Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nettkjøp kontra proshop

bevisst

over 19 år siden

bevisst

Jeg registrer at mange tror at hvis man kjøper på nettet så tjener man på det uansett. Har etter golf messen i helgen fått en del priser på utstyr og sammenlignet det med nettpriser i går kveld.....

Slipper man momsen( får noen til fysisk å ta med det du kjøper) kommer du billigere unna og /eller at man kjøper modeller som er på vei ut. Men slike køller kan man også kjøpe her hjemme hvis man følger med litt.....

I tillegg er det en større sikkerhet å la f.eks en proshop gjøre bestillingen hvis eventuelle tastefeil fra deg eller andre.....og skulle det skje noe med utstyret så tar shopen også det problemet...

Selv om jeg følger rimelig godt med på mye av det som skjer ifht utstyr så er jeg ganske lei av undervurderingene av proer mange gjør ifht hva som kan passe for den enkelte.......kanskje køene på norske baner hadde blitt mindre om folk kjøpte utstyr som passet svingen og ikke "lommeboka" ?

tiggern

over 19 år siden

tiggern

Norske pro shoper/impotører har overpriset seg i mange år. Det er stor variasjon på fortjenesten ved nettkjøp fra USA. men det er somregel lønnsomt å handle på nett, da kan du velge alle spesifikasjoner i tillegg.
I en pro-shop skal jeg love deg at en driver med stivt skaft og lite loft passer de fleste hvis det er den eneste de har igjen.

jeg betaler ikke 40-70% mer i Norge uasett.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Prøvde noen drivere på messa i helga, og sammenlignet priser via ebay, det er stooooore besparelser ved å shoppe på ebay.

MVA

over 19 år siden

MVA

Husk å legg til frakt og MVA (også på frakt) når man gjør slike sammenligninger.

En Callaway Fusion Driver til 400 dollar (kr. 2700 kroner) virker billig på nett, men etter å ha lagt til frakt, gebyrer og ikke minst MVA så blir sluttprisen fort 3750 kroner eller mer. Ta med risiko for feil under leveranser og mulighet for rekamasjon så er det kanskje ikke så billig likevel.

tiggern

over 19 år siden

tiggern

hvilke gebyrer snakker du om? Og mange gir deg gratis frakt hvis du handler over en gitt sum. Selvfølgelig regner vi med moms.
Mange ting er MYE billigere på nett.

snappy

over 19 år siden

snappy

Forstår ikke va du maser om med risikoen... Alt er forsikret... Msiter UPS den, ja da får du penga tilbake...

Bestiller du en TM r7 8,5 stiff fra en proshop. Ja da lover jeg deg minst 3 uker midt på sommeren...

Fra USA, ca. 3-7 dager... Jeg har kjøpt nesten alt utstyr på nett, uten om wedger osv. Leveringstiden har som regel vært 3 dager, men har opplevd 5 dager.

Får du noen til å kjøpe køller for deg i USA slipper du moms her hjemmer.. Ja da er 15% spart, men 15% er da ikke allverden. Frakt koster nesten ingen ting

MVA

over 19 år siden

MVA

Poenget er at det er en smule enklere å gå til butikken for å reklamere enn å begynne en dialog med et internettselskap i USA.

UPS er bra, men dyre. Billigste frakt er via posten. Hvis du mener at frakt koster nesten ingen ting så vet du ikke hva du snakker om.

Tipper du bare har bestilt en pakke med 3 baller over internett.

Og hvem har lært deg at MVA er 15% ?

Jeg har også bestilt utstyr over nettet, men kun hvis jeg sparer minst 30%. 30% er jeg villig til å betale for å kunne gå i butikken og reklamere.

Dessuten er det vel ingen som betaler full pris for kvalitetsutstyr her i Norge. 10-20% får man alltid hvis man kjøper kostbart utstyr.

Hvis man greier å snike seg unna MVA så kan det være mye å spare.

Garanti

over 19 år siden

Garanti

Jeg kjøpte en Cobra Driver i USA. Da jeg kom hjem og hadde brukt den en mnd så løsnet det noe epoxy inne i hodet som laget en irriterende klirrelyd. Jeg kontaktet butikken i USA og spurte hvordan jeg skulle merke osv mht. retur og rep. De ba meg gå til norsk importør. Jeg fortalte norsk importør hvor jeg hadde kjøpt og de ba meg sende driveren til dem. ca. 14 dager etterpå kom driveren i retur fra norsk importør med nytt hode som var satt på av deres rep-sentral i UK.

