Smurf
Har tidligere slitt litt med å komme for rett inn i ballen og manglet høyde, men litt hjelp fra pro har fikset dette så på slutten av sesongen i fjor ble det mer høyde på ballbanen.
Grunnen til ønsket om å skifte er at min nåværende driver (Cleveland Launcher 460, 10.5 grader) har stiff skaft og jeg må ta i noe så inn i he... for å få følelse av å "treffe" skikkelig. De gangene jeg treffer går det jo bra, men det blir litt mye rare treff når jeg skal svinge maks hele tiden.
Etter å ha prøvd noen drivere med regular skaft i vinter (siste testrunde var på golfmessen på Fornebu) har jeg kommet frem til at det er enklere å svinge litt roligere og gå over til regular skaft for å få gode treff hele tiden (litt oftere i alle fall!).
Regner med at jeg sikker ikke slår så mye kortere om jeg svinger litt roligere. Regner med at bedre balltreff gir det som skal til, og uansett er det bedre å treffe flere fairwayer enn å ligge 10 meter lengre inn i skogen. Problemet er som sagt at jeg ikke er sikker på om jeg bør gå for 9.5 eller 10.5 grader.
Noen innspill hadde vært fint.
Smurf
(som venter på våren og grønt gress!)