Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

TEST AV PILOTPUTTERN mandag i Oslo

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Dette blir ingen demodag, men er i en annen anledning på golfsenteret på Sandaker, så dersom noen vil prøve den i 12 tiden mandag 27. mars er det anledning for det.

Si ifra her dersom dere kommer innom, så jeg får et overblikk på antall.

Beklager tidspunktet, vettuge folk jobber på den tiden;) MEN det kommer flere anledninger om ikke så lenge.

Bernt

Tore P.

over 20 år siden

Tore P.

Hva er det du har funnet paa naa Bernt?
Kan Pilotputtern beskues paa nettet?
Kreves det NG?

Sportslig Hilsen
Tore P.

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

www.piloputters.com

Bernt

over 20 år siden

Bernt

www.pilotputters.com

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Tore P
Min filosofi er å skaffe seg best mulig marginer i puttingen.
Holde slagflaten vinkelrett mot sporet gjennom hele svingen, og bevege køllehodet rett bak og rett igjennom så godt det lar seg gjøre.
Dette vil minimere potensialet for sideskru på ballen og dermed gi bedre framoverrull.

Men det er en analogi der til Moe Norman, for grunnen til at han var beste ballstriker, var nettopp marginene han fikk av to hovedårsaker:
1) han hadde færre bevegelige deler i svingen sin.
2) han klarte holde slagflaten vinkelrett mot svingplanet sitt lengre enn noen annen har klart.

Pure science.

bernt bombe

over 20 år siden

bernt bombe

synes dette er SVÆRT utidig reklame. Dette burde du betale for Bernt og holde utenfor forumet. Makan til dårlig etikette.

H

over 20 år siden

H

Det er vel flere som har spurt om demo og så lenge webmaster ikke sier noe så er det vel ikke krise.

Det ha vel forekommet spørsmål/tips om andre demodager etc. før her inne.

Litt norsk sjalusi ute og går her, eller?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Nå har det blitt nevnt i så mange tråder om det er mulig å teste putteren. Dessuten skal jeg IKKE ha demodag i vanlig forstand, med salg av puttere.
Det er KUN for å vise fram hva dette egentlig er for noe, siden mange lurer på.

Dette er kun en gest, ikke no marketing i det hele tatt.

Som jeg skrev, har jeg et helt annet ærend på golfsenteret, men tenkte siden jeg hadde nevnt at det skulle bli mulig å titte på den, så slo jeg to fluer i en smekk, og blir en time lengre.

Det er vel ingen som er så teit og har demodag klokken 12 på en mandag!!!!!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Her er reklamen, se nederst på linken
http://www.puttingzone.com/PGAShow2006.html

St. Able Ford

over 20 år siden

St. Able Ford

På dette forumet har det helt klart vært stor interesse og mange spørsmål gjennom lang tid i forhold til denne putteren. Jeg opplever kun at dette er en liten gest fra Bernts side til de på forumet som har mulighet til å stille opp en mandags formiddag. Skulle gjerne gjort det selv, men har dessverre andre plikter. Mange har ønsket å se og prøve putteren og får nå en kjangs. Som reklame har nok dette begrenset verdi for pilotputters og jeg synes det er flott at Bernt er så positiv. Men selvfølgeleig er det noen som skal være sure (bernt bombe) og forsøke å gjøre dette til en stor greie. Jeg synes vi skal være takknemlig overfor Bernt. Lykke til med showet, Bernt!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Takk St.Able Ford.
Det må vel være den hyggeligste meldingen jeg har fått her inne.

Og som jeg skrev så var dette en reflekt til det jeg lovet tidligere, at de som ville skulle få de den. Og siden jeg er på golfsenteret den tiden, så tenkte jeg spesielt interesserte kunne få se. Og tidspunktet er jo det døveste jeg kan tenke meg for å ha demodag:) Og dette er langt fra det.

Men som jeg skrev så vil det komme flere sjanser. Vi har ikke fått opp akseptabel produksjon ennå, så kalle dette reklame er drøyt, når jeg ikke kan selge puttere ennå. De jeg har går til pga og lpga tour spillere og media som venter på puttere.

Nick

over 20 år siden

Nick

Stå på Bernt.
Håper at du lykkes.

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Blir vel flere anledninger til å prøve utover våren håper jeg. Ser du får fine kritikker etter messen "over there" og vil bare ønske deg lykke til.

Et spørsmål bare, hva bruker dere som overflatebehandling? Bruker dere våtlakk eller pulverlakk og er stripene/logo satt på etterpå med silketrykk? Ser uansett meget bra ut på bilder.

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Ser forresten at flere nettsider skriver at firmaet pilotputter kommer fra Sverige, du har jo litt "svenskt" etternavn men firma er Norskt eller??

