Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ordentlig Golf tema

Pinseeker

over 20 år siden

Pinseeker

Nå har det vært gjort førsøk på å starte diskusjoner fra mange liksomgolffilosofer (hmm, rart ord) så jeg tenkte det kunne vært moro med et ordenlig golf tema.
Tror dere det vil komme begrensinger på golfballen, dvs hvor langt det er mulig å slå en ball.
Tema har vært oppe før, stadig utvidelser av baner ved turneringer o.l.
Hvike begrensninger vil dette ha for deg som spiller, eller vil det kun gjelde turneringsspillere?
Blir det like gøy å se på turneringer når ingen slår mere enn 200m??
Kansje det ikke blir noe gøy å spille turneringer heller?

Jørgen

over 20 år siden

Jørgen

Utviklingen går sin gang. Banene må tilpasses. Lengre, mere vann og bunkere. Mindre og vanskelige greener. Lage baner som krever mere strategisk tenkning.

Faren er at man får mere rene mesterskapsbaner som i praksis ikke er spillbare for vanlige mennesker.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Morsomt å se at John Daly hadde lengst driving snitt fra og med 95, til og med 2002. Om det er ballen eller teknikktrening som gjør at de slår 30 yards lenger i snitt aner jeg ikke. Er nok en kombo. Nå maser jo all reklame om at ballene går lengre og lengre. Men om de gjør noe med ballene sånn at de bare blir å gå 200 m er vel passelig tvilsomt :p

Jeg tok disse tallene fra cirka midt på lista.
1980: rundt 255 yards
2006: rundt 285 yards

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her