Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nybegynner sett

oj

over 19 år siden

oj

Skal kjøpe mitt første golfsett, men er usikker på hva jeg skal kjøpe.

Vurderer halvsett som en start for så og bygge videre etterhvert som kunnskapen kommer, men hvilken er jeg usikker på.

Er det noen som har prøvd Yamato køller?

Ørjan

Jada

over 19 år siden

Jada

Jeg spiller med 15 år gamle Yamatojern - fungerer helt utmerket. Disse er ikke veldig dyre heller - selges på www.yamato.no. Sjekk også omtale av Yamatokøller på www.golfsiden.com.

Flyer

over 19 år siden

Flyer

Begynte med yamato, i 1997. Ble aldri helt venn med de køllene. Gikk over til annet billigsett som heter Mercury (Callawaykopi). Billigere og bedre - faktisk meget gode. Spilte med ned til hcp 15 med mercury, og har nå Callaway.
I mine øyne er det bør du etter følgende når du kjøper billigsett:

-Grep tykkelse og kvalitet
-Skaftkvalitet
-At hodet har relativt mye offsett (ihvertfall når du er nybegynner).

Du finner billige mercury på progolfscandinavia.dk.

elbow

over 19 år siden

elbow

Jeg begynte også med halvsett, og var godt fornøyd med det. Da fikk jeg prøvd golf et år uten at jeg måtte gjøre de store investeringene. Etter hvert som jeg fikk litt bedre kontroll på slagene synes jeg imidlertid det ble litt for få "nærspill-køller" i halvsettet mitt. Men når jeg dro for å supplere med en wedge eller to, endte jeg opp med å kjøpe et fullt sett på tilbud i stedet. Men fortsatt mener jeg at man klarer seg fint med et halvt sett de første par sesongene.

Jeg understreker at jeg ikke er blant dem som spiller mest, så dersom du blir virkelig bitt av basillen og har rask fremgang det første året kan det hende at du vil ha flere køller ganske raskt. Derfor ville jeg valgt et køllemerke med god tilgjengelighet, slik at det er lett å supplere med det samme merket.

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Ikke kjøp halvsett!
Kjøp et helsett.

Mizuno mp32 eller nike blades vil gi deg det du trenger i starten.. ;-))

flise

over 19 år siden

flise

Bor du i nærheten av Svinesund - så har Puregolf en butikk der, i Bazar.
Der har de billige sett.. på nettbutikken deres så koster et helsett fra 1500,-
svenske kroner.

www.puregolf.nu

olemartin

over 19 år siden

olemartin

Har spilt i flere år med yamato jern. Har vært veldig fornøyd, men har nå gått til innkjøp av et ben hogan sett.

yamato er billig og bra, ellers så er vel ikke olyo så værst heller.
Nøy deg med et halvsett til å begynne med.

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Kjøp et middels bra sett. Du kommer garantert til å bytte til noe som passer deg etter hvert. Man først må du vite hva som passer og det kommer atter at svingen er nogenlunde lik hver gang.

Sett til et par tusen er bra nok i starten, men kjøp ikke køller med for stive eller for myke skaft. Spør en pro om å måle svinghastigheten din.

Jan Strømsrud på Sandakersenteret er en meget erfaren pro og jobber fulltid som instruktør hele året. Han har måleinstrumenter. Vel verd et besøk.

Roger

over 19 år siden

Roger

Hva med et Taylormade Rac OS2, Callaway BigBertha eller nye Nike Slingshot??? Gode lettspilte køller.

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

De er sikkert helt ok de.
Men poenget er å ha riktige skaft.
Det er mye viktigere enn selve køllehodet. Vet du bare hvilken stivhet du skal ha på skaftet så kan amn velge og vrake.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her