Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Taylor Made R7

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Godt folk,
Jeg kan selvfølgelig forøke å sette meg inn i saken selv, men siden det er så mange kompetente utstyrskjennere der ute tenkte jeg å spørre dere i steden for.

Hva er forskjellen på de forskjellige modellene innen R7 (HT, Quad, TP)?

Thanks!

mikkelrev

over 19 år siden

mikkelrev

Hei !
Hvis du går inn på www.taylormadegolf.com finner du svar på det meste du ønsker om de forskjellige typene.

Nå er det vel R7 425, 425TP og 460 som blir frontet mest der men jeg tror du kan finne en link som heter "Compare All" også for det du lurer på!

Fjorårsmodellene av det du spør om kan vel sammenlignes slik:

-Alle har ett hode på 400cc
-HT har ett litt annnerledes hode enn Quad og TP, og er vel den som er lettest å slå med. Ser ut som en Quad som er "tråkket" på, flatere og "lengre bakover"

-TP og Quad ser nesten like ut men TP har ett hode som er en anelse "åpent" og ett bedre skaft , i tillegg så var det med TP modellen med flere vekter.

Håper du ble litt klokere !

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Takk, mikkel!

gunnar

over 19 år siden

gunnar

Vil anbefale Rockbottom Golf dersom du ønsker en god pris på R7 (fjorårets modell),
http://www.rockbottomgolf.com/woods-drivers.html

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Må vel ha årets....? :o)

Vet ikke om jeg skal ha denne. Spurte mest fordi jeg ikke har fått helt taket på forskellen mellom HT og Quad. Ikke forklart på TM sin hjemmeside så vidt jeg kan se.

mikkelrev

over 19 år siden

mikkelrev

Jeg har bestillt meg årets, går og venter på den nå :-))

en 425, ikke TP.....så god er jeg ikke at jeg ønsker å gjøre det vanskeligere enn jeg må !

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Har en gammel Quad jeg og elsker den kølla. Beste driveren jeg har hatt. Du blir helt sikkert å like den nye mikkelreven :)

?

over 19 år siden

?

Hvilke svinghastigheter er 425 stiff re*ax skaft beregnet for?

King Ben

over 19 år siden

King Ben

2,37 lysår i sekundet...

Bing Ken

over 19 år siden

Bing Ken

Bra King Ben!!

Svinghastighet og skaftstivhet hører like mye sammen som pizza og pottit! NISSE!

Det eneste som nytter er å teste!

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Så, så, Bing Ken. Ingen grunn til å kalle noen Nisse selvom det kommer et spørsmål som for deg er meningsløst. Man spør fordi man ikke vet, men gjerne vil vite. Kan ikke se at sånne komentarer fører noe godt med seg.

reveriet

over 19 år siden

reveriet

Bing Ken:

Du har forlest deg og misstolket en del.

Statistisk sett er det en klar sammenhang mellom svinghastighet og riktig skaftstivhet. Det er imidlertid store individuelle forskjeller, men å sammenligne det med pizza og pottit blir feil og vitner kun om du ikke har forstått dette.

-"Hele" golfverden tar ikke feil selv om de anbefaler skaftstivhet ut fra svinghastighet.
-Matz Modeer tar ikke feil selv om han sier at en spiller med høy sving-hastighet skal benytte et mykt skaft.
-statistikken lyver ikke når den viser sammenheng mellom "riktig" skaftstivehet og svinghastighet.

Problemet ligger i de store variasjonene.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her