Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Vannhinder?

Leif Sigurd Fisketjøn

over 21 år siden

Leif Sigurd Fisketjøn

Var ute for en merkelig sak sist uke. Ved utslag i motsola mistet hele flighten ballen, men all hadde en formening om at den lå pent på den brede fairwayen. Når vi kom frem til det aktuelle nedslagsområdet var det et vannhinder der, med flere baller oppi. Jeg mente selvsagt at det var store muligheter for at en av dem var mine og ville ta en dropp, mens makkeren insisterte på at jeg måtte rusle tilbake for å ta slag nr 3. Hva er riktig?

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Dersom det er "rimelig bevist" at ballen er i hinderet så kan du droppe der..... Hvis du derimot ikke med rimelig stor sikkerhet kan si hvor den gikk ut i hinderet så vet du jo ikke hvor du skal droppe, og da må du vel tilbake ja..... ?? Det kommer sikkert noen eksperter å svarer på dette også..... Jeg er nemlig ikke ekspert på regler.

Nils T

over 21 år siden

Nils T

Hehe....man trenger ikke være regelekspert for å kunne svare på det.
I regel 26-1, som omhandler ball i vannhinder, står det at for å kunne behandle en ball som mistet i et vannhinder må det finnes "rimelig bevis" for at ballen etter slaget ble liggende i hinderet. Om det etter din mening finnes slikt "rimelig bevis", så er det bare å ta droppen bak hinderet. OM det ikke finnes "rimelig bevis" så skal ballen anses som mistet ball, og regel 27(ball mistet) anvendes.
Mitt tips er å bruke sunn fornuft. *S*

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Nils T: Bare litt forsiktig med ting jeg ikke er 110% sikker på, her var jeg bare 109.... ;-)

Og når vi snakker om golfregler:

www.golfregler.no er en fin side om golfregler.

(som jeg ikke har noen ting med å gjøre.....)

Nils T

over 21 år siden

Nils T

Enig med deg Runar. Best å være på den helt sikre siden. Ta ofte feil jeg, og får jo høre det, men man lærer så lenge man lever. *S'
Nå skal det jo sies at golfreglen ikke alltid er like lette å finne fram i.
Golfregler.no er absolutt å anbefale.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her