Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvor kan jeg prøve NIKE-utstyr i Norge ?

Moto-Guzzi

over 19 år siden

Moto-Guzzi

Synest Nike etterhvert har fått mye fint golfutstyr.
Finnes det noen steder rundt Oslo der det er mulig å beskue og prøve siste nytt ???

Snappy

over 19 år siden

Snappy

De fleste proshop's i Norge

Niker

over 19 år siden

Niker

Nope, de fleste proshops har ikke Nike. Noen få kanskje, men ingen av de ca 10 pro-shoppene jeg var innom i fjor hadde.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Nike har en 'concept store' i Lille Grensen (like ved Stortinget). Vet ikke om de har golfutstyr, men det er kanskje verdt et forsøk.

gunnar

over 19 år siden

gunnar

Ikke noe golf utstyr i Nike sine concept stores.

olemartin

over 19 år siden

olemartin

De hadde ikke golfsko sist jeg sjekket, men det er en stund siden...

Forza_e

over 19 år siden

Forza_e

Super-G på Alnabru og på Ryen selger Nike, og har et hyggelig utvalg om sommeren. Spør de om muligheten til å teste, og om det er planlagt demodager frem mot sesongen. :)

Passauf

over 19 år siden

Passauf

Tipper vi får se Nike i flere proshops denne sesong. Flere spillere som profilerer Nike gjør at etterspørsel stiger.

....

over 19 år siden

....

Losby har masse nike!

bc

over 19 år siden

bc

Sportsbutikk på Sandvika Storsenter har, mener det var der jeg kjøpte min Nike-hybrid.

NDS Uniflex

over 19 år siden

NDS Uniflex

Ser at Nike har et jernsett som heter NDS. Det er billig (ca 5000) og brukes av flere tourspillere både på PGA og LPGA.
Ser at de leveres med Uniflex skaft som standard.
Hvordan virker Uniflex ? Er det midt mellom S og R, eller hur ? Noen som har spilt med disse jernene ???

Nike demoday

over 19 år siden

Nike demoday

Noen som vet om Nike skal ha demo noen steder ????

JonnyDuff

over 19 år siden

JonnyDuff

Nes har "alt" av Nikekøller.

Nds

over 19 år siden

Nds

Tror du jernsett som selges for 5000 er de samme køllene de spiller med i PGA touren???. Det er kun utsende som er nesten likt. Alt er spesial laget med en spiller i tanken og en toppspiller har til en hver tid 20-30 sett som er satt opp forskjellig. Ingen av dem er i nærheten av det du kjøper i butikken. Sorry

97

over 19 år siden

97

Rory Sabbatini spilte faktisk en turnering for en måneds tid siden med et standard NDS-sett, med standard stiff skaft. Kun for å demonstrere som han uttalte til en eller annen amerikansk nettside. Husker ikke hvilken. Men Sabbatini er en rock'n'roll-speller, på godt og vondt...
Han klinka et innspill inn på greenen under en PGA-turnering i fjor, mens en annen i ballen før sto og studerte puttelinja. Kunne hatt lyst til å gjøre det sjæl et par ganger...

Ørjaner

over 19 år siden

Ørjaner

Var innom Super-G på Ryen her om dagen, ja de selger Nike men til en sinnsyk overpris. Nike har 3 utgaver av Slingshot, den vanlige, OSS og TOUR modellen. Handler aldri i sportsbutikker uten respekt for seg selv, i butikker som g-sport, intersport, sportshuset og andre kjeder er sjanseløse, de vet ikke hva de jobber med og er slik jeg ser det og etter mine erfaringer fra besøk hos dem kun ute etter og selge til høyest mulig pris til kundene, og de som jobber der har ikke kunnskaper eller erfaring med det de selger.

Man kan ikke prise Slingshot til kr 8200,- på Super-G, og da var pris lapper nesten falt av grunnet at settet hadde ligget lenge og limet på pris lappen var nesten vekk.! Dette er et sett som koster ca 6200,- ellers.

Baltus

over 19 år siden

Baltus

Noen PGA-spillere bruker køller off-the-rack (bl.a. Darren Clarke), Chris Dimarco, andre bruker det ikke.
De fleste proene har ikke mer enn ett sett de bruker og ett i reserve.
NDS er helt på bærtur i snøen

Nds

over 19 år siden

Nds

Sorry Baltus. Jeg vet hva jeg snakker om. Mener sefølgelig de som er sponset at et stort kølle selskat og som har plaseringer å vise til.
Top 10. Ikke fyllmassen.

palle

over 19 år siden

palle

nds: Du kan ikke vite hva du prater om hvis du mener at proene har 20-30 sett som de bruker. De har kanskje 20-30 i garasjen ja.. Men de har bare et de bruker og så har de et som er så likt tilpasset som det går ann sånn at de har køller i reserve hvis det skulle skje noe.

Nds

over 19 år siden

Nds

Vet at det er vanskelig med mer en et sett under turnering. Men som du kanskje vet vil de stadig bli bedre og derfor er det masse sett på fabrikkens Tour avdeling som forandres litt til en hver tid for å få et sett som alltid er bedre. Lover det står 20-30 sett som alltid er under forandring som testet av spiller for å finne bedre oppsett av hans sett.
Selvfølgelig mener ikke at de har med 20-30 sett på hver turnering

Baltus

over 19 år siden

Baltus

Nds, du har ikke peiling.
Hvorfor sitter du og skriver vrøvl ?

For å ta et eksempel: Under Deutsche Bank Open i 2001 (tror jeg det var) brakk Tiger Woods driveren sin under innspillsrunden. Han hadde ingen reserve, og når han ble spurt om det var lurt å ikke ha reservesett sa han bare at han brukte så standard køller at dersom noe gikk i stykker fikk han service-bilen til (den gang) Titleist til å lage en ny på en halvtimes tid. Bare synd at service vogna ikke var til stede i Heidelberg hvor turneringen ble spilt.
Et annet eksempel var Jim Furyk som tidligere spilte med jern fra Ben Hogan. Han hadde kun ett sett med Apex plus jern fra 1998 til 2002. Ingen i reserve, men hadde byttet ut 5 og 7 jernet etter 3 års bruk fordi de ble for slitt.
Chris Dimarco spilte 3 år på samme sett Ping i3+, ingen i reserve.

Nds

over 19 år siden

Nds

Sorry Baltus.
Snøen er borte og det er ikke tull. Tro hva du vet men det er sant.
Hørte foresten at Tigers driver er så stiv at en golf journalist med 2 i handicap klarte å drive hele 160 meter. Standar?. Tror ikke det.
Men bevares det finnes sikkert untak der som alle andre steder.
Tigern kunne jo bare gått inn i proshopen å handla ny kølle.

Hikkas

over 19 år siden

Hikkas

Ja det høres nok troverdig ut når NDS skriver at en 2-handicapper ikke klarer å slå lenger en 160m med driveren til Tiger.
Kanskje journalisten var ei gammal kjærring fra Ballerud, hahaha.

704

over 19 år siden

704

En 2 handicapper klarer å drive 160 meter med en 2"X4" hvis han vil, så denne historie tror jeg vi kan legge på hyllen for røverhistorier...

Silje Simensen

over 19 år siden

Silje Simensen

Nds er nok en skrytepave med mange gode kompiser som forteller historier de har hørt fra noen som har hørt det fra noen som sa at "Det er helt sant!".

Tiger bruker stivt skaft, ja, men dersom 2-handicapperen slo 160 meter med driveren hans, så er det nok som Hikkas sier, en gammel kjerring fra Ballerud......

for å sitere Nds....

Sorry Nds, du er på bærtur....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her