Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfens vugge var IKKE Skottland

Brassie

over 19 år siden

Brassie

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/golf/article1255178.ece

Baccus

over 19 år siden

Baccus

Det er også kjent at man spilte golf i Nederland svært tidlig. 1100-tallet har vært nevnt. Spillet het Kolve (kolf) og ble som regel spilt på islagte sjøer og kanaler. For at ballene ikke skulle forsvinne i hullene i isen, ble det brukt eik eller bøk som materiale i ballene. LLoyds list kan også fortelle om betydelige eksportkvanta, opp til 30.000 som ble eksportert fra Holland til Storbritannia lenge før golf ble omtalt i Skottland.

historie-studenten

over 19 år siden

historie-studenten

dette er overhodet ikke noe nytt... skottland vil allikavel alltid være kjent som golfens vugge akkuratt som norge vil for mange være kjent som skisportens vugge, noe som selvfølgelig også er feil med flere hundre år.

etnologi-studenten

over 19 år siden

etnologi-studenten

Hvor gikk de på ski før noen i Norge gjorde det.

Vet at Morgedal ikke er starten, men trodde samene var de første til å gå med binding på skiene.

van

over 19 år siden

van

Golfsportens Vugge????? Startet de å spille golf i en vugge? Så golf er en babysport? Blir det ikke litt trangt nede i en vugge hvis du skal bruke driveren?

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Til deg van som ikke egner å forstå billedlige ting. Golfsportens vugge er jo selvfølgelig et bilde på golfsportens fødested. Altså et bilde på der man tilbringer sine første måneder. Du skjønner nok hva som menes men liker bare å kverulere litt ;-) og det klarer du jo...

van

over 19 år siden

van

Skrens Petrus, din forbilledlige billedforklaring er et vidunderlig bilde på hvor billedlige enkelte blir i sin higen etter å forklare selv den mest åpenbare forsøk på spøk. (Spøken var nok dårlig, men kanskje jeg prøver igjen en annen gang)

Ærig talt

over 19 år siden

Ærig talt

van. Man bruker ikke driver i en vugge, kun wedger og høye jern

van

over 19 år siden

van

Uff, der dummet jeg meg visst ut. Det beklager ejg sterkt. Skal ikke gjenta seg.
Men høye jern i en vugge der det er en baby??? Er ikke det litt farlig da?? Dessuten, Høye jern, altså en god pjolter hører vel heller ikke med på et barnerom?

Vuggebarn

over 19 år siden

Vuggebarn

Golfens vugge er i øyeblikket i Norge, nærmere bestemt på Scangolf debattforum.
Hvorfor jeg sier det ????
Fordi det er så mange vuggebarn som skriver her.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her