Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Svindel på bruktmarkedet, pass opp!

svindel

over 20 år siden

svindel

denne annonsen på bruktmarkedet er ren svindel ettersom disse køllene selges vesentlig billigere fra konkursboet.

Bare les:

"Utrolige MGolf MI PRO (blades)
Dette er MGolf sine stoltheter, de beste smidde jernene de leverer. Utrolig lettspilte blades med Swix stiff grafittskaft (håndlagde). Settet er fra 3-PW + MGolf Classic SW og ikke minst MGolf FPC 310 driver 10 grader med Swix regular grafittskaft. Prisen er samlet, men kan forhandles. Selger pga at jeg skal ha et custom sett. Orginalpris på settet 3-PW er 15995. Mail for bilder og detaljert info finnes på www.mgolf.com

Pris: Kr. 8000,-"

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Det kan vel ikke direkte kalles svindel selvom prisen er høy? Så lenge køllene finnes og er originale, kan selger kreve så høy pris han/hun vil.

FY

over 20 år siden

FY

slue jævler .selger mgolf dritten sin til overpris.

Innmari Serriøs

over 20 år siden

Innmari Serriøs

ja, det er svindel å kjøpe bacon i Norge også, for det er billigere i Sverige.

skal jeg lage en egen tråd om det?

Teldar

over 20 år siden

Teldar

Har selv kjøpt Mgolf forgiving blades med r300 skaft. Betalte 2500,- for hele settet. Til den prisen så ble vel konkursboet fort utsolgt - noe som gjør at markedet selv må bestemme prisen. 2 stykker har gitt meg bud på 5000,- for køllene uten at jeg selger av den grunn.

Diverse spillere og et par pro'er har nærmest vært fra seg av begeistring etter å ha testa disse køllene - så de kan anbefales hvis dere kommer over et bra kjøp.

.

over 20 år siden

.

konkursboet er langt fra utsolgt. dette er svindelforsøk....

Bert

over 20 år siden

Bert

Hva består svindelen av? At noen prøver å få mer for køllene enn det konkursboet selger de for? Hallo! Den som kjøper til en så høy pris er dum, men det er fortsatt lov å være dum, selgeren blir ikke svindler for det.

Anne Kari

over 20 år siden

Anne Kari

Ganske dumt å kalle folk for svindlere når det ikke er grunnlag for det. Nei ikke bare ganske, TEMMELIG dumt!

Jørgen

over 20 år siden

Jørgen

Det er vel mere frekt enn svindel. Og noen går alltids på. Men det er lov å prøve seg.

Hmmm

over 20 år siden

Hmmm

Dobbelt pris av markedspris er berettiget å kalle svindel.

Anne Kari

over 20 år siden

Anne Kari

For noe tull. Det som har skjedd her er en dramatisk prisreduksjon på kort tid grunnet konkurs. Køllene har beviselig vært solgt nye til en pris langt over det som de blir forsøkt solgt for. At noen andre selger køllene kjempebillig er ikke denne bruktselgers ansvar.

Bruktselger har opplyst om hva slags køller det gjelder. Hadde han/hun sagt de var belagt med gull ville det stilt seg annerledes.

What's the big deal? Hvis jeg kjøper en Fiat til 200.000 kroner har jeg faktisk lov til å selge den til den prisen jeg vil to år etterpå. Om noen andre selger den til 15.000 kroner, så må da jeg få lov til å prøve å selge den til 100.000?!?

Jørgen

over 20 år siden

Jørgen

Markedspris er per definisjon det noen er villig til å betale for en vare. At kjøperen er en dust og ikke undersøker hva andre selger for, får være hans problem. Men med dagens oversiktlige marked på internett er det nok vanskeligere enn før å prøve seg på sånne frekkiser. Det ser man jo også på f.eks. biler. Prisene jevner seg ut, og folk vet hva ting selges for rundt omkring.

