Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tilgang av venstre køller

SumTingWong

over 21 år siden

SumTingWong

Jeg har nå sett meg kraftig lei av golf butikkenes / pro shopenes diskriminering av venstre spillere.

Det finnes stort sett aldri mer enn et billig nybegynner sett for venstrehendte stående i en krok.

Dette er helt klart på grunn av det evindelige jaget etter omsetningshastighet og profitt, profitt, profitt.

Vi er ikke så mange, men alle drømmer vi om å gå inn i en butikk og faktisk ha et lite utvalg av LH utstyr, kanskje prøve mer enn én type driver før en må ta sitt valg. Ellers er vi jo redusert til å shoppe via internett hvor en aldri vil kunne få prøvd en kølle i det hele tatt.

Fy dere alle sammen innkjøpsansvarlige rundt om i Norges land, ikke en tanke rettes oss lefties. Til neste sesongs innkjøp, ikke tenk så mye på profitt, det er mye bedre å gi oss venstrehendte et godt utvalg.

Blir tilstandene ikke betydelig forbedret, vurderer jeg å emigrere til Canada. Der er det visstnok bedre tilstander.

KK

over 21 år siden

KK

Eh.....Javel.

Bare så det er klart. Canada kan bli ditt neste hjemland.
Å satse på linkskøller er fullstendig håpløst.
Jeg jobber selv i en stor proshop og vi har ikke et stort utvalg av køller til venstrehendte. Hvis vi har hatt 5 kunder innom i hele år som har ønsket LH så er nok det ganske nærmt sannheten, og for disse har et halvsett vært nok. Men vi skaffer selvfølgelig alt som ønskes. Om det er Callaway, Ttitleist eller hva det måtte være. Men å sitte enn med flere sett for venstrehendte det er rett og slett ikke aktuelt. Beklager, men sånn er virkeligheten.

Oppfordrer

over 21 år siden

Oppfordrer

Da må det være en oppfordring til alle som skal begynne å spille golf; Begynn allerede fra din første sving som høyrespiller! Det forenkler så mye etterhvert.

Høyrehendt

over 21 år siden

Høyrehendt

Kjekt å se instillingen til pro-shopene.
Nå vet dere hvor dere IKKE skal kjøpe utstyr.
Bestill på internett og la de miserable proene våre dø ut.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Nettogolf.com har som en av målsettingene å ha linksutstyr på lager, samt demosett og driver/wood for demo. Har pr.dags dato 2 drivere og ett sett ute for prøving, samt ferdigmonterte puttere.
Det er ikke dårlig butikk å serve linksspillere, det er god kundebehandling. For linksspillere langt unne har vi utvidet returrett, slik at også de kan få prøvd. Vi har telefon, så vi finner altid ut hvordan kunden blir best hjulpet. Dårlig butikk? Tullprat. En annen ting er dette tullet med halvsett som norske proshoper driver med. Selger halvsett for 2-3000 kr, som de vet kunden blir misfornøyd med etter ett par år. Men da er de der med helsett til 6-10 000 kr. To salg til samme kunde er ikke verst, spesielt når de står og instruerer nybegynner og selger halvsett samtidig. Selfølgelig kan de også skaffe linkssett til høyeste pris uten rabatt, prøving eller retur.
Besøker linksspillere f.eks. Lasse i golfverkstedet vil de vel også få prøve det de måtte trenge antar jeg.

Børje pedersen
Nettogolf.com

Gunnar

over 21 år siden

Gunnar

Som venstrehendt deler jeg frustrasjonen til 'SumTingWong', noe så hverdagslig som hansker for venstrehendte er jammen ikke lett å få tak i. Og det er nærmest en bragd å kunne snoke opp noen bra venstrehåndskøller rundt omkring i proshoppene.

Honnør til Losby forøvrig som faktisk har et stort utvalg av hansker til oss venstrehendte (men ikke så mange køller der om jeg ikke husker feil)....

Men, realiteten er nok den at proshop'er (i likhet med andre butikker) må gå i pluss for å ikke å konke, og da er pluss på bunnlinja første bud. Og vi venstrehendte er i klart undertall...

Men tviler på at shoppen til 'KK' vinner priser for utstrakt kundeservice, meldinga hans/hennes var vel ikke helt i kremmerånd ??

KK

over 21 år siden

KK

Dere tar feil.
I min proshop har jeg et bredt utvalg i billige helsett og halvsett.
Likeså masse hansker for keivhendte i alle størrelser.
Jeg skaffer alt som den enkelte kunde bestiller.

