Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Mottatte slag - feilregistrert bane?

kensol

over 19 år siden

kensol

Jeg var nylig i Portugal og spilte Gramacho og Vale da Pinta (Pestana Golf Resort). Jeg synes jeg fikk få mottatte slag og når jeg kommer hjem ser jeg at banen er lagt inn med en annen course og slope-rating her på Scangolf enn det jeg fant på veggen i klubbhuset. Er det noen som vet om banene er reslopet i det siste eller som kan tenke seg en annen grunn til at den er registrert her på Scangolf med lavere verdier (altså flere mottatte slag)? Forskjellen var relativt formidabel, 28,7 i hcp ga meg 24 slag der nede og 29 på Scangolfs registering.

Tore Jonssen

over 19 år siden

Tore Jonssen

Godt å høre...jeg har spilt disse banene masse de siste par årene, og har slitt med å få nok poeng...skulle vel likevel tro at det er ratingen på klubbhuset som er den korrekte og oppdaterte. Flotte baner:-)

ola

over 19 år siden

ola

Det stemmer ikke, var der for to uker siden. Jeg har 24,2 og fikk 23 mottatte slag..

jens

over 19 år siden

jens

Gramacho er en vanskelig bane ihvertfall...

snappy

over 19 år siden

snappy

Har sett på feil tee dere...

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

Mener å huske at slopingen for begge banene hang utenfor klubbhuset til Gramacho.... vi måtte tilbake til Gramacho for å ordne greenfee ... når vi møtte opp på Vale Da Pinta. Muligens ligger forklaringen der!!!!

kensol

over 19 år siden

kensol

Snappy: Mulig portugisisken min er dårlig, men jeg er ikke fargeblind :-)

Vi sjekket gul tee på listen for Gramacho som hang inne på klubbhuset ved banen og listen for Pinta som hang ved starter-boksen.

Ola: Interessant! Hvor fant du slope-listene?

Stian

over 19 år siden

Stian

Ser ikke problemet. Har spilt begge banene selv en del. Noen av de letteste jeg har kommet over. Hva er vel noen skarve ekstra slag?

snappy

over 19 år siden

snappy

Til Stian:

Noen skarve slag ekstra betyr noen skarve poeng ekstra.. Mange spiller golf for å få resultater, det gjør jeg også. Er jo alltid gøy å få mange poeng, eller en lav score.

Hvorfor spiller du disse banene dersom de er så enkle?? Er det for at du ikke like utfordringer?

Stian

over 19 år siden

Stian

Snappy:
En runde er på ca 72 slag. Spiller du bedre har det gått bra, nærmer du deg 75-80slag så er det vel ingen grunn til å sitte på 19. med en kald pils og være veldig fornøyd med seg selv....eller hva?

Lykke til på Hcp jaget:)

kensol

over 19 år siden

kensol

Det virket ikke som du syntes de var så enkle når du spilte dem Stian...?

DeppeLars

over 19 år siden

DeppeLars

Helt riktig, Stian, blir det over 75 slag er det bare å sette seg å grine.
Du og jeg er nok så utrolig mye bedre enn alle dissa andre 3-4 handicapperne som sliter med å holde seg under 80 slag på fremmede baner.
Jeg blir halt kvalm !!!!!!!!!

ola

over 19 år siden

ola

Det stod i baneguiden vi kjøpte og ved oppslslaget ved resepesjonen på Gramacho

snappy

over 19 år siden

snappy

Til Stian:

Det stemmer det... Alt du sier er korrekt for meg også. Men så har sikker du også et hcp ned mot null.

Men for en som har hcp 20 vil 80 slag være sesasjonelt.. Ikke kom her å tro du er noe siden du har lavt hcp. De er viktig å være litt ydmyk. Du startet sikker ikke med det hcp'et du har nå.

Og en siste ting.. Hva er hjemmeklubben din?? Lurer siden du synest disse banene er så lette.

bjrein

over 19 år siden

bjrein

Er slope viktig??????

Trodde å spille og ha det gøy var det viktigste

snappy

over 19 år siden

snappy

Måtte jo komme.... Herregud

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her