Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Utvikling av drivere

Long Trajectory

over 19 år siden

Long Trajectory

Så har endelig Titleist kommet dit også.
460 ccm altså.
Men det har jammen tatt mange år.
Ikke særlig imponerende av et firma som ønsker å levere det ypperste i utstyr.
Nå har alle de store golfleverandørene driverhoder på 460 ccm.
Det som slår meg er at det oftest er små ubetydelige firmaer som leder an i utviklingen av nytt tustyr. De store kommer sigende etter, veldig sakte. Ved å kopiere.
Jeg fikk min første 450 ccm driver med beta-titanium face i 2001.
Da var det ingen av de store som brukte beta-titanium, og standard størrelse på hodene var 260ccm. 300ccm hoder ble kalt superjumbo.
Hvorfor skal jeg ha tiltro til utstyr fra en teknologisk akterutseilt utstyrprodusent ?
Så vidt jeg kan se har Titleist aldri tilført ny teknologi på markedet. Bare kopiert allerede gjennomprøvet teknologi fra andre produsenter.
Nope, vill ikke bli sett på som sløv og gammeldags, så det blir ikke Titleist i bagen i år heller.

Jepp

over 19 år siden

Jepp

du sier noe der..

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Du har et poeng, men misser et annet.
Det faktum at markedet TVINGER dem til å levere store hoder.
Trender bestemmer mye, selv for Titleist som lever av å selge køller;)

Oldy

over 19 år siden

Oldy

Har en venn i GB som er "collector". Fikk lov å prøve noe slag med en metal driver laget i 1903. Han Clubmaker laget circa 30 eksemplarer men etter beskjeden intresse sluttet med å laget flere???

Klaus

over 19 år siden

Klaus

Er det størrelsen som teller....

Jeg slå fortsatt like langt med min 975!!!!

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Long Tra.......!
Du får det til å høres ut som at en driver blir bedre om den blir større.
Det er ikke tilfelle, det økt størrelse forbedrer mest er at den blir mer tilgivelig, ved at den tåler treff lenger fra sweetspot uten katastrofalt resultat.
Og det er jo noe ny teknologi i de siste modellene, men den kunne vært brukt på litt mindre hoder også.

Vips

over 19 år siden

Vips

Har en 975J som går langt og rett, bare jeg treffer ballen der den skal treffes. Midt i sweetspot. Ikke alltid det skjer, men da er det grunnlag for å trene mer.

Ikke kjøpe seg bort fra dårlig teknikk.

Tren mer folkens det er snart vår......

Julius

over 19 år siden

Julius

High COR funker bare når man treffer midt i "trampolinesenter", og de fleste som kjøper disse driverne treffer knapt i midt i blinken, så det er faktisk meningsløst. De fleste som har disse high COR driverne slår ikke lengre enn med sin gamle lille driver. Det er skaftet som er blitt bedre, ikke køllehodet.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

vel, det er nok en blanding av skaft og køllehode. det er ikke sant at de nye driverne ikke går lengre. det er bare å se på mekaniske tester. disse testene er nøytrale, siden det er maskiner, og ikke mennesker som slår.... :O)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her