Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gode tips om bra damekøller.

Metta

over 20 år siden

Metta

Heisann.
Er en jente på 29 år som begynte med golf i fjor sommer.
Fikk akkurat det hvite kortet før sesongens slutt og vil nå kjøpe noen nye bedre køller. Har et 8 år gammelt nybegynner sett fra før.

Noen gode forslag til nye damekøller ???
Skal til USA til høsten og kan bruke 3-4000 kr.

Mr 100

over 20 år siden

Mr 100

Callaway har gode, lettspilte køller for kvinner. Siden du skal til USA vil du spare en god del i forhold til å kjøpe disse i Norge.

Sjekk link: http://www.callawaygolf.com/en.WOMENS.page-main.html

Cobra

over 20 år siden

Cobra

Ville heller sett på et King Cobra 3100 + rescue + King Cobra Driver. Billigere og like bra som Callaway

Kona har dem og er superfornøyd. Hun har 22 i hcp hvis det skulle være av betydning

Cobra

over 20 år siden

Cobra

http://www.tgw.com/customer/category/product.jsp?SUBCATEGORY_ID=5455

http://www.tgw.com/customer/category/product.jsp?SUBCATEGORY_ID=6777

http://www.tgw.com/customer/category/product.jsp?SUBCATEGORY_ID=5258

De sender dit du bor, feks hotell eller annen adr

tja

over 20 år siden

tja

callaway er nok en del bedre en cobra.........

vil du ha kvalitet så ville jeg satset på callaway!

Buckeye

over 20 år siden

Buckeye

At Callaway er bedre enn Cobra på damekøller er selvfølgelig ikke riktig. Det er helt avhengig av hva man liker.

Av damekøller vil jeg anbefalle Taylor Made Miscela. Set med standard jernkøller til 7j. 6 - 4 er hybrider, og det følger også med 3w og driver som holder god kvalitet. Fordelen er at køllene og skaft er designet for damer helt fra bunnen av i motsetning til de fleste andre damesettene som er på markedet. De koster $999,- på tgw.com, men med litt is i magen fikk jeg de til $599,- på eBay når jeg kjøpte de til fruen.

Hun har hatt ekstrem fremgang siden hun byttet køller og er veldig godt fornøyd med de.

Yankee

over 20 år siden

Yankee

Adams Idea a2 OS er et meget godt damesett. Anbefalt i test i GOLF MAGAZINE. Komplett sett med bag, putter, sandwedge. Hybrider istedenfor 4-7 jern. Driver, 3 wood, 5 wood. Alle køller med grafittskaft. Selges av alle de store kjedene i USA. USD 799.99 hos f.eks. Nevada Bob's.

Metta

over 20 år siden

Metta

Takk for mange gode svar. King Cobra køllene var av veldig interresse.
Men vil jeg vente helt til høsten....

Har noen venner som bor der borte nå. Noen tips ang. frakt og kostnad for å få køllene til Norge på en rimelig måte ?

Jørgen

over 20 år siden

Jørgen

Bestill over internett til dine venner.
Få vennene dine til å ta de med seg i bagasjen når de kommer til Norge. Be de ta en runde eventuelt klin de inn med litt jord, så ser de brukt ut. Eller se det som en gyllen anledning til å besøke dine venner. Ved å handle en del utstyr, så tjener du inn flybilletten.

God tur.

Eller så får du de til å sende de til deg som en gave. Bør da absolutt fjerne originalemballasje og la de se litt brukt ut.

hustler

over 20 år siden

hustler

Bestill køller og få dem levert til dine venner i USA.
Pakk ut køllene og gjør dem møkkete.
Send køllene fra USA til Norge. Køllene er selvfølelig en gave fra dine venner eller så har du glemt dem igjen sist gang du var på besøk, slik at de ikke skal momses... viktig å skrive på fraktseddel ellers blir det 25% moms. Siden køllene er brukt kan jo verdien være tilnærmet 0 hvis du går for gave varianten. Gjør det samme hele tiden. Funker hver gang.

dophuet

over 20 år siden

dophuet

Du får be de å legge litt ekstra opp i pakken.....

Tror du tollerene er dumb eller?

Lena

over 20 år siden

Lena

jeg skal kjøpe Callaway Big Bertha køller. Har testet dem og de virker veldig lettspilte.

Metta

over 20 år siden

Metta

Takk for alle gode tips og råd. Tar gjerne i mot flere tips:-)

Noen som vet hvor mye evt protoen vil koste dersom jeg fikk noen til å sende dette for meg fra USA?

Hva med kjøp av køller i Norge - tips?

Virrum

over 20 år siden

Virrum

Alt i mellom 50 til 100 dollar er normalt i fraktkostnad for golfsett fra statene..

KPMG

over 20 år siden

KPMG

Du trenger ikke møkke til golfkøllene. Så lenge verdien på pakken blir oppgitt å være under NOK 1000 og den er merket med gift åpner ikke tollerne pakken. Har gjort dette mer enn 20 ganger og aldri hatt problemer (sneket unna godt over 25 000,- i mva og er fornøyd med det).

Baccus

over 20 år siden

Baccus

Min kone kjøpte sitt sett i USA, og er meget godt fornøyd. Hun valgte Nancy Lopez Ashley SE. Hennes køller inneholer 3+5 wood og jern 5-sw.
I dag selges det diverse pakker med Ashley. Det er bare å velge hva man trenger. Jeg mener du kan få kjøpt et sett med driver 420 ccm, 3w,5w,7w, og jern 5-sw for ca $500 (eller under dette om du kjøper på nett).

Jeg vil imidlertid anbefale deg å gå i en butikk hvor du kan få råd og veiledning og samtidig prøve det du skal kjøpe. (Eksempelvis New York Golf).

Køllene er godt tilpasset kvinnelig sving, og bør kunne fungere i mange år, dersom du ikke har voldsomme ambisjoner.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her