Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Snittpris per golfrunde

i utlandet

over 19 år siden

i utlandet

Har sittet hele helga og lett på internett for å finne en billig og grei golftur i april til en åpen bane.
Når jeg setter opp budsjett og legger inn:

Pris t/r hjem - flyplass +evt flyplassparkering
Flybillett (Norwegian/RyanAir)
Leiebil+bensin (evt tog/buss/taxi i utlandet)
Hotell
Greenfee
Mat er IKKE medregnet

Så ender jeg på mellom 1200 og 2000kr per golfrunde.
Da er også langhelg med bil i Skåne ene alternativet.

Noen som har tips til hvor og hvordan jeg kan få ned prisen med utgangspunkt i en 3-5 dagers tur som innkluderer en helg ?!

Jeg synest dette er i overkant når målet kun er å spille golf.

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Man kan jo leie campinghytte istedenfor hotell. Flere som reiser sammen= flere til å dele bensin, og dobbeltrom er billigere enn enkeltrom. Telt.

Men over 1000 kroner pr. runde kommer du nok uansett.

Bare tenk på hva en dagstur fra Oslo til f.eks Vestfold. Om du reiser alene kommer du kjapt opp i over 500 med kjøring og greenfee. Og skal du lengre avgårde med overnatting og det hele så baller det på seg.

God tur!

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Det koster vel det det koster. Trikket med å få ned kostnadene per runde blir da å spille flere runder. Du halverer riktignok ikke prisen per runde hvis du spiller dobbelt så mange runder, men det hjelper.

Frozen

over 19 år siden

Frozen

Å reise feks. 4 sammen en tingen. Hadde nettopp weekend i Skotland, 4x18 hull, overnatting, 2x3 retters middag, leiebil, fly, tilsammen i overkant av NOK 4000,- per pers. Billigste flybilletter får du på "ugunstige" tider, dvs. f.eks. fredag morgen - men da får du jo spillt samme dag :) Mange hoteller selger pakker med overnatting, greenfee og middag/frokost til greie priser. Sjekk på nettet... God tur!

HIO

over 19 år siden

HIO

Drar til Himmerland om 17 dager og betaler 480 kroner pr golfrunde! Dette inkluderer bensinpenger, fergebillett (Gøteborg-fredrikshavn), 5 greenfee (Old og New Course), 3 overnattinger i hytte ved banen. I tillegg kommer mat og øl som er så og si gratis i Danmark :-))

Mats

over 19 år siden

Mats

http://www.himmerlandgolf.dk/ Uansett hva du velger og du kalkulerer inn transportkostnader, så blir nok desverre totalen dyr. Bra med Himmerland er at du kan spille flere runder pr. dag hvis dette skulle være et alternativ og du bor bra og på banen.

i utlandet

over 19 år siden

i utlandet

foreløpig er jeg alene, så det er nok riktig som dilter sier, det koster det det koster.
Kunsten er å finne et sted med billige flybilletter, der man slipper leiebil og med billig hotell. Bare hotellpriser varierer fra 200 til 2000 kr, lett å finne de dyre, umulig å finne de billige hvis man ikke er lokalkjent.
Håpet at noen lokalkjente skulle ha noe å bidra med.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Mye avhengig av hvilken standard du ønsker, og hvor du reiser fra.

Bryr du deg ikke all verden om standard på rom/overnattingssted kan www.habymotell.com være et alternativ; overnatting, frokost, "middag" og greenfee på utvalgte baner til SEK 670 pr døgn.

Been there, done that, bra som golfhelg/tur!

H

over 19 år siden

H

HIO
Hvor bestilte du for å komme ned i den prisen på Himmerland?
Er det en helg eller midt-uke du har bestilt?

HIO

over 19 år siden

HIO

Bestilte rett fra Himmerlandgolf.dk, tilbyr pakker med greenfee og hytteovernatting for 1695 kroner. Betalte 550 kr for fergen. Resten går i bensinpenger. Torsdag til søndag, tar hurtigfergen fra Gøteborg.

Har benyttet meg av dette før, og det er utrolig bra. Hyttene er veldig praktiske, langs banen. Ordinær greenfee er 400kr på old og new, men vi betaler ca 200 kr pr runde ettersom vi kjøpte pakkeløsning. Genialt

Sten A. Line

over 19 år siden

Sten A. Line

550 kr for fergen inkl. bil? Tur retur?

HIO

over 19 år siden

HIO

550 pr pers ja, men vi er 3 i bilen så det blir 1650 kr tilsammen. Prisene jeg har oppgitt er pr pers.

H

over 19 år siden

H

Takk skal du ha HIO.

Hi3

over 19 år siden

Hi3

Er Himmerland i bra stand nå ?

