Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Amatør NGF og straff

Haugerfantomet

over 20 år siden

Haugerfantomet

Hva kan NGF egentlig gjøre med spillere som mottar penger fra en eller annen? Jeg leste i en annen tråd at de kan ta fra deg hcp kortet i et år? Er dette riktig? Og hvordan skal de kunne ta fra meg et kort jeg har i lomma? Møte opp å forlange at jeg leverer det inn? Ta med politiet :-)

Kan de nekte klubber å ta meg inn som medlem? Eller nekte klubber å skrive ut hcp kort til meg?
Hadde NGF fått viljen sin hadde de vel hatt dødsstraff for alle som ikke bøyde seg i støvet for dem.

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Tror det er noe med at du mister amatørstatus, som igjen resulterer i at du ikke kan være med i f.eks klubbturneringer.
Er ikke helt sikker, men hvem bryr seg egentlig...
Ta gjerne fra meg amatørstatus om jeg vinner en bil eller andre dyre ting i en turnering... (ikke at sjansen er stor for det da..)

Haugerfantomet

over 20 år siden

Haugerfantomet

Men hvis jeg mister amatørstatus, hva er jeg da?

Professeonel golfspiller?

Jepp

over 20 år siden

Jepp

Da er du profesjonell golfspiller uten jobb.
Ikke kvalifisert til vherken tourspill eller instruksjonsjobb.
Du blir en profesjonell ingenting.
Men du kan selvfølgelig spille så mye golf i selskapsrunder som du vil.....

Albert Einstein

over 20 år siden

Albert Einstein

nå har jeg ikke opplevd dette noe sted, men slik jeg oppfatter det, så tar de ikke fra deg kortet ditt, Haugerfantomet. det kan de ikke gjøre så lenge de ikke utsteder NGF kort til deg som PRO. og et slikt kort får du ikke uten opplæring.

du må jo ha ditt hvite kort for å dokumentere nivå når du spiller som gjest på andre baner, så du får beholde kortet i lomma di.

derimot, så mister du status som amatør, og dette registreres på din personlige profil hos NGF, slik at du ikke får spille turneringer i regi av klubb, med unntak av inviterte turneringer.

Dette er jeg litt usikker på, men det er som Jepp sier, at du blir i så fall en profesjonell ingenting.... :O)

Det har heller ikke noe rot hos NGF, men derimot hos de høye herrer som lager reglene. NGF er styrt av R&A, og jeg tror ingen vil halshugge deg av den grunn....

mr tee

over 20 år siden

mr tee

Det er ikke riktig at du blir profesjonell.

Hvis du mister amatørstatusen, blir du "ikke-amatør". Profesjonell blir du først da du blir medlem av et lands PGA eller en PGA Tour. Da stilles det imidlertid spesielle krav for å bli medlem.

For å få tilbake amatørstatusen må det søkes spesielt om dette til NGF.

Albert Einstein

over 20 år siden

Albert Einstein

nettopp......

Haugerfantomet

over 20 år siden

Haugerfantomet

Så egenrlig spiller det ingen rolle da, om man er amatør eller ikke amatør :-)
ja bortsett fra klubbturneringer da.
Spiller aldri det likevel så for meg er det ingen som helst forskjell? Så da er det ikke så farlig om noen finner ut at jeg får 25000,- i året i bonus fra arbeidsgiver?

Albert Einstein

over 20 år siden

Albert Einstein

bonus? hva har det med spillepremier å gjøre?

Haugerfantomet

over 20 år siden

Haugerfantomet

Jeg får det for litt reklame jeg har på bilen og golfklær. Bare småtteri selvfølgelig, men det regnes vel som sponsing kanskje?
Mulig det ikke kommer inn under noe med golf i det hele tatt.

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Han har kanskje spilt (og vunnet) Texas scramble sammen med sjefen. Grått område dette her.

Albert Einstein

over 20 år siden

Albert Einstein

nei, Fantomet, det har ingen påvirkning på din amatørstatus å gjøre.

du kan sponses for akkurat hva du vil, dette har ingenting med golf å gjøre uansett hva du reklamerer med og for.

amatørstatus gjelder mottak av premier og midler som direkte tilknyttes deg som golfspiller. ikke at du vil se ut som en vandrende reklameplakat... :O)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her