Jeg var meget overrasket over at dette kunne gå an, men de fleste kjente merker har WW garanti viser det seg.

snappy

over 19 år siden

snappy

Til MVA:

Tenkte kansje spørsmålet kom hvor jeg har 15% fra...

JEg kan bare si til deg at jeg aldri har sagt at MVA i norge er 15%...

Men at det er en differanse på 15%...

Kjøper en venn av deg golfutstyr til deg i USA må han betale 10% tax. Dette får man ikke tilbakebetalt på flyplassen som i EØS og EU land.

Kjøper man på nett slipper man 10% tax, dette blir da taxfree.

MVA Norge = 25%
- Tax USA = 10%
Differanse = 15%

Du skal ikke lære en siviløkonom å regne på tax

Man trenger heller ikke være sivil økonom for å sjønne at det svarer seg å kjøpe på nett, men dersom du ikke vil det... Er det greit for meg...

Siste jern settet jeg kjøpte var Mizuno MP-33, dette var for 3,5 år siden. Jeg betalte 4.700,- for dette ink. frakt og MVA.

De samme køllene sto da tilsalgs i proshopen jeg jobbet i for 11.999,-ink.moms... Legger til at veiledende var 12.999,-

Kjøpte en Ben Hogan hybrid med grafitt skaft i sommer fra USA, denne kostet totalt 720,- ink. frakt og MVA

Til Garanti:
Det du sier er helt korrekt, man kan ikke bli importør uten at man samarbeider nationalt. Det samme gjelder forøverig elektrisk utstyr.. Som Sony, Philips, (camera og foto osv)

Yankee

over 19 år siden

Yankee

Sales tax i USA varierer fra stat til stat, og noen ganger fra county til county. 10 % er høyt. Der jeg bor er det 5,5 % tax. I noen stater er den faktisk null.

løp og kjøp

over 19 år siden

løp og kjøp

Spørsmål til dere som kjøper på nett.

Kjøper du noe i norge?
Hvis ja, hva?

Prøver du utstyr her i Norge?

Jeg tror ikke det blir noe særlig proshopper i Norge om 5 år. Det er ingen som tjener penger på det.
Hvor kjøper man sko og golfklær da?

Jeg jobber som Pro og jeg vet at Headproen der jeg jobber ikke tjener penger i butikken. Pengene som han tjener på kurs og undervisning går til å betale utstyr. Det hadde vært mye bedre om klubben hadde drivet proshoppen men da måtte de også drive med booking og det er de lite intressert i fordi de hadde tapt penger.

Jeg har ikke lyst å ha min egen proshop, det er bare et taps prosjekt.

Vips

over 19 år siden

Vips

En ting er pris, en annen ting er service og tilgjengelighet.

Det betyr faktisk veldig mye for meg, og jeg er opptatt av å støtte lokalt næringsliv med mine kjøp. Proshop er som regel noe dyrere, men hvis det ikke er alt for dyrt i forhold til netthandel lar jeg proen min få fortjenesten.

Det haddde jo vært kjipt å miste ham... Tenk på det.... Det er ikke noen som er interessert i å selge kun baller og pegger.

Men selvsagt er det en alt for stor prisforskjell på webshop og ordinære butikker. Er det noen som har hørt om pruting?? Kan i mange tilfeller funke ok.

Balthazar

over 19 år siden

Balthazar

Hver sin lyst.
Noen støtter lokalt næringsliv.
Noen støtter politiske partier.
Noen gir masse i u-hjelp.
Jeg er en vanlig norsk lønnsmottaker som har lyst på mer enn jeg har råd til. Da driter jeg i næringslivet, importøren og pro-shopen og kjøper der jeg får det billigst. Det heter å være prisbevisst, og skal visst være en god egenskap.
Noen ganger har jeg prøvd køller på demo-dager, hos pro-shop'en eller aller oftest hos venner, og bestiller samme type fra en US webshop eller på eBay.
Dersom det om 5 år ikke blir pro-shoper igjen i Norge om 5 år (dum påstand lenger oppe) er det fordi de ikke er liv laga for dem. Ikke min feil at de priser seg ut, og gjør heller ikke meg noe at de forsvinner.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Det er mulig det er noe jeg ikke har skjønt. Derfor tar jeg gjerne mot korrektur her..

Vi handler nå en masse fra bl.a. USA, fordi prisene er bare halvparten av de norske. Det er greit nok. Det som skurrer i mine ører, er at de som handler på nettet, sier at de norske prisene er for høye.

