Aasmund Brevik
Jeg er medlem av Miklagard, av tre grunner. Den ene er beliggenheten, den andre er tilgjengeligheten, den tredje er kvaliteten. Jeg er såpass glad i å spille golf, at jeg synes det er verdt å betale noen tusenlapper ekstra for å kunne spille (i hvert fall stort sett) når jeg vil, uten å måtte planlegge mange dager i forveien.
Rundt Oslo-området finnes det mange typer baner, med forskjellig kvalitetsnivå og forskjellig prisnivå. Det er sånn det bør være. Derfor både håper og tror jeg at markedet er såpass stort at det er plass til en bane som Miklagard.
Med andre ord: Av de nærmere 40.000 mer eller mindre aktive spillerne som finnes i nærområdet, tror jeg at 2,5 % av disse finner Miklagard midt i blinken for sine behov.
Selvfølgelig er ikke alle enige i dette. Men jeg har snakket med temmelig mange medlemmer i løpet av året, og jeg har ikke funnet NOEN som er uenige i måten Miklagard finansierer driften på.
Så mitt råd til Mikla Too og Middelsvingeren blir: Finn en annen bane...
Det finnes massevis av baner i nærheten som trolig dekker deres behov bedre. Nes, Losby og Hauger er flotte baner som koster noen tusenlapper mindre per år. Miklagard vil - uansett hva dere ønsker - helt sikkert bevare sin policy. Takk og pris. For gode baner med dårlig tilgjengelighet finnes det nok av.
Mens Miklagard finnes det bare en av.