Nico
Enig i at det ikke er enkelt med restaurant på en golf bane. Alle golf spillerne er rett og slett ikke grunnlag nok. Men, med litt oppfinnsomhet og satsing så er det mulig. Se på restauranten på Sola golf klubb. Meget god mat i meget trivelig lokale. Maten er meget bra, fult på høyde med hvilkesomhelst restaurant i Stavanger. Prisene er ikke høye men heller ikke lave. En sjokolade eller brus får du ikke billigere på Shell, men litt billigere på Rema. Baguette/smørbrød kan du få både dyre og billige. De er aldri påsmurt på forhånd, men tilberedes mens du venter (altså god kvalitet). Om sommeren blir restauranten brukt flittig av mange som inviterer kunder til en runde + bedre måltid, og golfere inviterer familie etter runden for å sanke "brownie points" (eller for å bli hentet etter "en lille en"). Når sponsorne har turnering, har de fleste et måltid m/noe attåt. I mitt firma er det 60-80 mann med i turneringen. Med fri bar, så blir det penger av det!!. Restauranten har alle rettigheter for servering. Om vinteren arrangeres julebord for masse lag og firmaer. Alt fra Barnedåper, konfirmasjoner, bursdags selskaper etc, smettes inn, spesielt om vinteren. I "peiskroken" er der TV med viasat som oppfordrer mange til å samles når turneringer går.
Cluet mener jeg er en god restaurant, med trivelig og profesjonell betjening i meget trivelige, moderne omgivelser, i tillegg til flott ute areal hvor du kan følge med på tee sted hull 1 og 10, samt green på 9 og 18 med en skummende San Miguel i hånden etter et kvalitetsmåltid til riktig pris, virkelig frister til gjentagelse. I tillegg kommer initiativ og oppfinnsomhet. Fordelen restauranten på Sola har som ikke mange andre har er vel nærheten til olje miljøet på Forus, samt ingen konkurranse i rimelig nærhet. Statoil er en av de nærmeste naboene. Jeg kjenner ikke tallene til restauranten, men med 2 til 4 stk på kjøkkenet/baren til en hver tid når banen er åpen, så må det vel gå rimelig bra.