Men er de egentlig det? Er det ikke det norske lønnsnivået som er skyhøyt? Er ikke vanlig arbeiderlønn i USA bare rundt 60% av den norske?

På grunn av nettet og mulighet for "frihandel" fra hele verden, har det altså blitt mulig for "overlønnede" nordmenn å handle til samme pris som lavkostland.

Jeg sier ikke at det er noe gærent i det, men jeg skjønner ikke helt hvordan denne utviklingen kan fortsette. Grunnen til høye priser i Norge er vel først og fremst høye lønninger. Og hvis alle med høye lønninger slutter å handle med hverandre, hvor blir det da av grunnlaget til å dele ut de høye lønningene?

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Til Nye Gunnar Bull:
Det er dette som kalles globalisering. Ved å handle fra "billigere" land vil levestandarden der øke. Vi får billigere varer, og de får høyere priser. Alle tjener på det.

Men nå er vi langt unna køllehandling. Netshopper kontra proshopen på hjemmebanen kan sammenliknes med problematikken supermarkedet kontra nærbutikken på hjørnet. Alle handler på supermarkedet, men alle blir lei seg når nærbutikken forsvinner. "Det var så greit å kunne stikke innom der om jeg hadde glemt å kjøpe fløte til jordbærene." Helt greit å handle der det er billigst, men kom ikke etterpå å klag på at proshopen ikke har inne en erstatning for driveren du akkurat kveila rundt et tre i sinne, og som du bare må ha erstattet fordi du skal på turnering om en time.

Handel i USA

over 19 år siden

Handel i USA

Mange nettbutikker i USA ligger i stater med null TAX. Det er således korrekt at forskjellen er 25%. Forøvrig er det vel heller ingen automatikk i at man slipper USA TAX ved eksport. Som regel må man eksplisitt kreve denne tilbake etter at varen har kommet til Norge. Tar man med seg varen selv kan man kreve tilbake ved utførsel.

Man tjener normalt noen kroner ved å handle i USA. Eksempelet til snappy er likevel på ingen måte representativt. For de som lurer på hvor mye man kan spare så er det bare å sette seg ned med kalkulatoren. Frakt for et jernsett vil variere en del. Fra ca 50 dollar og oppover er vel vanlig. Det rimligste er som regel normal postgang. Dette tar ca 2 uker. UPS, FedEx og lignende er raskerer og som regel dyrere. Før man bestiller fra USA bør man sjekke opp nettstedet. Veldig varierende service. Ikke bestandig så lurt å shoppe fra det absolutt rimligste stedet. Hør også i din lokale butikk her hjemme. Spesielt på høsten og vinteren bør man kunne få 10-20% avslag uten problemer ved bestilling av et jernsett. Kanskje enda mer også.

Till slutt står man igjen med to sammenlignbare priser hvorav USA import selvfølgelig er rimligst. Man får spørre seg selv om man synes service og reklamasjonsmuligheter er verdt differansen.

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Et annet forslag:

Om du skal handle en god del, og dyrt utstyr. Reis over dammen! Flybilletter får du svært billig. Shop litt på nettet. Bestill på internett til en poste restante, til hotellet du skal bo, eller til en kompis. Ta så køllene med på en runde, eventuelt bare klin de inn med litt jord så de ser brukt ut. Besparelsen kan kjapt bli større enn prisen på flybilletten. Og så får du kvota i tillegg. Om du hiver på med en GPS eller no liknende, så blir det riktig så lønnsomt. Du sparer da oversjøisk frakt samt norsk moms. Regn på det. Kan bli et artig svar.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Hehe, tviler på at prisene i USA går opp på grunn av etterspørselen fra Norge.

Ellers er jeg helt enig i at man KAN sammenlikne det med nærbutikk kontra supermarked. Men man kommer likevel ikke unna at prisnivået i Norge er høyt nettopp fordi lønnsnivået er kunstig høyt.

Derfor synes jeg det er søkt å skylde på høye avanser og griske forretningsdrivende i Norge. Er det noen som er griske, så er det vel heller motsatt.

mr pang

over 19 år siden

mr pang

Eg kjøpe alt i prosjappa untagen mat, me få untag. Å kjøpa billig, kan du au få gjort på proa.

