Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Michelson med to drivere i bagen...

Skrætsj

over 20 år siden

Skrætsj

Phil Michelson spilte siste ukes turnering med to drivere, en 45 inch driver som gigg 290 yards med høyre-venstre ballbane og en 46 inch (305 yards gjennomsnitt) med venstre-høyre ballbane. Han puttet en 54 wedge i garasjen. I steden for å begynne å fikle med svingen slo han identiske slag med ulike utfall. Med fairway treff på over 80 kan man vel si at dette var lurt. Hensikten var visstnok å forberede seg til neste helg.
Bør man være tilnærmet scrætsj-spiller for å benytte denne tilnærmingen?

Hvit tee

over 20 år siden

Hvit tee

Takk Skrætsj
Endelig et innlegg med artig og nyttig info om hvordan en kan tenke utvikling av ferdigheter!
Dette skal jeg prøve ut!

NYe Gunnar Bull

over 20 år siden

NYe Gunnar Bull

Det skal jeg også. Med min 95% retnings- og 93% lengdekontroll på driveren vil jeg tro det er en klar fordel å kunne ha en til som går rundt 10-15% kortere. Og med en anelse fade for å unngå den forbaskede trillen.

Men hva skal jeg kutte ut? Sandwedgen, selvfølgelig. På denne måten er jeg nesten garantert å ikke komme frem til en eneste bunker uansett.

Lavhandikappere - here I come!!! Fjosok: Eat dirt!
:-)

Optimisten

over 20 år siden

Optimisten

Denne tilnærmingen kan nok fungere også for andre enn skratch spillere. Det viktige blir å lære seg å variere hvilke køller man bruker, og det høres ut som både nyttig og morsomt å kunne forsøke ulike drivere på banen. Jeg har selv hatt gode erfaringer med å ta med to drivere på banen, og kommer nok også til å gjøre det denne sesongen. Ha en flott dag videre Skrætsj. Digger navnevalget ditt forresten:-)

f bulsara

over 20 år siden

f bulsara

hvordan i h..... går det an å slå/skyte over 300 m. Jeg sliter alvorlig....Ja alvorlig a knatte over 100 meter.

Er jeg seig treg og sterk... som kona påstår eller kjapp imulsiv og idiot, etter egen mening og uslåelig for mine medgolfere (som er smurfer)

rapp over fingrene av muggen men snill ektefelle.

Trollet

over 20 år siden

Trollet

Jøss, har PhilMick begynt å herme etter MEG????
Når jeg spiller baner der jeg ikke MÅ bruke 3-wood fra fairway (og det er sjelden jeg må) så stapper jeg en 16 graders driver med samme vekt og skaft som 9-graderen jeg bruker til vanlig i bagen.
Det har et par ganger gitt greentreff på hull 3 på Kjekstad......

Reven

over 20 år siden

Reven

Fra Tee på hull 3??

704

over 20 år siden

704

Er vel ikke umlig det med en drive på ca. 250 meter over skogen?

Reven

over 20 år siden

Reven

Nei, men det er et bra slag og krever rimelig stor høyde og 235 meter carry. Og så skal ballen stige rimelig fort. Større downside enn upside vil jeg tro, men jeg har sett de som har vært nære. Imponerende uansett.

nickt

over 20 år siden

nickt

prøve på noe sånt ser 90% av tilfellende meget teit ut på scorekortet.

Trollet

over 20 år siden

Trollet

nei, det ser ikke teit ut på scorecortet.
Hull 3 på Kjekstad er et dritlett par-4 hull når man kjenner det og har litt lengde på slagene.
Har god margin på trærne jeg skal over.
En 16 graders driver går veldig høyt, men jeg havner som oftest 20m kort og litt til høyre for greenen der det er enormt stor plass å lande på.
Dessuten er greenen svær. Blir flere birdies enn bogeys.

Daniel

over 20 år siden

Daniel

16 grader er da vel ingen driver? Eller?

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Hull 3 på kjekstad kan vel kanskje samenlignes med hull 13 på Kongsberg!!?
Det er mulig! Men, ofte er det lurt å legge seg opp til 120 inn.......

Kongen av Skollenborg

over 20 år siden

Kongen av Skollenborg

Det er 100 ganger større landingsfelt på Kjekstad.
Kjekstad er mye breiere, og ingen fare for å dra til skogs eller miste ballen dersom det kommer en liten slice. Å treffe greenen på 13 på Kongsberg er ganske vanskelig. Du må ha carry helt fram, og går du for langt eller ballen ikke biter seg fast forsvinner du ut i faenskapet på baksiden. I tillegg til at greenen er liten, er det også bunkere som suger til seg alt som ikke lander PÅ greenen.
Vær bajass på Kjekstad, men behold kontrollen på Kongsberg

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Er vel enig i det, når jeg tenker meg om... ang. hull 13
Ellers er vel forskjellene så store på resten av hullene, at man kan nesten ta en "happy gilmore" på de fleste hull i kongsberg og være i spill, mens kjekstad er og blir en bane man spiller med jern, evt. innsiden av hodet.....

Yngve

over 20 år siden

Yngve

hvordan går det med deg da Bennis? greier du å la driveren ligge i baggen en hel runde?

:O)

King Ben

over 20 år siden

King Ben

He-he....
Det går greit når jeg legger den igjen hjemme... At den ligger i bilen holder ikke.....
Spilte 13 runder i Spania i Oktober. 3 av dem UTEN driver. Ingen stor forskjell på scoren i grunn.....

Yngve

over 20 år siden

Yngve

jaja... :D

dæven, nå har jeg lyst til å spille golf altså...... ARGHHHHHHH

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Helt enig!!!
Gleder meg vilt til å komme ut å dundre løs med min nye 8,5 X-fleks.....
hihihihihihihihihih

H

over 20 år siden

H

250m carry med 16 graders driver for å nå greenen på hull 3 på Kjekstad er bra ja.
Jeg visste ikke at det fantes drivere med 16 grader. Damenes stopper jo på 13-14.

I

over 20 år siden

I

Så vidt jeg vet finnes drivere opp til 18 grader: Bang Mellow Yellow 430 ccm.

Jameson

over 20 år siden

Jameson

For å komme tilbake til saken, her er oppsettet på de to driverne Mickelson hadde i spill:

Driver #1: FT-3 9.5 draw, 45" m/Mitsubishi Diamana 73x (Lett fade)
Driver #2: FT-3 9.5 draw, 46" m/Mitsubishi Diamana 73x (Draw)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her