Men :

Jeg kan ikke ha stående et linkssett i Taylor Made,Titleist,Callaway,Cobra,Mizuno osv osv for at den ene linksspilleren som er innom i løpet av sesongen skal få lov til å prøve alle verdens merker før han kjøper noe på internett eller i Statene.
(Vet at det ble en lang setning).
Og jeg mener det. Jeg skal leve jeg også.
Har ikke råd til å ha stående en haug med køller som ingen kjøper.
99 av 100 som er innom min shop skal ha "vanlig" utstyr og de få linksspillerne som er innom skal ha det billige halvsettet som jeg kan tilby.
De som tror at proshopper lever fett tar skammelig feil.
Og Børje Pedersen har vel ingen stor husleie,ansatte og dyre innkjøpskostnader i billignettbutikken sin.
Som kun inneholder billigsett som jeg også kan tilby.

Det holder ikke å kritisere for at vi ikke kan tilby det samme som høyrespillere.Dere er i mindretall og det må dere akseptere.
Sorry.

høyrespiller

over 21 år siden

høyrespiller

jeg er utrolig glad for at jeg begynte og spille golf høyrehendt!!!!!!!!
jeg mener måten lefties diskrimineres på er urettferdig.viser til KK:har du prøvd å kjøpe inn "bra" venstrekøller til proshopen din?????????????hvis du har disse i proshopen din blir de nok borte etterhvert!!!!!!
PS:årets US MASTERS vinner er en links-spiller!

KK

over 21 år siden

KK

Tror dere jeg er helt idiot?

Selvfølgelig har jeg hatt supermerker i butikken.
Dette endte med at de stod på salg i evigheter.
Til slutt ble det gitt til en som fikk det til innkjøpspris.
Det var jammen en god investering for meg.

Frenk

over 21 år siden

Frenk

Husk at venstrehendt ikke er det samme som linksspiller eller omvendt.
Bare for å hive opp noen tall som jeg ikke kan dokumenere..
Dersom det er 20% som er primært venstrehendte er bare ca 10% som spille venstre..
Og det er også høyrehende som spille links..

Dersom en som skal begynne spille er usikker, så ja, spill høyre. Bruktmarkedet er større, enklere å låne om du er på feire osv osv..

Men at en bitteliten proshop i Norge ikke har mye for lefties forstår jeg nesten. Det finnes jo ikke engang en golfbutikk med litt størrelse i Norge, så at disse også skal ha linksutstyr er bare å glemme..

høyrespiler

over 21 år siden

høyrespiler

det er OK at man skal tjene til livets opphold osv.MEN, man skal ikke bare tenke på penga!!!når man er butikkeier/pro må man tenke på å yte service til sine (venstrehendte) medlemmer!!!!!!!!!

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Jeg vil ikke starte noen debatt med KK om billigsett eller superkøller, det er ikke det det dreier seg om. Om det er korrekt som du sier at du eier en proshop, så skjønner ikke jeg hvorfor du må være anonym for å være så usakelig som du er. Er du ansatt så håper jeg sjefen din rister deg litt i nakken. Butikkdrift har du tydeligvis liten peiling på i alle fall. Greit at ikke en proshop kan ha mange demosett for links, det har de jo ikke for andre heller. Det er noe som heter demokøller, og det er ikke all verdens investering med en 5 - 6 demokøller. At KK skulle tape så mye penger på ett sett han solgte til innkjøpspris skjønner ikke jeg, det er jo ikke så høy rente lenger. Skulle økonomien stå og falle på noen linkskøller så er den jo ferdig uansett. Det det i det store og hele dreier seg om, er respekt for kundene som brødfør oss. Om vi ikke direkte tjener så mye penger på mindre kundegrupper, er god kundebehandling en god investering.

rs

over 21 år siden

rs

Jeg har en sønn som spiller links, det er nesten umulig å få prøvd utstyr i norske proshoper.
Resultatet er at alt hans utstyr er blitt kjøpt i USA. Når norske proshoper klager på at de mister omsetning pga at utstyr blir kjøpt i utlandet ( til en rimeligere penge) bør de tenke seg om.
Hvorfor det er slik?
Jeg spiller selv høyre og alt mitt utstyr er kjøpt i Norge.
Verdien på utstyret min sønn spiller med ligger på ca.20000.- og med en fortjeneste på 30% gir dette ca.6000.- i tapt fortjeneste. Norske proshoper burde kunne ta inn noen demokøller slik at det er mulig å få prøvd noe av det utstyret som er på markedet.
En annen mulighet kunne vært å opprette en gruppe på community hvor en kunne avtale prøving av andre sitt utstyr.

Claus

over 21 år siden

Claus

Lad mig lige starte med at slå fast at jeg ikke er proshop eier eller har interesser i den retning heller.

Hvor er det da pinligt at hedde Børje Pedersen: Han kalder KK usakelig, men er det i langt større grad selv: Påstår at KK ikke har peiling på butikksdrift efter at KK har redegjort for at grunden til at venstrekøller ikke finnes mye i butikken er at økonomien er ikke eksisterende for dette idet der stort set ingen kunder finnes. Det er vel da bare sund fornuft at en proshop ikke ønsker at tape penge pga en marginalgruppe.