På høsten selle eier ut møe te småpenger. 1000 kr for adidassko e ikje dyrt, men i mi sjappa kan du kjøpa stygge Dexter te under 400 krone, eg kjøpt av rein kjiphet, men komme aldri te å bruka di(ser for jevlige ut for ein skofreak) Viktig au å prøve skoa for størrelsene e ikje alti like.

ca.3000 for ein bag med halsett rive eg i, sjøl om eg kunne få samma greia til 2000, nesten ikje brukt.

Balthazar

over 19 år siden

Balthazar

Hvor ofte behøver man å reklamere på utstyr??
Jeg har aldri gjort det på 12 år som golfspiller, de siste årene stort sett med nytt utstyr minst hvert år.

Nye Gunnar Bull etterlyser kl 09:04 korrektur når han nevner lønnsnivået i Norge, her kommer den:
Det er en ting alle dere som tror vi har så høyt lønnsnivå i Norge glemmer, og det er lønnsnivået ETTER at skatt er betalt. Er man litt enkel i hodet sammenligner man f.eks en bilmekanikers lønn i USA med en bilmekanikers lønn i Norge:
Nordmannen tjener 350 000kr mens
amerikaneren tjener 250 000.
Nordmannen leder med 100 000kr
Jaha, mye bedre å bo i Norge....eller:
Så skal man betale skatt:
Nordmannen betaler 150 000kr i skatt mens
amerikaneren slipper unna med 100 000.
Fortsatt leder nordmannen med 50 000 kr.
Hærlig å være norsk, eller..
Så skal man selvfølgelig kjøpe seg en bil.
Mellomstor familiebil.
Nordmannen kjøper seg en Opel Vectra til 360 000 kr mens
amerikaneren kjøper en Chevrolet Lumina til 90 000 kr
Da tippet det rundt gitt. På toppen betaler nordmenn 4 ganger så mye for bensin.
Klær, mat, energi, reiser og alle andre elementære ting man trenger i dagliglivet er suverent dyrest i Norge.
Når man kommer så langt ned på lista over det man MÅ bruke penger til at det kan bli aktuelt å vurdere golfutstyr har nordmannen sørgelig lite igjen sammenlignet med amerikaneren.
Norway stinks!!!!

Tåpelig argument

over 19 år siden

Tåpelig argument

"På høsten får man kjøpt billig på salg".
10-20-30% avslag. Kanskje så mye som 50% på særlig ukurante varer.

Skal det liksom være et argument for å handle i Norge ????

Har det spunnet rundt i hodet på dere som skriver dette at på web-shoppene i USA er i originalprisene bare halvparten og rabattene dobbelt så store. En adidas-sko som er nedsatt fra 1500 til 1000 kr i Norge koster bare 300 kr på salg i USA. Dessuten starter amerikanerne med salg LEEEEENGE før samme varer kommer på salg i Norge. I USA kommer f.eks. en driver som er utgående på salg kanskje et halvt år før etterfølgende modell lanseres, mens jeg i Norge mange ganger har sett gamle modeler til full pris i pro-shopene.

Ærlig

over 19 år siden

Ærlig

Jeg prøver alt utstyr fra køller til sko på baner rundt om der jeg spiller og når jeg har bestemt meg for hva som passer best går jeg inn på ebay og sonderer terrenget. Når jeg så har funnet billigste shappe handler jeg der med verdens beste samvittighet, bestiller gjerne 2-3 sett av gangen som jeg i tillegg selger billig videre til kompiser og kollegaer. Som regel havner jeg da opp med å få mitt sett, mine sko, min driver etc. gratis.... That`s a way of making a living... og at proshoppene taper på det driter jeg lang marsj i...

PS. har også en liste over shopper som er villige til å sende som gift så da slipper jeg i 95% av tillfellene moms... + at dersom en er villig til å vente en 2-3 uker på varene kan man få jævli billig transport. Eks. 3 sett fra florida 65$ og det er mindre enn det hadde kostet å sende de fra Oslo til Drøbak med posten....

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Denne får du ikke kjøpt i proshopen i Norge!!

http://www.golfsmith.com/products/G3100

Snappy

over 19 år siden

Snappy

Til Handel i USA:

Om en Nettbutikk ligger i en stat med 10% eller 0% tax spiller ingen rolle... Bestiller vi fra Norge får vi 0% tax what so ever.

10% er i California.. Der er jo Arnold Boss så kansje tax er litt høy her. En kamerat av meg kjøpte en G2 driver til meg i Houston, Texas. Han betalte rundt 100-200 i tax tror eg, driver til rundt 2000,- desember 2004.