Pinocchio

over 20 år siden

Pinocchio

Nå er jeg drita lei puttern til Bernt.
Den kan være så god den vil, men dette gnaget om og om igjen på det samme lenge før noen andre enn Bernt selv og et par kompiser har prøvd den er megaslitsomt.
La oss ta en pause i påvente at den blir tilgjengelig for nordmenn flest (2007?) og heller bruke bokstavene på noe annet.
Tror ikke noen senker handicappet sitt ved å bytte til denne putteren, og det gjelder særlig de bedre spillerene som ligger på under 3 i hcp allerede.

Til han med trenesa

over 20 år siden

Til han med trenesa

Hvorfor ikke bare bla videre i steden for å stikke nesa di i noe du er "drita lei"?

Revykongen

over 20 år siden

Revykongen

Kanskje tre-dukken burde prøve en Pilotputter, så han slipper å ha bare tre-putter? Så kanskje han også blir en tre-handicapper...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Revykongen, den var litt elegant en der:)

Hmm.
Den har ingen ting med Sverige å gjøre nei.
Jeg har et svenskklingende etternavn, men mine forfedre tok til vettet og reiste fra Sverige på 1600 tallet ;)

Når det gjelder finish, så er stripene håndmalte på disse fra prøveproduksjonen, men det vil bli en plastdel som limes inn i et forhåndsmaskinert spor

Putteren er først oksydert(lagt i et bad som gir selve matallets overflate en svart farga a la gunmetal finish. Denne blir kun beholdt på slagflaten før resten av hodet blir lakkert for å få en matt overflate som ikke gir gjenskinn. Den oksyderingen som ligger i bunn vil gjøre at den svarte fargen holder seg bedre, man unngår chipping, at det dukker opp sølvfarge her og der. Vet ikke hvilken lakk de brukte på testen, men poenget mitt på protoene var at de var matte.

Pinocchios agenda virker åpenbar. Du får kanskje en trist sesong, når du må se at dine medspillerer kanskje har en Pilot Putter ;)
Her oser det konkurrenter som ikke liker oppmerksomheten jeg får.
Du synes det er slitsomt at bare en liten del har prøvd den, men da bør du bli glad når jeg gir deg sjansen til å se "faenskapet". Vet ikke om alle vil senke Hcp sitt, men blir ihvertfall mer stabile ved at systemet gir en større mulighet for å stille opp likt hver gang, og ikke minst korrekt, og det vil hjelpe på selvtilliten, som er alfa og omega i putting. for har du dårlig selvtillitt til puttingen din, så er neppe stroket bra og repeterbart.

Vi vil selge via webshop i sommer. Og kanskje noen pro-shops som viser interesse så klart. Men alle har gjort sine innkjøp for 2006, skjønner du :)

St. Able Ford

over 20 år siden

St. Able Ford

Pinocchio:
Forstår ikke hvorfor du åpner en tråd som handler om pilotputteren, - når du er "drita lei" og synes det er "megaslitsomt". Ja du gidder til og med å bruke tid på å svare...!
Jeg kan heller ikke se at denne tråden hindrer deg i å bruke bokstavene dine på noe annet... Ordet er fritt! Dessuten har det faktisk skjedd en viss utvikling med denne putteren siden første gang den ble omtalt her på forumet. Det er IKKE slik at vi gnager om og om igjen på det samme.
Hvis du ikke forstår at mange her inne synes det både er spesielt og hyggelig at en av forumets ivrige deltakere har kommet så langt med et prosjekt, ja da synes jeg virkelig du skal bruke på dine bokstaver og din tid til noe annet enn å ergre deg over dette.
Jeg synes det er flott at noen evner å realisere sine drømmer!
Stå på og lykke til, Bernt!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Tusen Takk

Tore P.

over 20 år siden

Tore P.

Du overrasker meg positivt Bernt. Det er et vanskelig marked du begir deg innpaa, men jeg har jo forstaatt at du ikke gir deg saa lett..

Keep On Truckin'

P.S. Har du provd SeeMore puttere (Payne Stewarts siste U.S Open)

Klaus

over 20 år siden

Klaus

Så akkurat putteren på aftenposten sine nettsider.... Hva vil putteren ligge på i pris???

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Takk for det Tore P. Ikke ofte jeg får positive ord fra deg, og det er greit ;)

Vanskelig marked, ja, men har du et unikt produkt går ting av seg selv om man har de rette kontaktene og tar de rette grepene, for markedet er sugne på nyvinninger!

SeeMore putters har systemer som ikke er mulig å oppfatte i synsfeltet, den rødeprikken som skjules av et vertikalt skaft, gir kun loft-indikasjon ved set-up. Dessuten er de 90 grader på siktelinjen og øyelinjen, dermed kommer det dominante øyet -problematikken inn.

