Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Trenger driver tips.

Uten ambisjoner

over 20 år siden

Uten ambisjoner

Ser det er endel som har god peiling på golf her på forumet, så dette er til dere.

Har planer om å kjøpe meg en ny lettspilt driver denne våren, og trenger noen anbefalinger.

Dette er er tredje sesongen jeg spiller, ligger på hcp 14. Er rimelig stiv og støl, så svingen min er ikke noe å skryte av - hockey sving kalles det vel. Driveren jeg har nå er en TM 860 ti Burner stiff - 9,5 grader. Slår ca 240-260 meter med denne, ca 50% fairway, 30 % rough, 20% til helvete.

Sikkert titusen ting jeg kunne gjort annerledes teknisk sett, f.eks ta en pro-time som jeg aldri har hatt, men er forferdelig sugen på en ny driver.

Håper noen som har peil på drivere har noe å anbefale min spillestil. Har vurdert en Ping G2.

Tore P.

over 20 år siden

Tore P.

Hvis 80% av drivene dine er spillbare og lengden 275 yards hadde jeg ikke byttet driver, bare funnet ut hva som gaar skeis paa 2 av 10 utslag.

Har selv G2 og er veldig fornoyd. G5 er vel den nyeste som er ganske lik, men gir en hoyere ball-bane. Skaft er sikkert like viktig. Jeg valgte G2 etter testing av 4-5 andre merker, loft og skaft kombinasjoner. Byttet fra en TM R510 da denne hadde ballbane som en 5'er wood (pga min swing).

toppenavkransekaka

over 20 år siden

toppenavkransekaka

Vil anbefalle Taylor Made r5. Gå for TP versjonen så har du muligheten til å flytte litt vekt.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Du driver lengre enn de fleste, jeg ville ha investert i protimer for å stabilisere svingen. Det vil sikkert også hjelpe deg på de andre køllene også.

Tror du likevel at det er driveren som er problemet så har jeg hørt mye bra om G2, selv synes jeg hodet er for stort og jeg slipper den ut til høyre. Jeg sverger til Titleist.

Niels

over 20 år siden

Niels

Det er fantastisk at du har slike lengder!!

Du er på høyde med de fleste av de beste, og ligger bra an der!

Det du trenger er litt trening på stabilitet, og nærspill.

Å spørre etter råd om hvilken kølle du skal bruke, på internett, er helt høl i hue! Såfremt du ikke vil vite hvilken farge og slikt folk synes er bra da... Da er det greit...
Men for folk som ikke har sett svingen din, så blir det som å¨stikke tommelen i rævva, og si at det ser ut som nugatti det som sitter fast på den, når de tar den ut igjen...Altså ikke bra.... (usj, det var en UGLY alegori....)....

Menmen, Jeg sier, kjøp en Titleist 905. Den er bra!.... Og går alltid "nesten" midt i fairway... Jeg slår den litt lavt, ,, men det er SIKKERT bra for deg...

lykke til.........

Uten ambisjoner

over 20 år siden

Uten ambisjoner

Er vel enig Niels, men for en som meg som aldri står lenger enn et kvarter på rangen er alle erfaringer greie å ta med seg.

Diskusjoner om drivere er i tillegg alltid morsomt, så kom gjerne med fler driver tips.

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

hehe, den Niels den niels...han sier MYE rart!! hihihi
Men, jeg er litt enig med ham da...han og alle hans ALTER EGOer her!

Anyway, jeg kan anbefale titleist selv,,,Men til sommeren tror jeg at jeg har lyst til å prøve den nye NIKE-driveren, Sasquatch. Den ser bra ut!! og da ER den sikkert bra også! :D

Det du trolig bør ha litt i tankene da, er at vi middelhcpere som oftest(og dette er bevist) trenger litt mer loft! Vi vil som oftest slå driven lengre hvis vi har rundt 13 i loft...Sier de som kan det da... Og derfor anbefaler mange at man faktisk bruker feks en 3wood istedet, da man som oftest slår den rettere, og faktisk lengre en en Drive som man som oftest treffer dårlig allikavel..

mvh, og LYKKE TIL!

Uten ambisjoner

over 20 år siden

Uten ambisjoner

13 i loft - betyr det 13 grader? Vet man skal treffe ballen på opptur, eller noe sånt. Jeg pegger ballen sånn at 1/3 av ballen er over køllehodet. Ballen ligger midt i standsen, driver likevel eller kanskje pga dette ganske høyt, så er ikke loft 13 da litt mye?

Sondre

over 20 år siden

Sondre

Du kan kjøpe en callaway fusion ft3 neutral driver med stiff skaft av meg.. Den ligger ute på bruktannonser.

Mvh

Sondre Fure

olemartin

over 20 år siden

olemartin

Er veldig fornøyd med taylor made r5.
Ellers selger min favoritt på ebay Taylor Made R7 HT Quad Tour Model om dagen: http://search.ebay.com/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZgolfgopherslasvegas

Flyer

over 20 år siden

Flyer

Spiller med Ping G2 10 grader reg. og er veldig fornøyd. Skiftet fra TM R360 ti, i sommer.
Skal jeg si noe neg om Ping G2 så er det at den har en høyere ballbane enn min gamle TM.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her