Til alle:

Tror ikke proshop'ene forsvinner, men det blir kansje færre men større shop'er som i england og i USA. Store butikker med bare golf og tennis utstyr.

Det fører kansje til at importøren må sette ned sine kalkyler etc. Dette vil da føre til et prisras i Norske Proshop'er. Kjøper man en pakke ProV1 i Norge koster det jo pokker meg rundt 650,- NOK. Dette er rett og slett perverst. Hansker til 190,- NOK er også perverst..

Importøren har sikkert en kalkyle på minst 2. Dette er jo helt sinnsykt.

mr bang

over 19 år siden

mr bang

Norge å USA e ikje heil sammenlknbare, eg og du, Balthasar, betale skatt å avgifter så nåen å enhver e gla for å ha femti øre i lommeboka.

Den dagen mi bli sjuke, pleietrenga uføre etc. får me som regel den hjelpa mi trenge.

Norge suge i den forstand at di som trenge hjelp, e for sjuke t å krangle m byråkrater sjøl og trenge ein frisk person t å hjelpe seg.

Luksusavgift for mi røys av ein bil som e heil nødvendig får å komma på jobb stinker (ikje noe luksus) skoteren, et vrak -luksus, kos.

Reise endel, men når ei øy i Indiahave e dyrere en Norge, om man ikje bruka halle dagen på pruting. D e nok ikje bare norge som stinke, eg ville aldri budd i USA å sett på de heselige fargene på hus ver dag, med en fresssssss, t president. Tar eg feil ang. helsevesenet?

La oss sammenligne

over 19 år siden

La oss sammenligne

Hva koster et typisk jernsett (3-PW) av et populært merke (f.eks. Callaway X-18) levert i Norge enten fra butikk eller bestilt via internett.

Et eksempel fra nettet.

Putters.com USD 699 (gir ca NOK 6300 med postfrak og MVA)
Golfsmith.com og Austad.com har samme pris.

Tipper du kan få dette i Norge til rundt 7500 kroner i hvert fall hvis du bestiller på høsten. Vet ikke hva veiledende måtte være med godt under 10.000 kroner i hvert fall.

Her er det neppe veldig mye å spare.

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Men om du bestiller til høsten er vel ikke det så mye hjelp om du ønsker å spille i sommer. Men ser poenget, på høsten kan du gjøre gode kjøp.

Bananskru

over 19 år siden

Bananskru

Jeg er ofte mest sugen på å handle nytt utstyr på begynnelsen av sesongen. Det er langt mellom de gode utstyrstilbudene på den tiden av året. På slutten av året er det ofte mye på tilbud i butikkene, men det er det ofte også i nettbutikkene, så dette er ikke noe godt argument mot å handle på nett.

Jeg kjøpte driver + hybrid for ca ett år siden, og sparte 1200 kr. Dette utgjør mellom 20 og 25% rabatt i forhold til pris i Norge. Ikke allverdens innsparing, men penger å ta med seg. På høstsalget her hjemme kunne jeg fått køllene til samme pris, men samtidig var prisen på driveren satt ned med 100 dollar i nettbutikken.

Har bare gode erfaringer med netthandel, både mtp. pris, kvalitet, levering og service. Dette er tingen for alle som ikke er gjort av penger. Men jeg er enig med de som påpeker at det ikke nødvendigvis alltid vil lønne seg. Det blir en vurdering i hvert enkelt tilfelle.

Tror man bare må innse at det i dagens marked ikke er mulig å leve særlig fett på salg av golfutstyr i Norge. Proene får heller konsentrere seg om å utvikle andre produkter som de kan leve av.

mr pang

over 19 år siden

mr pang

e d ikje greitt at di som vil kjøpe på nett og me andre på prosjappa. Ingen war a den grunn.

olemartin

over 19 år siden

olemartin

X-18 koster 10.000,- kr på golfsenteret. tgw.com, har samme pris som de andre, altså $699. Sendt vha magnum.no kommer det på 6200 kr. Det er 3800 kr spart...

