Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Masters-NRK og Viasport

Karin

over 19 år siden

Karin

Jeg blir litt oppgitt at NRK skal vise Masters. K.R.Rike som kommentator. Mannen kan jo knapt det mest elementære innen golfspråket. Ser vi på Sverige så har de flere meget dyktige kommentatorer som selv har spilt på touren. F eks Mats Hallberg ogf Mikael Høgberg. Eller England da med de super flinke spillerne som kommenterer.
Og så skal vi avspises med en som knapt har kunnskapsnivå tl grønt kort. Og det hjelper ikke at det er noen med i studio som har erfaring. Det er så mye vås som kommer derfra at man kan skrike høyt. Snakk om å ødelegge en sending, nei vekk med amatører som har mikrofon. Takk og pris at man kan få inn Viasport 1 som også sender fra 22.00.
Vel er ikke Göran Zachrisson en tourspiller, men vet godt hva han snakker om.
Når det er sagt så er Mats Hallberg ogf Mikael Høgberg de beste i Scandinavia.

ar

over 19 år siden

ar

OK!

Heia NRK

over 19 år siden

Heia NRK

Til DUSTE Karin.
Det er flott at NRK sender Masters. NRK velger å gjøre det folkelig, og å kalle Rike for en amatør er vel å kalle Tiger for en middelmådig golfspiller......
Synest Rike og Co klarte seg bra i fjor.
Håper bare at NRK sender mer golf i tiden som kommer.

Karin

over 19 år siden

Karin

Folkelig?
De vet jo ikke hva de snakker om. Hvorfor dra golf ned på et amatør- stadiet når vi har så mange bedre kommentatorer?

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Til "Heia NRK",
Jeg tror i utgangspunktet at jeg er enig med deg, men med et eneste ord i første setning klarer du å få all fokus vekk fra det som er budskapet ditt. Så jeg oppfordrer deg til å prøve igjen uten unødvendig støy, så kan det være at vi faktisk kan klare å holde oss til tema i diskusjonen.

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Karin, hvem er "så mange bedre kommentatorer"???

Nick

over 19 år siden

Nick

Ifjor hadde Riike med seg sidekommentator.
Det fungerte helt greit

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Jeg syntes faktisk Rike og sidekommentator (Thomas Nielsen?) klarte seg bra ifjor, og bedre enn jeg forvenet. Derfor er det helt greit at Rike kommenterer i år også, særlig hvis han får med seg en dyktig ekspert.

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Heller Masters og KKR, enn ingen Masters. De greide seg helt ok i fjor og var utrolig mye bedre enn OP Westereng på Viasat.

Spørs om jeg gidder å se på - det er jo opplagt at Lefty vinner og bryter jinxen med at ingen vinner siste turnering før Masters og selve Masters....

Yngve

over 19 år siden

Yngve

jeg bryr meg overhode ikke om hvem som kommenterer så lenge det ikke er OPW.....

Rike greide seg helt ok sammen med makkeren sin i fjor(var det ikke Rojahn?)

jeg skal se på så lenge øynene orker å holde seg åpne.

Twotimer

over 19 år siden

Twotimer

Bare ikke de inviterer AR som sidekommentator så er jeg fornøyd. Jeg hører heller på Dorte Skappel som ekspertkommentator istedet for han.

Ole Fredrik

over 19 år siden

Ole Fredrik

Nei v det ikke Bjørnstad som var makkeri fjor?. Hadde vært kult hvis han hadde tatt jobben i år også.

Twiggy

over 19 år siden

Twiggy

Karen !!!
hva med å slå av lyden på tv'n ??? Enkelt og greit!! Ingen hokus pokus !!
Tenk positivt, kan lønne seg lengden !!

olemartin

over 19 år siden

olemartin

Synes NRK gjorde en bra jobb i fjor, og det er genialt at de bruker så mye penger på å bringe golfens gleder ut til folket.

Nick

over 19 år siden

Nick

Thomas Nilsen og Øivind Rojan skal være sidekommentatorer iår som ifjor.

elbow

over 19 år siden

elbow

Enig med Smilende Sam. Heller Master med KKR enn ingen Masters. Men at KKR klarte seg bra i fjor, og at han er en ok golfkommentator - det er jeg IKKE enig i. Det blir for mye prat uten innhold for meg. Og altfor lite stillhet. Men Nilsen og Rojahn er ok.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

helt enig i at han ikke er noen god golfkommentator, men han greide seg fint alikevel, siden han fikk hjelp til de tekniske detaljene fra eksperten.....