Hullien

over 19 år siden

Hullien

Onsdag til Søndag på Himmerland 3750,-. Båt Oslo-Fredrikshavn t/r, hytter, golfbil, greenfee. 5 dager, 4 netter, 4 dager golf og en golfbil pr 2 pers. Dette blir 750,- pr pers.
Etter det jeg har hørt er begge banene i veldig bra forfatning.

Svimmel

over 19 år siden

Svimmel

Dilter: Enig med deg.. spill flere runder.. Pleier selv å gå 2-3 runder pr. dag. Det betyr at når mørket senker seg, drikker jeg 2 øl og spiser litt taco for deretter å sovne som et slips..... Tipper en slik avslutning av dagen vil redusere de flestes gj.snittspris.. :)

Frozen...Det å dra 4 stk på tur fordrer at du går i 2-baller.. ellers tar det for lang tid, og fristelsene er for store både på 19-hull og på resten av byens "Driving range"

Tonsen

over 19 år siden

Tonsen

Tirsdag til fredag Girona, 2500 for flytur, hotell 1000 (dbl rom), leiebil 500. Golf 25 Euro pr runde på PGA de Catalunya. (må være medlem av Miklagard)
Billig tur som kunne vært enda billigere når flyprisene er betydelig lavere.

Frozen

over 19 år siden

Frozen

Svimmel.. Vi gikk i 4-ball 4 runder i Skotland. Første runde i 2 grader, regn og kuling, da var vi alene på banen (ikke veldig rart !!) og brukte langt over 5 timer. Vi var jo enige i at dette ikke var bra og at farten må opp. På de tre neste rundene brukte vi 3 t. 45 min. på hver, uten å stresse nevneverdig. Personlig spiller jeg også bedre golf når farten holdes oppe... For ikke å snakke om hvor god tid vi hadde på hull 19 :)

HIO

over 19 år siden

HIO

Har sjekket banetilstanden på Himmerland og de sliter litt med bløte fairways og bløte greener på old course. Mange som klager på mye nedslagsmerker på greenen, ser jeg på dansk forum. New Course er i bedre forfatning. Men de trenger bare 2 dager med sol og vind, så er det helt topp forhold forteller de. Men akkurat nå er det spådd regn frem til 8 april :-(

poHg

over 19 år siden

poHg

mange baner i sverige som er opne/opnar no.... kan ikkje vere så frykteleg dyrt å køyre ned dit vel?

Fooore

over 19 år siden

Fooore

For å finne kostnaden kan du nok rimelig kjapt enkelt beregne bensinforbruket!

Dynekilen åpner medio neste uke, Strømstad og Mjølkerød i slutten av påska.

Rundt Göteborg åpner de fortløpende medio påske og utover.

Sikkert greie golfpakker overalt.

Aquitaine

over 19 år siden

Aquitaine

Reis billig med Norwegian og Ryan Air til Pau i Frankrike. Ta ut leiebil, og start paa en fantastisk golfturné i Syd Frankrike.

Her finner man grombaner som:

Seignosse (~ Top 17 i Europa sist gang jeg sjekket) , Moliets, Chiberta, Hossegor, Mont de Marsan, samt den eldste golfbanen i fastlands-Europa (Biliere i Pau).

Flybilletten koster 1100 kr. t/r. Det er billig aa bo her nede utenom sesong. 200 kr. pr natt, og billeie foelger franske priser. Greenfee mellom 400 og 600 kroner. Avhengig av hvor sprek du er saa koster det maks 1300 pr. runde.

Naa er det 26 grader her nede og greenene er velfrisert.

Bienvenue!

Aquitaine.

Maserati

over 19 år siden

Maserati

Aquitaine
Her er det noe kjent....?

Seignosse, Moliets, var du der siste dag under OGP sist Oktober?

Hvor lang tid tar det deg med mørk BMW 535d fra Pau til Moliets?

Tar jeg feil, så beklager. Anyway, bekrefter at dette er fantastiske baner! Skal dit igjen for 5. gang i Oktober :)

Aquitaine

over 19 år siden

Aquitaine

Jeg spilte hele OGP i Oktober selv.

Han andre karen med "beameren" kjenner jeg godt. Vi jobber sammen. TeeJay bruker nok ikke saa lang tid til Moliets - en time kanskje.

Fantastiske baner - helt riktig. I helgen gaar turen til Seignosse igjen. Solen skinner, og greenene er kvikke som F*§?.

Aquitaine.

uffuff

over 19 år siden

uffuff

1200-2000 kroner pr runde? Herregud, det er jo ikke mer enn det koster å spille en topp bane et eller annet sted i Europa - nei, slutt og klag og bruk litt penger!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her