Uff

over 19 år siden

Uff

Dere får bare krangle, jeg kjøper der jeg vil uansett.
Tror ikke pro-shop eierne og pro-shop elskerne kommer noen vei med å tåpelige argumenter som at varer på salg i Norge er like billig som varer til full pris i USA.
Jeg er jobber i en bedrift med 1800 ansatte, og er så heldig å ha en stilling som gir meg USA-tur en gang i måneden. Nesten hver gang jeg er over dammen kjøper jeg en hardplast golfkoffert hos Golfsmith i Houston som jeg fyller opp med drivere, jernsett, baller, klær, sko, whatever. Innkjøpspris i USA ca 20 000kr, utsalgspris i Norge minst 40 000. Når jeg kommer hjem sender jeg ut en mail til alle som er registrert som golfspillere i bedriften, og vips så er både kofferten og alt innholdet borte og jeg sitter med 3-4 tusen svarte penger i lomma.
Ser at diskusjonen for det meste går på prisene for køller, men størst besparelser finner man på klær. Gore-Tex dresser med fjorårets farger som selges til 4000 kr i pro-shop'en får man der borte for 5-800 kroner.

Ole B

over 19 år siden

Ole B

Det er for mange fattige som absolutt skal spille golf! De vil betale 2000,- i årsavgift, 200,- i greenfee (dette er maksbeløp), samt kjøpe alt golfutstyr på nettet fra utlandet. Ja, jeg ser en fin fremtid for norske golfanlegg...... God bedring! Bygg deres egne anlegg og la være å snylte på oss som bidrar. hehe.

hva

over 19 år siden

hva

Olemartin,

Jeg gikk inn på tgw og prisen er 699 for stål skaft.
Prisen i norge er 7995,- for tilsvarende sett.

La oss sammenligne

over 19 år siden

La oss sammenligne

7995 kan nok stemme ja. Man sparer altså drøye 20% på veiledende pris i Norge.

Jeg tipper selv i dag at man uten problemer får 10% avslag på et slikt køllesett. Bare forsøk så skal dere se.

olemartin

over 19 år siden

olemartin

ok, da sparer du bare 1800 kr da... Det er jo nesten ikke penger i det hele tatt.. :-s

Hvor koster X-18 7995,- forresten?

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Skal sannsynligvis kjøpe meg ny driver, og kan vel få kjøpt denne til cirka 2000 i USA, i norge koster den litt over 3000 veiledende.

Med litt pruting/handling her i hjemlandet antar jeg at jeg kan få den til litt over 2500. Da blir valget å kjøpe i Norge.

Men om jeg skulle kjøpt et helt sett ville nok besparelsen blitt minst 3000 og da er også valget lett. Ikke Norge.

mr pang

over 19 år siden

mr pang

va i kina i fjor, kjøpte 3 originale gore-tex dresser for 450 NOK pr. stk.

har sjekka om di va faking på g - sport , men nei.

E man på tur, kjøp d man trenge + litt t venner eller kjøpesugne. Så ikke ballklakkere men måtte bli m di andre der flertallet ville.

mr pang

over 19 år siden

mr pang

resten på pro, viktig d

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

"Originale" goretex-dresser i Kina. Jada. Det var vel NorthFace antar jeg. Kjøpt på silkemarkedet? Samme bod som hadde "originale" Rolex og Rayban.

mr pang

over 19 år siden

mr pang

heilt rett, 3 deler, men g-sport fyren så ikje forsjell.

snorene e som flysser etter et år så de e vel sydd i ei bakgade, men litt forsvar, varm å go.

eksperten

over 19 år siden

eksperten

Callaway sender ikke til Norge. Så dere må nok kjøpe x-18 køllene deres til full pris her hjemme!!!

Hvem

over 19 år siden

Hvem

handler direkte fra Callaway ????

Happy

over 19 år siden

Happy

Hvis man er interessert i Callaway så er denne siden verdt et besøk:

http://www.callawaygolfpreowned.com/

Har selv kjøpt Callaway wood derfra, levering 2-3 dgr., topp service, gode priser, etc.

Moro med utstyr

over 19 år siden

Moro med utstyr

Billig merkeutstyr, billigere enn USA
http://www.onlinegolf.se/1

Moro med utstyr

over 19 år siden

Moro med utstyr

Onlinegolf har Europas största sortiment av golfprodukter och våra priser är upp till 40% lägre än våra konkurrenter i Sverige. Detta är möjligt eftersom vi beställer stora mängder från tillverkarna och kan på så sätt få mängdrabatter och exklusiva specialerbjudanden.
-- Bäst i test enligt Svensk Golf #5 -04

PT

over 19 år siden

PT

X-18 med stål koster kr 7.495,- for 8 køller. Med grafitt kr 8.495,-. Hvis noen butikker tar mer enn dette ligger de over veiledende pris.

Sånn er det med den saken.

olemartin

over 19 år siden

olemartin

Da ligger de over veiledende, ikke ulovlig det.

