Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Skaft og stivhet

Kjetil Bjørnevik

over 21 år siden

Kjetil Bjørnevik

Leste en test av Grafalloy Blue på www.golfclubreview.com der det sto at Regular på dette skaftet tilsvarte nesten Stiff, men Stiff tilsvarte nesten XS. Dette gjør jo ting litt vanskeligere..... Noen som har erfaring med dette skaftet? Har tenkt å bruke det på en SMT Nemisis. Slår i dag 190m med 4'er jern, vet ikke svinghastighet..... Noen indikasjoner?

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Hei Kjetil.

SMT har som hovedsammarbeidspartner, på skaftsiden, AccuFLEX, og anbefaler dette til sine drivere og wood.Det er ikke noe problem å finne ett skaft som passer deg i det sortimentet.
Børje pedersen
Nettogolf

Lars Chr. Hansen

over 21 år siden

Lars Chr. Hansen

Hei Kjetil

Kanskje en ide å svare på det du spør om. At det finnes alternativer er vel noe alle vet Børje.
To ting som spiller inn her Kjetil. Det ene er at Grafalloy blue er konstruert for big heads slik at det skal tåle påkjenningene.Skaftet har en veldig kort parallellseksjon i tippen Dette har gjort at skaftet har en stivere feel enn andre modeller i samme flexklasse. Særig kommer denne effekten ved montering i hoder med dyp hosel og bore through.
Antyder at du skal ha en std. S-flex montasje. Ved bore through hoder kan du da velge mellom å montere et stiff skaft kun ned til 1,5" fra hoseltopp og blende av i andre enden. Hvis du skal montere gjennom hele hodet anbefaler jeg deg å bruke et regular flex skaft.

Lykke til

Larts Chr. Hansen

Kjetil Bjørnevik

over 21 år siden

Kjetil Bjørnevik

Takk for raskt svar! Tror jeg går for Grafalloy blue.....

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

Jeg så ikke denne diskusjonen før, ellers ville jeg ha svart.
SMT Nemesis og 455 går ikke særlig bra med skaft med høyt felxpunlt, som Grafalloy Blue, UST Proforce 65 Gold, de fleste Harrison, og mange andre.
Disse skaftene gir for de fleste (men ikke for alle) for lite backspinn og dermed kortere lengder selv om ballen.

For SMT drivere har jeg best erfaring med mid-flex skaft, som Rapport SL Ultralite, TT Bimatrx, TT El-70 II, UST Proforce 65 ATR, Harmon CB-series, og Rifle graphite series.
Personlig foretrekker jeg Rapport-skaftet.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her