Anne Kari

over 20 år siden

Anne Kari

Helt enig, Jørgen. Jeg kjenner ikke selger, men kan ikke med min beste vilje se for meg at noen kommer til å kjøpe køllene for den prisen. Vi snakker her om køller til et ganske smalt marked som stort sett vet hva de vil ha. Men overtrampet her er ikke annonsøren, det er anonyme mennesker som går ut her og kaller noen for svindlere.

snappy

over 20 år siden

snappy

Er faktisk ikke lov å oppgi en pris som ikke har vært gjeldene innen 3 mnd. I annonsen er det gitt en orginal pris på over 15 tusen. Dette vil villede en eventuell dum kjøper. Etter som det er mange ferske spillere ute i golf Norge, føler jeg at dette er på grensen til svindel, men det er ikke svindel i å for seg.

Men køllene kan da ikke være så gode!!!! Er vel en grunn til at de er konkurs. Hadde Mgolf køller før, var bra dem, men føler de priste seg raskt ut av markedet uten å ha god nok økonomi til å få spillere til å spille med dem.

tigr

over 20 år siden

tigr

enig med snappy, går en slak linje fra svindel til frekkhet. Svindel er det kanskje ikke men frekt som bare rakkern. Han PRØVER jo å lure noen, han er ikke helt braindead og tror køllene fortsatt selges noensomhelst steder for 15 000.

Anne Kari du er en helgen? Se fakta og spar meg for latterlige kommentarer, selgeren prøver OPPLAGT å lure noen til å kjøpe noe dritt.

Bert

over 20 år siden

Bert

tigr: jeg vet ikke om Anne Kari er en helgen eller ikke, men det er ihvertfall ikke latterlige kommentarer hun kommer med.

Spar oss for slik kommentarer.

hmmmm

over 20 år siden

hmmmm

Får jo med driver og sandwedge ekstra jo for 5000,-... Det må jo være et røverkjøp...

Jørgen

over 20 år siden

Jørgen

Snappy:
Så lenge det dreier seg om kjøpe mllom private, så er nok veldig lite regulert av lover. Forbrukerlovgivningen er beregnet på salg fra firma til privatperson. Selger har nok sitt på det tørre rent juridisk.

Hellige Anne Kari

over 20 år siden

Hellige Anne Kari

Herrefred. Kan dere ikke anmelde dette da? Send det til politiet som opplagt svindelforsøk så får dere jo raskt svar på om dere har rett...
De blir sikkert imponert =)

Titten Lei

over 20 år siden

Titten Lei

Noen har lite å gjøre, derfor går slike diskusjoner så lenge....

Hmmm

over 20 år siden

Hmmm

Vel vel vel.
Svindleren har i hvert fall fjernet annonsen sin.

BRA!

Jørgen og Anne Kari får anmelde den som skrev innleggene som gjorde at annonsøren fjernet den da.

Jørgen

over 20 år siden

Jørgen

Her skal ingen anmeldes. Nå har vi bare fått nok et eksempel på at markedet fungerer.

Leve markedskreftene!

Snappy

over 20 år siden

Snappy

Stemmer det med forbrukerkjøpsloven: Men kjøp mellom privat personer reguleres gjennom kjøpsloven. Den gjelder alltid.

Det er et spørsmål om god tro inni bilde. Kjøper en person køllene for den prisen, kan han gå til retten å få kjøpet slettet (Jeg er overbevist på at han ville vinne frem). Ettersom man i Norge ikke har lov til å selge en bil til en pris som på en grotesk måte ikke samsvarer med markedspris vil dette også gjelde golfutstyr.

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Caveat emptor!

Panfish

over 20 år siden

Panfish

godt at denne annosen forsvant, frekkhet, svindel, kall det hva det vill, lureri var det uansett.

Virrum

over 20 år siden

Virrum

Er vanlig at man fjerner annonsen når varen er solgt. 8000,- spenn er vel uansett ingen upris for et sett som har kostet det dobbelte.! Hvis noen klarer og tjene på M-golf sine produkter så la de gjøre det uten å rope så høyt... Enig med jørgen

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her