Snodig

over 19 år siden

Snodig

Her var det ikke mye å spare på å kjøpe over nett. Kjøpte selv Callaway Fusion sett i fjor høst fra norsk butikk og fikk fin rabatt. Tror ikke jeg hadde spart en eneste krone på å kjøpe dette settet over nett.

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Jeg har nettopp bestilt de nye Dynamic Gold Super light skaftene på nettet og de koster $10.40. pr stykk. Og hva er det i norske kroner jo, 67,36 akkurat nå. Her i Norge forlanger de gjerne 300 glatt for et skaft så det er forskjell. Med frakt og mva så blir det ca 150 pr skaft.

Og i tillegg så kjøpte jeg en del annet småtteri til "gi bort" pris som da også ligger i pakken. Så jeg kan ikke forstå annet enn at det er mye penger å spare på å handle på nettet.

Dill

over 19 år siden

Dill

Min erfaring er at man kan spare en god del på visse varer og lite eller ingen ting på andre.

Baller er f.eks. en ting man kan spare en del på. Hvis man passer på å handle for under den tollfrie grensen (da gjelder kun varens pris) så slipper man også MVA. Man sparer fort bortimot 50% på litt dyrere baller.

Har Lem

over 19 år siden

Har Lem

Kjøp alt på XXL eller nettet.
Da slipper dere å ha utgifter til en pro-shop. Det trenger dere jo ikke.
Tipper 18-åringen på XXL har skikkelig peil.

Enig i at proene må tilpasse seg markedet de oprererer i, men som i tråden med restauranten; dette er prisen for å ha tjenesten on-site.

De som skal være fryktelig smarte, kan fort ende opp i å lure seg selv.

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Joda jeg ser hva du mener, men det ser ikke ut at du vil ta inn over deg at mange faktisk ikke har flust med penger.
Skal vi tilbake til da golf var kun for velbeslåtte?

Vi må innse at mange i dag kanskje til og med sliter med årsavgifter og andre "må betales" utgifter og for disse er høye restaurant eller proshop priser for mye totalt sett. Kanskje vi går mot et system med skille mellom billiggolf og rikmansgolf? Hva vet jeg.

Men å si at folk må finne seg i å betale det det koster gjør vel kanskje at mange gir opp hele golfen, hvis de ikke kan spare inn litt her og der. Ja med matpakke og egen drikke, handel på nettet osv.

Petter F.

over 19 år siden

Petter F.

Helt riktig. Totalen blir så stor etterhvert at dette absolutt ikke vitner om vilje til rekruttering. Det holder å betale kontigenter og annet i dyre dommer, men når det skal legges til stor avanse på utstyr, mat i tillegg. Det gidder ikke folk og finner andre ting å holde på med.

Har Lem

over 19 år siden

Har Lem

Ser den, men det dreier seg også om prioriteringer!

Prioriterer alle å skulle få til alt, med lite, presses prisene ned - og tilbudet pulveriseres.

Vi vi da få klubber med automatdrift, og en pro? som selger lake-balls og har instruksjoner. Klart det går, og dekker manges behov, men det er IKKE den utviklingen JEG ønsker meg.

Jeg betaler faktisk litt mer hos landhandlern nær hytta, enn å handle alt på RIMI nedi bygda. For det første er det en hyggelig handel, for det andre så har jeg tilbudet (lokalt) når jeg trenger det. Og den holdningen må da også aksepteres. Ta en tur langs den gyldne middelvei - det er ganske fint der.

Anonym

over 19 år siden

Anonym

Jeg måtte skifte i fjor for å gå over til mykere skaft.
8 køller + Gap wedge + 1 hybrid + 1 Cobra 460.
Totalsum i USA 8000 kr. Betalte ikke frakt eller moms. Pris hjemme var på samme tidspkt 14600. Kunne kanskje fått rabatt på noen 100-lapper hjemme, men neppe mye.
Skal legge til at jeg bestilte alt utenom Driver med 1 tomme lenger og endret Lie + tykke grep.

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Ja kanskje det går den veien, at en klubb har automatdrift i tillegg til restaurant. For de som ikke har råd i dag er ikke i restauranten likevel så de som har råd må betale det det koster. Så får de som har litt mindre å rutte med kjøpe automat mat som du sier og er fornøyd med det.

En annen ting,
trenger hver golfklubb egentlig en restaurant? Hva med en hyggelig kafe eller noe hvor tilbudet riktignok er noe mindre og prisene er BETYDELIG mindre så kanskje de fleste kommer og handler der.