Det er litt simpelt at du er så kategorisk overfor KK, når det er hans og ikke din personlige økonomi der er involvert. Se tingene lidt bredere og vær lidt mere sakelig og mindre angrepslysten. Da højnes kvaliteten på dette forum også.

høyrespiller

over 21 år siden

høyrespiller

Ta dere en tur til brødrene Johansson på Skoger golfbane;Det er kundeservice!!!!!!PÅ Skoger golfbane er det relativt mange linksspillere, men ikke så mange flere enn i andre klubber.På Skoger har de demosett/køller i links fra Ben Hogan, Titleist, Callaway osv.("supermerker"). Der bryr de seg litt mer om kundene enn det jeg har fått inntrykk av at KK gjør.Det er godt mulig KK skjønner seg på butikkdrift, men han får minus i boka med hans innstilling til tilgang av linkskøller.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Jeg begynner å bli saklig og skikkelig lei av Børje P's egenreklame på disse sidene i tillegg til den besserwisser holdningen han legger for dagen. Børje: Hvordan ville du synes det var hvis diverse andre importører og andre med kommersielle interesser innen golf skulle opptre som debattanter her og rakke ned på andres køller, måte å drive business på etc. etc. ? Du er så langt jeg kan se i det minste ganske langt ute på markedsføringslovens balansepunkt.... I det minste ....

Tomm

over 21 år siden

Tomm

Smilende Sam, du er ikke den eneste som er lei..
Sjekk den debatten her:
http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=3591

Skriv et innlegg og få den opp igjen!

Links-spiller

over 21 år siden

Links-spiller

Jeg har spillt golf i 5 år nå og jeg har ennå ikke hatt problemer med å skaffe links-køller. Gode proshoper skal ha links demo-køller i butikken.
Jeg har kjøpt mine 2 siste sett i proshopen på Miklagard. Der har jeg fått testet det jeg vil teste før jeg bestemmer meg. De har godt utvalg i links og dette vil de fortsette med.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Det er helt greit for meg om dere ikke vi ha innlegg skrevet i åpenhet her inne. Jeg vil fra nå av gjøre som de øvrige med næringsinteresser her inne. skrive anonymt. Det ka n ikke være riktig at alt en mener og sier altid skal knyttes opp mot næring. Tar det uansett til etterretning, og anonymiseres.

??????????????

over 21 år siden

??????????????

Smilende Sam<< hvilke køller har jeg rakket ned på, og når? Hvilken del av markedsføringsloven er det du mener jeg bryter.

Per Kristian

over 21 år siden

Per Kristian

Er det mulig?!

Kalle Kompis

over 21 år siden

Kalle Kompis

Kompiskjør her.Sletter alle kritiske linjer.
Fritt land.

Pro

over 21 år siden

Pro

Hvor lenge har du spillt golf Børje P.?
Du snakker om at proshoper anbefaler først 1\2 sett til kunden for
deretter og selge helt sett.Vet du egentlig hva en nybegynner trenger av køller for å komme igang med golfen sin? Det er mer enn nok med
7 køller i baggen de første sesongene man spiller golf.
De har ikke teknikk eller sving så de slår ulike lengder med 14 køller,
4-5 jern er like 6-7 er like osv...
Hvorfor gjøre de mer frustrerte enn de er fra før med alt som kreves av en ny spiller innen golfen.De har mer enn nok å tenke på enn å drasse på en bag med 14 køller.
Nei du Børje, greie på golf har du ikke..

30 års erfaring

Rundlurt

over 21 år siden

Rundlurt

Hvorfor er halvsett så nødvendige her i landet, når de greier seg med helsett i andre land. Halvsett er noe helnorsk, oppkonstruert behov, skapt av overgriske proer. Det går an å kjøpe helsett for så å ta de i bruk etter som spilleferdighetene øker.

pro

over 21 år siden

pro

1/2 settene kommer nok ferdig pakket som 1/2 sett fra fabrikken i utlandet, så noe helnorsk er det nok ikke.( vi pakker ikke om)
det går også litt på det økonomiske her, ikke alle er villige til å bruke
så mye penger på utstyr, så derfor er 1/2 sett en grei måte å komme igang på.
Du vet sikkert at i Norge er alt dyrere enn i andre land.

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

Apropos halvsett:

Dette er nok ikke noe helnorsk fenomen, de florerer overalt hvor det spilles golf.

MEN.....de burde bestå av SW, Pw, 9,8,7 og 5 i stedet for annenhver kølle, og heller kalles redusert sett. Mangel på Pw og 8 gjør vanlige halvsett ubrukelige å spille med, slikt er bare til trening og kanskje grøntkort-kurs.

Jeg husker å ha sett i en proshop avertert halvsett som bestod av Pw, 8, 6 og 4, ingen tvil om at det var et helsett ompakket av proen. (Husker bare ikke hvor det var.)

Hilsen tidligere eier av halvsett.

KK

over 21 år siden

KK

Men Kølle Kalle.
Du sier at det er ubrukelig når du sier at det mangler 8 jern og PW.
Hvordan det?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her