Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Dynekilen, Strömstad eller Mjölkeröd?

Teldar

over 19 år siden

Teldar

Skal spille 3 runder en helg i begynnelsen av mai, men er usikker på hvilken av disse tre banene som er å anbefale. Har spilt Dynekilen tidligere og den er jo helt fin, men hva med de andre banene - noen anbefalinger her? Thanks.

bjrein

over 19 år siden

bjrein

Spill alle!

H

over 19 år siden

H

Min rangering er Torreby, (den hadde ikke du med, men må spilles) Mjöklerød, Dynekilen og Strömstad et stykke bak de tre .

TAH

over 19 år siden

TAH

Synes Dynekilen er mye dårligere enn de andre 2 du nevner. Likte Strømstad godt før, men nå har de jo endret den en del og det var desverre til det dårligere spør du meg.

Jeg ville derfor valgt Mjølkerød om det er de tre banene du skal velge mellom.

Er formen litt rusten så tidlig på året er Mjølkerød en fin bane ettersom det er god plass der. Den minne ganske mye om Kongsberg (dersom du har spilt der), med brede fairways og lange (på scorekortet) hull.

God tur.

Nick

over 19 år siden

Nick

Enig med TAH. Men du har også Fjellbacka. 15 min. syd for Mjølkerød.
Super bane

evo

over 19 år siden

evo

Med denne vinteren vil du egentlig ikke ha så mange valg i Bohuslan i begynnelsen av mai.
Strømstad er inne i siste fase av ombyggingen, og vil neppe åpne nye greener før det har vært vår en stund. Altså mange par 3 hull frem til sommeren. Fjellbacka har 16 provosoriske greener frem til midtsommer på grunn av ombygging,fin bane, men IKKE med de greenene man spiller på nå. Torreby er en flott bane,men trenger noe lengre tid om våren,bløtt skogsområde.
Altså har du Mjølkerød,Sotenes og Dynekilen. Og alle tre banene har dagsgreenfee, og alle tre er bra baner på hvert sitt vis.
Dynekilen, kort og litt tricky,tenke/strategi, ofte bra greener tidlig.
Mjølkerød, lengre(ikke lang) og åpen(forholdsvis).
Sotenes, variert, prøv alle tre 9-hulls sløyfene.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Har fulgt denne tråden med interesse, siden jeg må en tur til Gøteborg 22. april og hadde tenkt å prøve å få med meg litt golf på nedtur og opptur. Det ser ut som det kan lønne seg å sjekke forholdene når avreisedato nærmer seg.

Er det andre baner f.eks. nærmere Gøteborg som kunne være verdt et besøk?

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Torreby er artig. Noen spektakulære hull der.

Virrum

over 19 år siden

Virrum

Litt uten for emne...Men alikevel så ser det ut som de åpner sine baner på himmerland i følge hjemmesiden ganske snart!

evo

over 19 år siden

evo

http://forum.golf.se/viewtopic.php?t=25638&f=2

Bla ned, og se at det faktisk spilles golf i Sverige.
Men det er langt ifra Trelleborg til Gøteborg til Strømstad til.......
Og det skiller 30 cm i snødybde.....

Teldar

over 19 år siden

Teldar

Noen som har spilt dynekilen eller mjölkeröd i det siste - hvordan er forholdene?

saab

over 19 år siden

saab

Snakket med en som er medlem på Mjölkeröd og han skrøt veldig av forholdene der nede.
Hadde åpnet å få gått en runde der på lørdag, man alt er booket allerede.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Har spilt både Dynekilen og Mjølkerød.

Mjølkerød spilles litt kortere tom neste helg(cirka) pga matteutslag, samt at de har arbeid gående på hull 7(i fairway, altså uproblematisk..) og hull 15(bygger opp tee-sted, nå kan man gå for green på utslag). Veldig bra kvalitet på bane og green. Og ta en burger etter runden, den er topp!

Dynekilen var våt når jeg spilte der, har sikkert tørka opp nå. Mye trengere enn Mjølkerød, grei kvalitet på bane&green.

Strømstad og Fjällbacka er vel ikke bra før juli/august grunnet ombygging/greenutbedring.

Antar at Sotenäs er som Mjølkerød ift kvalitet, ganske åpen bane.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her