom majastet.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Si nei takk til runder i ensom majestet. Kom til Miklagard og bli med i Herregruppen. Da blir du kjent med mange hyggelige mennesker, mange av de er faktisk mer oppegående enn meg :-)

Tellus

over 19 år siden

Tellus

Dette er et godt tegn på at alle disse banene sliter! Nye Gunnar Bull er en av de kuleste kisene på Miklagard,han er en seriøst kul golfer-og banen han prater om ruler maks. Vi prater om det beste og vi leierut aksjer til detvi som ikke er mer kult enn andre enn de beste! Alle vi som spiller på Mikla som er på dette forumet er de som ale andre ikke tror vi har råd til det men vi kan det fordi vi ikke trenger å betale fullt frordi det er mange som ikke bruker aksjene sine fordi de har nok penger og leier ut fordi de ikke har problemer med penger.

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

enda en skrudd misunnelig Miklagard-hater..... lol...

Bobby Peru

over 19 år siden

Bobby Peru

Herregruppen på Miklagard virker som et veldig godt argument for å leie/bli medlem på Miklagard, spesielt med Darren Webster Clarke på trenersidene.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Æsj, jeg skjønte ikke at det var kritikk jeg. Tenkte bare at: Dæven, jeg har blitt en kul kis!

Takk Tellus, for et vilt lykkelig øyeblikk :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her