Jeg har full repekt at du har god råd til å handle hvor du vil, men husk at mange også må handle på Rimi el. i steden for lokale dyrere butikker. JEg skjønner at du har problemer med å se det fra den andre siden, men slik er virkeligheten for veldig mange.

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Anonym, gjorde det samme som deg, sparte mange penger på nethandel jeg kan bruke på andre ting.

Dill

over 19 år siden

Dill

Anonym,

Hørtes ut som en godt kjøp. Kan du oppgi hvilken web butikk du benyttet ? Gratis frakt høres jo veldig interessant ut. Dessuten hadde det vært artig å vite hva du kjøpte med tanke på om prisforskjellene fortsatt er så store.

Anonym

over 19 år siden

Anonym

Gratis frakt betyr at noen tok dem med seg og jeg snøt dermed staten for moms også. Derfor velger jeg å være anonym. -;)
Jeg kjøpte Ben Hogan FTX 3-PW +AW + BH 21 graders hybrid + Cobra 460.
Levert fra TGW.

Vet at 25% opp på dette hadde blitt 2 lapper mer og sikkert 500 i frakt også.
Tilpasningene ble levert som bestilt, men man bør vite hva man vil ha

Dill

over 19 år siden

Dill

Anonym,

Da blir det jo en ganske så anderledes sammenligning ja.

Skatten i Norge er ikke så gale den hvis man bare snyter nok var det en som sa engang.

olemartin

over 19 år siden

olemartin

Kjøpte nettopp det samme jernsettet som anonym på ebay. $370 :):):) Dersom jeg betaler frakt og moms så kommer det på 3350,- kr. På golfstore.no koster det 7995,- (http://www.golfstore.no/proinfo.asp?pid=330)

olemartin

over 19 år siden

olemartin

Sorry, var CFT jeg kjøpte .. hehe, jaja, legge seg nå

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Haugerfantomet, Jeg er enig med deg i at vi kan ha ett tilbud utenfor restaurangen, men det hjelper lite når prisene er de samme. På Elverum hadde vi salg av mat/drikke i proshopen i fjor, men samme priser som tidligere i restaurangen. Det blir for meg helt feil å betale rundt 25 kr. for ei brusflaske i proshop. Vil nok også heller betale litt mere om vi kan få tilbake miljøet rundt restaurngen vår. om ikke det går, skal prisene vise at det er kjosksalg, ikke restaurang.

Olle

over 19 år siden

Olle

Litt morsomt å se at golfspillere som snakker med forakt om de som bryter golf reglene, og aldri ville finne på jukse på golfbanen, bryter lover og regler for å slippe å betale noen kroner i mva.

Tydligvis så betyr golfregler mer enn norgesregler.

;-)

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Haha, det er jo riktig også. Golfreglene er viktigere enn Norges Lover. I hvert fall så lenge det dreier seg om å unnlate å gi penger til staten.

Det kommer sikkert av at staten "stikker av" med rundt 80% av alt vi tjener.

Personlig synes jeg faktisk dét er mer umoralsk enn å jukse mot en kamerat. Men det er nå meg, da :-)

Anonym

over 19 år siden

Anonym

Til Dill

Ja der har du rett. Det blir 10500 med frakt.

4000 er uansett helt OK å spare for å bruke på årsavgift eller greenfee.

Anonym

over 19 år siden

Anonym

10500 med frakt og moms skulle det være.

Flipper

over 19 år siden

Flipper

Kanskje vi også kan ha en automat som selger pegger på banen?
Og kun internettbooking?
Og en brusautomat?
Faen i helvette hvor gjerrige det er mulig å bli.

keiko

over 19 år siden

keiko

Hvis det blir slik som du sier Flipper er det kun pro shoppene vi kan takke for det. De har overpriset seg så mye at folk ikke gidder å handle lenger, men for all del kast gjerne bort pengene dine på hva du vill.

Anonym

over 19 år siden

Anonym

Olle
Hvis du kommer inn i Norge med varer for 10000 kr? Går du da på rødt og betaler moms?

Jeg lurer golfkøller inn ja, men jeg jukser ikke på golfbanen.

Også betaler jeg 250000 i skatt hvert år, så jeg bidrar til staten ja.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Til keiko. Jeg tror nå heller at vår mulighet til å kjøpe til amerikanske nettpriser er underprising i forhold til vårt eget lønnsnivå.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her