Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Send køllene til NIGERIA

Nigeria

over 19 år siden

Nigeria

Jeg fikk følgende respons på køllene som ligger ute til salg.
Har flere fått henvendelser fra NIGERIA? Hvor seriøst er dette?

Fra: kolly joseph [mailto:k_joe01@yahoo.com]
Sendt: 3. april 2006 10:38
Til: xxyy
Emne: Urgent Reply Needed !!!!

Hello,am interested in your Golf Kits Set to Ibadan,23402 NIGERIA.
Tell me the present condition/how many do you have?
Do the qoutation for the item with the shipping thru Register Mail/UPS
to NIGERIA and my method of paying you will be via Money-gram or bank to
bank transfer thru my Citibank account . I will need your account details to
remitt your money.Let me know if you accept my offer thanks.
Thanks and God Bless as I await your swift response.
Mrs Kol Joe.
k_joe01@yahoo.com

virker suspekt - andre som har prøvd dette?

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Nigeria-"need your account details "???

Her burde det ikke blinke et lite rødt lys, men et digert lysorgel bestående av alle lyspærene på Times Square nyttårsaften år 2000.

Jeg ville nå iallefall holdt meg laaaaaaangt unna dette.

Jada

over 19 år siden

Jada

Enig med Jørgen. Hold deg langt unna dette. Dette er bare en ny variant av de tradisjonelle svindelmailene fra Nigeria

Passauf

over 19 år siden

Passauf

Hold dere unna enhver henvendelse som ber om kontoopplysninger uavhengig hvor henvendelsen kommer i fra. Nigera har dessverre en dårlig historikk å vise til når det gjleder svindel forsøk. Norge og resten av verden blir utsatt for forsøk på svindel kontinuerlig fra e-amailadresser i Nigeria. Svar på golfannonser med spørsmål om kontoopplysninger har vært forsøkt tidligere.

Be om COD. Cash on delivery. Dersom du får et svar får du en eller annen tåpelig unnskyldning og en gjentagelse om konto opplysninger.

Keep off!

GH

over 19 år siden

GH

Fikk nøyaktig samme mail.....

Tomba

over 19 år siden

Tomba

Finn en gammel bag du ikke bruker, kapp en del bjørke kjepper og legg disse oppi, få adressen, send det pr.oppkrav......

Nigeria

over 19 år siden

Nigeria

takker.
Sender køllene - det vil nok Erik sette pris på!

Fint at andre også har fått dette svaret - da blir det jo belyst at dette er en dårlig idé.

Forlengede Ping forlengede jernkøller, Ping i3 sett, brukt 3 sesonger selges allikevel...

Skogvokter

over 19 år siden

Skogvokter

Hjelper vel ikke med bjørkekjepper så lenge han kun er interessert i bankkontoen din.

Virrum

over 19 år siden

Virrum

Opprett en pay pal konto på nettet og be han overføre pengene dit.

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Det er kun en ting man må gjøre med slike mail, trykke på DELETE!

Leif Sigve

over 19 år siden

Leif Sigve

Jeg fikk en mail fra en hyggelig nigerianer for noen uker siden som ville overføre penger til mitt konto her i Norge fordi han trengte en sikker plass å ha pengene sine utenfor Nigeria.... Jeg skulle få 20% av de 10 miljoner euroene som han skulle overføre... Så nå sitter jeg bare her å venter på å gjøre 2 raske euromiljoner =)

Jeg har allerede kjøpt en helt ny Citroën C6 som jeg uten problem kommer å kunne betale ned med engang jeg får pengene =)

Gleder meg som en unge!

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Her er du nesten sikret rundt 16 mill kronarser og så kjøper du Citroen? Hvor er dømmekraften din?? :o)

frenchy

over 19 år siden

frenchy

Leif Sigve har bedre greie på bil enn på penger :o)

Leif Sigve

over 19 år siden

Leif Sigve

Var bare en spøk da med pengene.

Dere har ikke mye greie på bil hvis dere ikke tror at Citroën C6 er noe av det mest luksuriøse en kan kjøre i....

En helt vanvittig bil... BMW 5-serie, Jaguar S-Type, Mercedes E-klasse, Audi A6, Lexus GS300 med flere kan bare gå å legge seg... Den eneste grunnen til at slike biler selger mer i Norge er pga. fordommer, "status" og at folk ikke vet bedre...

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

jadda, det er bare derfor..... har ingenting med historie om sportslige luksusvogner og tradisjoner, samt Citroeens vane for å lansere biler med mye elektronikk som svikter i første utgave av en modell å gjøre.

neida, kun på grunn av fordommer, status og at vi ikke vet bedre...

Leif Sigve

over 19 år siden

Leif Sigve

ja mer eller mindre...

Du beviste nettopp en av fordommene i ditt inlegg =)

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

tror du misforstår hva fordommer er.

fordommer betyr at man uten viten dømmer noe/noen på forhånd.

historiske fakta og tidligere erfaringer har ingenting med fordommer å gjøre.

jeg er citroen eier selv, og har hatt plenty med problemer med bilene, men liker dem alikevel.
jeg kunne aldri mer tenke meg å være førstemann som eier en ny luksusmodell fra Citroeen, fordi de FORTSATT er kjente for å ha mange barnesykdommer.

se på C5 for eksempel..... knallfin bil, som er super å kjøre, men de første modellene hadde veldig mye problemer. gidder ikke gå inn på detaljer siden dette egentlig er et golf forum ;), men jeg kan si såpass at jeg har vært Citroen kunde i mange år, og har også Citroen forhandlere som kunder innen mitt arbeidsfelt, så det er ikke helt udokumenterte påstander jeg kommer med....

:O)

men lykke til med C6 uansett. det er en sinnsykt tøff bil med mye sjel.

Nesten Lurt

over 19 år siden

Nesten Lurt

Ble for en tid tilbake svindlet. Det var sjekksvindel.

hadde noe tilsalgs på finn.no og fikk mail fra en i London som vill kjøpe. Pris ble avtalt og han sendte en sjekk der beløpet var noe høyere enn det som var avtalt. Vi skulle sende resten til hans agent for å dekke utgiftene til frakt og henting++

Det er her svindelen ligger. Vi hevet sjekken i banken og fikk pengene på konto. Lagde en ny sjekk som vi videresendte til "agenten"

Et par måneder senere trekte banken min pengene tilbake da de hadde funnet ut at sjekken var falsk..... Kjipt.

Til historien hører det med at vi fikk trekt tilbake sjekken da den ennå ikke var hevet. tapte ikke noe som helst, men det var trolig ikke langt unna.

Bra at folk deler sine historier når de blir forsøkt svindlet. Det er mange kreative fattige folk ute i verden som vil prøve å slå kloa i pengene våre.

En god regel er å ligge unna sjekker. Det viser faktisk at når du har hevet en sjekk er du faktisk juridisk ansvarlig for at sjekken er ekte. For oss dødelige er det ikke greit å finne ut at en sjekk er ekte eller ikke.

Postoppkrav er det greieste.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

Nesten Lurt: du kan umulig være særlig smart som gikk på den der...bra for deg at svindleren ikke var så smart heller, sånn at du ikke tapte pengene.

Nesten Lurt

over 19 år siden

Nesten Lurt

Smart, Dum,,,,, en kan si så mangt i etterkant, men jeg hadde aldri hørt om noe sånt før. Følte meg ikke spesielt smart heller, men når jeg nå deler dette med dere, så er det for at dere kan slippe å gjøre samme feil som jeg gjorde, ikke for at veggiss skal få godte seg over andres tabber.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her