Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nike slingshot jernkøller

Jørgen

over 20 år siden

Jørgen

Jeg går og lurer på et nytt jernsett. Har surfet litt rundt og bitt meg merke i Nike Slingshot. Noen som har erfaring med dem?

Svingen min er for å si det pent ustabil, så jeg trenger noen tigivende køller.

DeLutte

over 20 år siden

DeLutte

Høres ut som den svingen ligner min.
Da trenger du mange hybrider, ikke jern.

De Lutte

Deep Red

over 20 år siden

Deep Red

Wilson Deep Red II er meget tilgivende køller og fås til en meget billig penge på ebay for øyeblikket. Modellene som blir solgt er fra i fjor men så lenge man kan få et helsett 3 - SW for 12-1500 kroner inkl. frakt gjør det meg ikke stort :-)

Roger

over 20 år siden

Roger

Spesielt de ny slingshot-køllene slingshot oss har fått meget god kritikk i Golf Digest, best i test når det gjelder de mest tilgivende køllene.

Men ser noen steder der det harseleres med Nikes køller???

Deep Red

over 20 år siden

Deep Red

Nike hadde ikke solgt ei jævla kølle hadde det ikke vært for Tiger Woods, makan til overhypede, døde køller har jeg aldri testet.

Tall White

over 20 år siden

Tall White

Kanskje du ikke har rent balltreff da Deep Red siden de føltes døde.
Ser at Ames leder på Sawgrass med Nike i bagen. Tenk om fyren hadde spilt et annet merke. Hva ville scoren ha vært da?

Deep Red

over 20 år siden

Deep Red

Jeg skal ikke uttale meg om mine balltreff var rene eller ikke, jeg bare sammenlikner med det andre som finnes på markedet og der er Nike fortsatt en fersking...

olemartin

over 20 år siden

olemartin

Prøvde dem litt på golfmessa på fornebu. Jeg likte dem ikke.
Veldig store hoder, veldig myke i balltreffet og store hulrom hvor det kan legge seg mye jord og skjit.
Men de virket veldig tilgivende.

Roger

over 20 år siden

Roger

Hodene er vel store som andre tilsvarende tilgivende køller? Det er helt klart Nike er en fersking i denne bransjen, men de kommer nok til å komme sterkt, de bruker ihvertfall MYE penger på denne sporten nå. Og er ikke testene i Golf Digest, der Nike slingshot kommer best ut seriøse?

Kjetil

over 20 år siden

Kjetil

Jeg anbefaler deg å teste Taylor Made RAC OS2 før du kjøper Nike sine køller. Taylor Made sine køller har fått gode testresultater på flere ferdighetsnivåer. Det betyr at dette er køller du kan vokse med. Slingshotene tror jeg du vokser fort fra.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Hvis du har ustabil sving ville jeg heller investert i protimer :) Ingen kølle på jorden vil få en ustabil sving til å slå ballene rett fram gang på gang. Men en pro, jepp han vil få deg til å bli svingod kjappere enn svint. Du får mange protimer til verdien av et nytt jernsett fra Nike.

Roger

over 20 år siden

Roger

Har du link til test av taylormad rac os2? Hvordan er TM r7 XD i forhold?

olemartin

over 20 år siden

olemartin

r7 XD er så vidt jeg vet like tilgivende som os2, men mye dyrere :) $300 dyrere på tgw.com. Visstnok første jernkøller med driverteknologi, noe som fører til et større "sweetspot".

Testet også OS2 på den nevnte golfmessen. Også ganske myke i balltreffet, men helt klart gode køller. Ikke like store hoder som nike slingshot som har et hulrom bak som gjør hodene større enn andre tilgivende jernkøller.

Reviews av OS2: http://golfreview.com/cat/irons/taylor-made/PRD_327409_2940crx.aspx

Kjetil

over 20 år siden

Kjetil

Gunder,
Og derfor har jeg kjøpt et klippekort på protimer i år i stedet for å kjøpe nye køller :)

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Kjetil: yay! imponerende :) Er det som skal til ja. Lurt å kjøre på med protimer nå i starten av sesongen så vet man hva man skal trene på. Gudd løkk!

