Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Jeg en amatør vil vinne millioner!

Gutta på Tour

over 20 år siden

Gutta på Tour

Men golfforbundet sier at jeg ikke får lov. Hørt slikt. Forresten, noen som vil sponse meg med noen euro. 10.000 eller no sånt?

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/golf/article1261099.ece

Mats

over 20 år siden

Mats

Dette ser da aldeles utmerket ut! Ta en sjanse og lån penger. Er du god nok så har du med deg litt ekstra hjem igjen. Men husk å oppgi beløpet i tollen og hvordan du fikk de med kvittering osv. Pengespill mellom spillere i utlandet gjelder da for de regler i landet som dette spilles i. Det er jo ikke sponsorpenger, er jo et poeng, men spillere sammen som setter inn et beløp hver. Dette er en ikke organisert turnering (klubb eller forbund) og således ikke under de gjeldende regler for amatørgolf bestemmelser. Det viktigste blir å oppgi gevinst til myndighetene. Deilig å føle seg som en pga proff en uke da!

Jørgen

over 20 år siden

Jørgen

Dette høres like trygt ut som T5PC.

Egenrådig

over 20 år siden

Egenrådig

Hvem gidder å spørre Thore Wilhelmsen i Norges Golfforbund om man kan få spille turnering på den andre siden av jordkloden.
Få beina ned på jorda.

sving

over 20 år siden

sving

Det er bare vås og tull det Thore Wilhelmsen sier. Hvem som vil kan spille en turnering hvor de kan mottat pengeperemier. Dette har NGF ingen ting med. Det eneste NGF kan resgare på er om du har mottat premier som overstiger vedrien av det som bryter med amatørstatusen.
Jegror dette er ca 3500,- Tar du imot premier over denne verdien mister du din amatørstatus ogmå lever inn ditt hcp kort for et år.

Hør her NGF, er det noe jeg dri.......... i er om jeg må levere inn mitt hcp kort (som færre og færre klubber spør etter) som følge at jeg har blitt millionær i karibien.
Nå må dere våkne opp i NGF og slutte og tro at dere administerer et overformynderi. Mitt råd til alle golfspillere: meld dere på hvis dere har råd !

Amatørhacker

over 20 år siden

Amatørhacker

Det tragiske er at hvis jeg skulle være så extremt uheldig å vinne neon millioner eller hundretusener kroner så kunne jeg ikke delta i klubbturneringer og gå glipp av en 3-pack baller i premie neste året.
Jeg blir sååå lei meg. Nei denne turneringen i Caribien tør jeg nok ikke stille opp i.

proff hacker

over 20 år siden

proff hacker

Enig med Jørgen, her blir mange lurt. Hcp juks er jo et reelt problem på klubbnivå, hva tror du skjer hvis det puttes 1,6 mill i potten?

Gustav

over 20 år siden

Gustav

Finnes det 500 mennesker i verden som har penger nok og/eller er dumme nok (stryk det som ikke passer) til å bli med i turneringen? Og i så fall, hvor mange av disse er nordmenn?

Bamse

over 20 år siden

Bamse

Jada proff hacker, det er nok spesielt handikappjuks du må passe deg for i slagturnering....

hcp

over 20 år siden

hcp

Bamse. Slagturnering med hcp.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

er jo bare å "glemme" å skrive seg ned det, sikkert noen som deltar i den "dårligste" klassen som har ned mot scratch i virkelig handicap vil jeg tro...

proff hacker

over 20 år siden

proff hacker

det spilles i to kategorier 0-9 hcp og 10-18hcp det holder for å jukse seg til en stor fordel.

thagolfer

over 20 år siden

thagolfer

har lest endel fra hjemmesiden til golfmeplease som "lager"til turneringen.Der står det foreksempel at en slags jury vil kreve inn scorekort fra 5 turneringer (du må ivertfall dokumentere at du har spillt 5 turneringer med riktig hcp i 2006) og følge med slik at en spiller ikke spiller unormalt bedre enn det hcp den personen er påmeldt med.Selfølgelig vil det vere noen som jukser/prøver og jukse men det virker ganske komplisert og klare og jukse seg til og vinne.Jeg synest at alle som vil og har råd burde ta denne sjangsen!!!!!

Jørgen

over 20 år siden

Jørgen

Kan sikkert være en artig opplevelse. Men til den prisen tror jeg man kan få mye moro hvor som helst i verden. Bare ikke dra ned og tro at man kan vinne noe som helst. Høres ut som en skikkelig cowboy-turnering spør du meg.

Truls

over 20 år siden

Truls

Jeg leverer gladelig inn mitt amatør-hcpkort for ett år hvis jeg vinner en million kroner i en turnering.... eller en bil for den saks skyld! ;-)

thagolfer

over 20 år siden

thagolfer

golfmeplease.com kan dere se mer om turneringen

Jason

over 20 år siden

Jason

Vinneren av en slik turnering oppnår går sikkert under 60 slag netto, svært få gidder å stille opp hvis de ikke vet at de har mulighet til å vinne tilbake pengene, dvs har 5-10 poeng for dårlig hcp.

Dr Zoidberg

over 20 år siden

Dr Zoidberg

Netto? Det er slagspill..

SemiProff

over 20 år siden

SemiProff

Turneringen omfattes ikke av amatørbestemmelsene siden dette er en lukket turnering der deltakerne selv setter opp premien. Hadde pengene kommet utenfra, så ville den vært omfattet av amatørbestemmelsene. Men denne typen turnering faller inn i samme kategori som om Per og Jens og Lars og Torvald spiller en selskapsrunde sammen. Så lenge disse fire selv legger inn pengene det spilles om - enten det er 100 kroner eller 10 000 kroner, så har hverken NGF eller noen annen golfmyndighet noe som helst med det.

Julius

over 20 år siden

Julius

Gambling er "lov". Men da skal hele potten gå til vinneren. Hvis Gaus, Roms og Brummund legger i 100 kroner hver, skal vinneren får 300 kroner.

Hvis ikke hele beløpet går inn i potten (i turneringen i den Dominikanske Rebublikk er det bare 40 % av beløpet som settes av til premier) - og hvis ikke én vinner får hele potten (i den omtalte turneringen er det graderte premier til over 100 vinnere) - ja da er det faktisk utlovlig.

SemiProff

over 20 år siden

SemiProff

Hvor har du det fra, Julius?

Julius

over 20 år siden

Julius

Husker ikke hvor jeg leste om det. thore.wilhelmsen@golfforbundet.no kan kanskje bekrefte det.

Haugerfantomet

over 20 år siden

Haugerfantomet

Dette minner litt om pyramidespill spør du meg.
Ender vel med at noen stikker av med hele pengesekken tilslutt. Beklager er veldig mistenksom til sånne ting man skal betale inn penger til "noen" for å få noe tilbake

tirg

over 20 år siden

tirg

Hva er egentlig hovedgrunnen til at amatører ikke kan vinne penger mens proffer kan? Er det for å verne om proffene, jeg ser ikke helt meningen.

Facit

over 20 år siden

Facit

Ja, for det er vel NGF som har fastsatt Amatørreglene! For en idiotisk diskusjon...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her