Mr 100

over 19 år siden

Mr 100

La oss heller ikke glemme muligheten til å skru av lyden på TV og høre på direktesendt radio på www.golfweb.com!

Karin

over 19 år siden

Karin

Til dere som trøster dere med at K.K-Rike er bedre enn ingenting.

Det er ikke snakk om at Masters hadde vært borte fra norske om ikke NRK tok det. Viasat sport viser masters i Skandinavia de, bare at i Norge så tapte de vel kampen om prisen for sendingen. Hadde ikke NRK vært der så hadde Masters gått på Viast sport-N. Så enkelt er det.

Heia NRK

over 19 år siden

Heia NRK

Karin
Du vil liksom ikke skjønne det du.
Det er flott at en riksdekkende almenkrinkasting sender Golf. Golf når ut til folk flest når det vises på NRK, i motsetning til når det vises på sport-1, som er en liten kanal til sammenligning.

kris

over 19 år siden

kris

Jeg storkoste meg med Rike i fjor og gleder meg til årets sendinder.
Rike kan lite om golf men er en vesentlig bedre kommentator (generelt) en Ramnefjell.

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Jeg er spent på hvem Karin mener vi har som er "mange bedre kommentatorer"?

Kan du nevne noen navn Karin?

Rike

over 19 år siden

Rike

Karin. Kok hue

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Karin tror virkelig at sportspartnerne NRK og SportN hadde budkrig om TV rettighetene til Masters.....

Den som leser aviser vet godt at de to kanalene samarbeider om sport -og jeg tipper at Masters på NRK er en del av avtalen de to i mellom. Det var neppe mange rike bydere på nordiske eller norske rettigheter. Budkrig for NRK for golfrettigheter - neppe......

Mats

over 19 år siden

Mats

Helt enig i det meste omlring Masters, la oss få det ut til folket. Ingen er vel da bedre enn NRK? Viasat sport 1 eller SporteN er jo ikke riksdekkende, bare oss med parabol og kabel. Plutselig er hele Masters for en haug med potensielle seere som vanligvis ikke ser på golf. Og Rike er jo en folkelig komentator, men han må ikke prate like mye som ifjor. Dette er ikke skiskyting. Ekspertene kom jo nesten ikke til det hele tatt. Selv foretrekker jeg Ramnefjell eller den viskende svenske. Skrekkscenarioet hadde vært OPW med pengepratet sitt, det hadde satt golfsporten i et dårlig lys for den nyskjerrige novisen som kun er en vanlig TV titter og prøver å lære seg et liten flik av sporten. Ser med skrekk og gru tilbake på tiden (kun 2 år siden) når MAsters ikke gikk på norske skjermer og du måtte ha SV1 og 2 for å få det inn. Vi er da virkelig i riktig retning - med Rike eller ei. Heia NRK.

Jon

over 19 år siden

Jon

Enig Mats og Smilende Sam. Få golf ut til folket. Vet om flere som overhodet ikke spiller golf og som ikke er spesielt interessert heller som satt opp til langt på natt ifjor for å få med seg hele sendingen fordi de fant det meget spennende og underholdende. Leste et sted at det var over 140 000 nordmenn som fulgte sendingene helt til slutt ifjor. Det er et ganske pent seertall, tatt i betrakning hvor mange registrerte spillere det finnes i NGF (og det er helt sikkert at alle disse var ikke blant de 140')

Rike, Rojahn og Nielsen - STÅ PÅ, VI GLEDER OSS!!!

jimenez

over 19 år siden

jimenez

Det er strålende at NRK viser golf. Det er enda bedre at Kjell Kristian Rike kommenterer. Han er meget dyktig og meget engasjert. Han var uten interesse for golf for bare få år siden, men er nå "frelst" noe så til de grader.
Det er ikke uvesentlig for golfens posisjon i det norske folk at det er selveste statskanalen som sender. Med Thomas Nielsen og Øyvind Rojahn i studio er ekspert-biten av kommentarene godt dekket. Jeg merker meg at NRK begynner kl 23 i kveld, mens Viasat Sverige starter sendingen en time tidligere, dvs samtidig med at amerikanerne kan nyte sendingene fra Masters.
Jeg kommer til å veksle litt mellom kanalene, også fordi jeg synes det er praktfullt å se golf og høre Göran Zachrissons kommentarer. Han er virkelig interessant å lytte til. Og han har storspilleren Pierre Foulke ved sin side. Neppe feil, det heller.
Golfsesongen starter i prinsippet med US Masters, og tar slutt når PGA Championship er over. I Ryder Cup-år varer det interessante enda et par uker til.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her