Gunnar S

over 20 år siden

Gunnar S

Jeg testet Slingshot på Fornebu-messa jeg også. Personlig likte jeg de ikke noe særlig, bla føltes de "klumpete".

Jeg spiller på Wilsons lettspilte Deep Red-køller (2003-modellen) og har ingen planer om å bytte de ut (kjøpte de da jeg hadde HCP 24, og er nå på 11).

Om du får tak i brukte slike (eller de nyere DI-5 som har erstattet Deep Red) tror jeg du burde bli happy - men som de andre sier gir pro timer best effekt av alt, og du burde teste køllene før du kjøper..

Kjetil

over 20 år siden

Kjetil

Og jeg skal si deg at den proen røsker opp så mye drit i svingen min at han bør helst se å få orden på meg til banene åpner. Akkurat nå går det veldig dårlig, men dette er ikke første gangen jeg går igjennom en hestekur så jeg vet at det ender bedre enn det startet.

Angående slingshotene så var det testen på www.rankmark.com jeg siktet til. Men jeg har nok tatt litt feil. Slingshotene skårer bra for de med lavt hcp, men dårligere for de med høyere... Det var litt motsatt av hva jeg sa tidligere. Så kanskje dere ikke skal høre så mye på hva jeg sier. Uansett så har jeg prøvd RAC OS2 og jeg likte dem. De er ikke dyre og iflg. www.rankmark.com så er dette køller til alle nivå. De kom på delt andreplass i deres uhøytidelige matchplay-kåring.

Jørgen

over 20 år siden

Jørgen

Takker for alle innspill. Mye konstruktivt her. Ingen entydig konklusjon, men det hadde jeg selvsagt ikke forventet. Av de som har prøvd Nike-settet virker det som om konklusjonen er "De funka, men jeg likte de ikke". Jeg får prøve de selv. Får skjekke opp de andre tipsene her også.

Jeg er en stor mann (197 cm, 110 kg) så jeg føler at custom fitting kan være en god ide for meg. Mitt nåværende sett har forlengede skaft, gjort ikke så alt for vitenskapelig. Noen som har erfaring med customfitting på nettet? Ser at f.eks. tgw.com har det. Du skriver inn vitale mål, og de foreslår oppsett med lie, skaft etc. Hvor kan jeg ellers få customfitting av et golfsett?

Er jo helt enig de universelle rådene som også kommer. "Prøv forskjellige set", og "ta protimer". Har tenkt begge deler. Vet at nytt sett ikke fikser svingen, men nytt vertøy er nå litt gromt da. Noen her som ikke synes det?

Lavida

over 20 år siden

Lavida

De dørhåndtakene fra IKEA på baksiden av Slingshot-køllene, hva i all verden skal de brukes til?

Noen som vet...?

Jørgen

over 20 år siden

Jørgen

Lavida:
Som alt mulig annet dill og dall golfspillere bruker penger på: Forsøke å senke scoren.

Goliat

over 20 år siden

Goliat

Nike slingshot selges nå i 3 forskjellige varianter; standard, oversize og tour. Skulle være noe for enhver smak.
Lavida, med 12 i hcp er det på tide å lære litt om køllens anatomi. Dørhåndtakene fra IKEA brukes til å få CG lenger bak = større stabilitet.
Jeg spilte min beste runde på ene hjemmebanen min i fjor med et slingshot (standard) jernsett som jeg lånte fra en kollega. Særlig 3 og 4 jernene gikk lenger med slingshot enn med andre jernsett jeg har prøvd. Kommer til å kjøpe et slingshot-sett i år, men har lyst å prøve tour-varianten før jeg kjøper.

NIKE hentet industriens mest anerkjente køllemaker, Tom Stites, fra Ben Hogan, så det er trygt å kjøpe Nike-køller. De har også bredest utvalg blant de store, og flest modeller samtidig på tourene, så det er ingen fare for at man ikke får bra utstyr såfremt man finner den modellen som passer best til ens nivå og spillestil.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her