Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Cleveland CG10 satin eller TM.

er i tvil...

over 19 år siden

er i tvil...

Hei..jeg er ikke sikker på om jeg skal kjøpe Clevland CG10 satin Crome eller TayorMade RAC Forged..! (wedger)

Er det noen her som eier/har prøvd noen av køllene..? som kan si litt om dem..??
Takker for svar :P

Buckeye

over 19 år siden

Buckeye

Hvis du skal ha Taylor Made wedger er Y-cutters et absolutt must. Anbefaller også å investere noen ekstra kroner og kjøpe tour-issued wedger (mer aggresivt grind), spesielt hvis du ikke har for mye backspinn i wedgeslagene.

Buckeye

over 19 år siden

Buckeye

Bare for å ha det klart; jeg blander ikke tour-issued med TP (tour-preferred) når det gjelder Taylor Made. Det jeg tenker på er wedger som er laget for profesjonelt tourspill.

Callaway

over 19 år siden

Callaway

Hvorfor ikke kjøpe Callaway Forged+ wedger ? De er designet av Robert Clevland og er etter min mening blandt de vakreste man får tak i og nydelige å spille med.

At de er av Callaway merke skader selvfølgelig ikke :-)

http://www.callawaygolf.com/sv.CLUBS.Wedgar.html

eldrick

over 19 år siden

eldrick

jo det er det som skader.
Alt callaway lager ser ut som store ekle svulster. Synd at de skal være så gode å spille med.

selv har jeg cg10, utolig deilige på litt lengre slag, men synes de er litt klumpete på kortere slag 5-40 meter. Føler at jeg slår med en stekepanne. Slagflaten er litt myk så jeg har mange små sår og dype riper etter relativt lite spill.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

samme har jeg på min 52grader TM RAC.

Gunder har den nå, for han er en tyv, men den er min, hører du ... min..

Callaway

over 19 år siden

Callaway

eldric,

Blander du sammen Callawayt sine CB køller med Roger Cleveland sine Callaway produserte smidde wedger ?

Tenk før du skriver.

eldrick

over 19 år siden

eldrick

jeg tenker jeg, og driter i hva de heter og hvem som har designet køllene. Jeg vet hvilke wedger du snakker om.
jeg synes de ser for jæv¤%#! ut de også.

For meg representerer callaway amerikansk svulstig design. De er litt bedre enn hva de var før, men det er langt igjen.

Bahaha

over 19 år siden

Bahaha

Hadde du hatt råd til Callaway så hadde du sikkert ikke blitt så sint.

eldrick

over 19 år siden

eldrick

Jeg har råd og er ikke sint.
"callaway" skrev "tenk før du skriver". Høres jo ut som om køllene er pene, og at jeg må tenke på feil kølle, men slik er det jo ikke.
Callaway har tilgode å lage noe som ser fresh ut.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Yngve: ingen vits å stjele dine skitne TM RAC wedger når man har titleist vokeys. din tøysekopp! Ikke skyld på meg for at du slenger dem fra deg hvor enn du går.

eldrick

over 19 år siden

eldrick

tilbake til tema:

Titleist Vokeys, CG10, TaylorMade RAC?
Fordeler og ulemper?

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Smak og behag. Du burde teste dem å se hva du synes. Jeg har hatt cleveland og tm rac før, men liker vokey best.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Høyang Wok. Ingen over, ingen ved siden...

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Forresten, Cleveland er ikke så verst de heller, da.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

det jeg ikke likte med Titleistene, er at de føltes så harde.... hmm, vet ikke hvordan jeg skal formulere det annerledes, men jeg fikk mye bedre følelse av det mye stålet i RAC'en.
Cleveland har jeg ikke testet så mye, men jeg tror Gunder helt klart har rett i at dette blir smak og behag. alle er gode, det er det ingen tvil om.

:O)

Mats

over 19 år siden

Mats

De fleste wedgene er rimelig like, enten det være seg Titleist, TM, Cleveland, Mizuno, Ben Hogan m. fler. Det blir rett og slett smak og behag. Men det viktigste er å finne et par du blir fornøyde med og ha de flere sesongen. Det blir som med slalåmsko: finner du et par som sitter som støpt, så bytter du de ikke ut før spennene faller av. Wedgene bytter du når rillene begynner å bli såpass slitt at det går utover spinn. Det blir de viktigste køllene i baggen ved siden av putteren, helt naturlig da det er disse du bruker mest i løpet av en runde. Litt forskjell på utformingen av bunnområdet (bounce) og totalvekt ellers fint lite. Det viktigste er å slå maaaange slag med wedgene, trene noen timer i uka, da sitter slaget ditt i kroppen og du presterer deretter. Nytter ikke å ha det aller nyeste utstyret til enhver tid uten nevneverdig trening eller nivå som tilsier bruken. Da funker billigere utgaver og merker vel så godt.

er i tvil..

over 19 år siden

er i tvil..

Tusen takk.. :) ble litt klokere i hvertfall..jeg har taylormade LT jern, og taylormade r7425 så jeg tror jeg går for Cleveland denne gangen..men det er vel SATIN CROME som er best (mykest) av de..! eller tar jeg feil..?

Mats

over 19 år siden

Mats

Det var da voldsomt utstyr. Håper at du mestrer utstyret også da dette ligner fælt på det proffene bruker og koster mye penger. Hvorfor ikke teste Olyo wedger som er halve prisen og sikkert like gode? Hvis ikke merket er viktigere enn utførelsen? Hvis du har et meget lavt handicap, så må du unnskylde. Hvis ikke så er det alltid den som står "på skiene" eller i denne sammenheng holder i køllene som skal gjøre jobben og ikke utstyret. Lykke til.

Meta Lurg

over 19 år siden

Meta Lurg

Myke eller harde ??
Myke wedger blir ihvertfall raskt slitt i kantene på rillene og da er det bye bye til backspin.
Om wedgene er 100 ganger eller 100 millioner ganger hardere enn ballen spiller absolutt ingen rolle.
Om wedgene føles harde eller myke i hendene har heller ikke noe å si for hva som skjer i kontakten mellom ballen og wedgen.

er i tvil...

over 19 år siden

er i tvil...

jeg har hcp 6,9. de køllene jeg har er ikke noe spesielt vanskelige å spille med..så jeg kan vel si jeg mestrer de..olyo-wedgene har jeg prøvd og de var virkelig IKKE gode..men takk for forslaget!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her