Men når det er sagt mener jeg personlig at SeeMore putterne er det mest uestetiske jeg kan se, men enkelheten i formen liker jeg, når det gjelder det synsfaglige, for da har de mindre visuell støy - mindre forstyrrende elementer på køllen.

Dagene etter Payne vant US Open fikk de sinnsykt med ordre, de kom ikke ajour før over ett år etterpå med levering.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Litt over 2000. Og siden det sammenlignes her med DevilRay vil jeg si den ble solgt for 5000 tror jeg, og er ren støp, altså meget billig å lage. Min er helmaskinert CNC og oksidert i tillegg til sluttfinish for å slippe chipping av lakken. Med andre ord, dyr i produksjon.

Jørgen

over 20 år siden

Jørgen

Hva som er billigst av støp og frest av ettt stykke har jo selvsagt sammenheng med opplaget. Etter en kjapp kikk på putteren, så ser jeg at det må være sykt mange freseoperasjoner. Ser ikke billig ut nei. Får du gjort det her i landet eller?

Bernt.

over 20 år siden

Bernt.

Lykkes jeg?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jørgen.
Der er du på bøljan blå........
Støp er urbillig sammenlignet med maskintid på CNC! Støpeformen i Asia koster peanøtter. Skjønner tanken din, men det stemmer ikke.

Ja, det er sinnsykt komplisert å maskinere denne, og kanskje unødvendig. De viktigste detaljene vil alltid måtte maskineres med CNC, men mulig rammen blir støpt etterhvert. Vi ser an produksjonsmetoder. dErsom det blir snakke om store volum må man tenke effektivt, uten å miste kvelitet. Presisjonsstøp er blitt så bra nå, at er lurt å kombinere for å spare maskintid om man kan.

Her i landet er det ubeskrivelig dyrt å maskinere.
For å si det slik, to prototyper kostet like mye i Norge som reise, opphold til Asia og 100 puttere!

Jørgen

over 20 år siden

Jørgen

Bernt:
Mulig jeg uttrykte meg uklart, men jeg mener akkurat det samme som det du skriver her. Er selv i konstruksjons/fabrikasjonsbransjen. Så med en gang at den er dyyyyyr å maskinere av ett stykke. Som prototyp er det vel allikevel det greieste/billigste. Men jeg tror kanskje Norge ikke er så gærne i pris når det gjelder hightech-maskinering. Det er folka som er dyre i Norge. Maskinene er dyre uansett hvor du kommer i verden.

Tror nok også veien å gå ved store kvanta er støp av et råstykke + maskinering. Kan nok greie deg med 5-6 kutt da tenker jeg. Hvor støp er billigst, tja. Øst Europa kanskje. Tsjekkia, Ungarn.

Virker uansett som et meget spennende prosjekt. Blir artig å følge med.

Hallo Jørgen

over 20 år siden

Hallo Jørgen

All produksjon av alle køller foregår i Kina, Taiwan og litt i Vietnam.
Tipper Bernt har mer enn nok oversikt og kontakter.
Øst-Europa er bare å glemme, de kan ikke lage armeringsjern engang.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Skjønner hva du mener Jørgen, men jeg lover deg, det hjelper ikke, timespris på maskin er så dyrt her at det er håpløst. Grunnen til at jeg valgte å lage de første protoene her i Norge var frykt for kopiering fØR jeg fikk vist fram systemet på verdensmessen.

Du er inne på den veien vi vil gå på produksjonen ja.

Takk for innspill.

Bris

over 20 år siden

Bris

Hei Bernt!

Du skulle ikke ha noen planer om en tur til vestlandet i løpet av våren? Nå har jeg lest/sett så mye om denne putteren at det klør i fingrene etter å få prøve den!

PS Flott at du ikke lar deg trykke ned av alle jantelovens tilhengere, og tar deg tid til å svare på spørsmål og meningsytringer.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Bris.
Vet ikke ennå, men takk for støtten, dette går bra skal du se;)

John A. Carlsen

over 20 år siden

John A. Carlsen

Håper du lykkes, Bernt! Drit i de (få) sure oppstøta her og kjør på som bare f... Misunnelsen er som kjent større enn kjønnsdriften (til bernt bombe og andre).
Jeg sliter med putteproblemer og kan ikke vente til jeg får testet den! Har desverre booket mandagen allerede. Håper jeg får info om neste anledning.
Stå på!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Tusen Takk John.
Det var nok mandagen som var, den 27.

Det blir flere anledninger. Dersom folk etterspør og vil teste, så finner jeg anledning.

Bernt

thagolfer

over 20 år siden

thagolfer

hvor mye koster det for pilotputtern bernt?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

thagolfer.
send meg en epost.
ikke avgjort ennå.
Bernt

tiggern

over 20 år siden

tiggern

var det noen som var og testet putteren?
Hvordan var den?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her