Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Klone køller

Saab

over 20 år siden

Saab

Er det noen som har erfaringer med klone køller ?
Det er et firma i Sverige som skal vist starte i Norge - www.drivers.se - som selger klone køller.
Hvordan er kvaliteten på slike ?
Prisen er jo mye lavere enn orgianlen.
De har kloner av Ping, Taylor Made, Callaway osv.....

eirik

over 20 år siden

eirik

Har klonet driver, 3-wood og 2 wedger, og er veldig fornøyd. Finnes jo flere steder en kan bestille dette fra:

www.gigagolf.com (bestilte jeg fra og er svært fornøyd)
www.irishgolffitting.com/ (de trekker fra VAT fra prisen 2 uker etter kjøpet, er ikke bygd inn i funksjonaliteten på hjemmesiden. Men avtal med dem før du gjør kjøpet)
www.nordicagolf.se (trekker fra den svenske VAT'en før du betaler)
Felles for disse er at de bruker mange av de samme komponentene, irishgolffitting har svært mange køllevalg, så det er jo ingen ulempe.

Selve kvaliteten er det nok andre som kan veldig mye mer om enn meg:-)

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Har bygd mange klonekøller de siste årene.
Kvaliteten og prestasjonene er variable.
Noen klonekomponenter er helt på høyde med de dyre.
Generelt har kloner bygd inn mer game-improvement enn køllene de kloner seg fra. For eksempel har kloner av Callaway X-tour, Ping S59, Nike Pro Combo større køllehoder, og ofte høyre launch-vinkler enn originalene. De er dermed bedre tilpasset spillere med høyere handicap. Kloner av i utgangspunktet lettspilte køller som Callaway X-18 og Ping G2/G5 klarer vanligvis ikke å henge med.
Drivere er også relativt trygt å kjøpe som kloner, men fairwaywoods finnes det mye rart av.
Du bør ikke kjøpe en klonekølle du ikke vet noe om. Du kan bli behagelig overrasket, men også skuffet.
Hvilken "style" liker du, og hvilke spesifikke køller ser du på ?

Synest ikke det er så mange fine aktuelle modeller lenger. Finnes derimot mye bra og billig fra Golfsmith, Wishon, Infiniti, Zero Tolerance og Maltby som jeg heller vil anbefale.

Saab

over 20 år siden

Saab

Er ute etter å erstatte mine Titleist DCI+ Oversize.
Har hcp 33
De køllene jeg ser på er : Taylor Made OS2 - R7, Mizuno MX-900, Callaway X-18, Big Bertha (x-14, x-16 brukt) og Cobra 3400 / 3100

Er også ute etter en 3 og 5 wood - har kun prøvd nye V-Steel ifra Taylor Made - likte de veldig godt.

Kjøper like gjerne brukte køller.

Drivers.se får inn Big Bertha og Taylor Made R7 CGB kloner iløpet av april.

lol

over 20 år siden

lol

klonekøller suger..
kjøpt ekte saker, kun det som duger..........

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Tja... Seriøse køller du vil erstatte. Men vil du ha noe nytt mens du graver deg nedover i hcp er dette et godt alternativ:
http://www.golfclubsandmore.com/iron_00002.htm
3-hybriden er bare 17 grader, så du trenger ikke 5-wood.

3-wood:
http://www.golfclubsandmore.com/wood1068.htm
er god og stabil,

Driver: http://www.golfclubsandmore.com/wood1014.htm er sannsynligvis beste driverkjøp du får gjort, men du bør velge et bra skaft, og det koster litt mye på denne web-siden.

Bare et tips...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her