Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Honda Classic 3.runde

Optimisten

over 19 år siden

Optimisten

Jeg tipper Henrik går på 3 under idag, og dermed henger fint med videre. Han har etterhvert opparbeidet seg erfaring med å henge med i toppen, så jeg har tro på topp 15 etter endt turnering.

perry

over 19 år siden

perry

Sjekk scorekortet til Mills idag:-)

St. Able Ford

over 19 år siden

St. Able Ford

Er Jon Mills dopa eller ..??
Har sju birdier på de åtte første.. På de to første rundene hadde han kun tre birdier og låp tre over par.... Nå ligger han fire under og har avansert fra 64. til 15. plass på 8 hull... Ikke verst! Banerekorden er på 63...)

Chillz

over 19 år siden

Chillz

Tror iaff ikke Mills har drukket pils....sykt.

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Strålende av Mills ja.
De fleste går foreløpig under par i dag. Lite vind eller er greenene vannet? Uansett ikke noen fordel for Henrik.

Det vil tette seg til! Tror Toms og Mayfair ikke vil være i toppen etter dagens runde.

Daniel

over 19 år siden

Daniel

Er det ingen som følger Henrik idag eller?

St.Able Ford

over 19 år siden

St.Able Ford

Joda, men det skjer da ikke så mye... litt kjedelig....

Per Kristian

over 19 år siden

Per Kristian

Mange som sliter med å score i dag... Henrik er langt ifra dårligst av gjengen, men ser ut til å slite med å sette de avgjørende puttene. Skal han levere på dette nivået må han sette flere putter. Spillet i seg selv er jo veldig bra...

henrik færevåg

over 19 år siden

henrik færevåg

Finnes det noen der ute med et virkelig navn og et handicap mye lavere enn mitt (13) som kan fortelle en uvitende sjel hva det er som får en spiller som henrik (b) til å bytte ut putteren med den der j.... curlingkosten. Sist jeg sjekket var han den på PGA touren som hadde gått lengst uten en eneste tre putt (76 hull eller så). Denne helgen har han i hvert fall fem - jeg har ikke fulgt så nøye med, men har sett minst fem.
Jeg vet at han også har satt noen svin som må ha krysset kommunegrenser på veien, men det er jo de innenfor to meter en lever av, eller?
Tar forbehold om at jeg kun har fulgt play-by-play på pagtour's leaderboard. HVis den ikke er korrekt er heller ikke mine observasjoner korrekte.
Takknemlig for kvalifiserte innspill.
Jeg leste den biten om at han ville slappe av . hvile hodet - men gjlør en det når en misser putter innenfor en meter.

henrik færevåg

over 19 år siden

henrik færevåg

Ikke misforstå. Dette er ikke kritikk til Henrik for hans valg. Hvordan golf spilles på dette nivået, det har jeg ikke greie på. Jeg ønsker bare en forklaring - han kan jo telle minst like godt som meg men fortsetter å spille med langputteren.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Hei Henrik.
Jeg har ikke golfkanaler, men hvilken putter er det han har byttet til nå?
Er det den gamle Zebra-malleten?

Pelz

over 19 år siden

Pelz

Han byttet vel putter fordi han har puttet dårlig de to siste turneringene.
Det er riktig at han ikke hadde en eneste to-put de to første, men jeg er også litt overrasket at han ikke har mere is i magen. Han er jo egentlig en rå putter

Yngve

over 19 år siden

Yngve

huff.. fryktelig avslutning......

dobbel bogey og missa en put på 1 meter.....

treputt

over 19 år siden

treputt

treputta frå 8 fot for dblbogey...

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Du må nok ta en prat med Henrik, Bernt!
3-putt fra 2,5 meter holder ikke i det selskapet... eller noe annet selskap....

henrik færevåg

over 19 år siden

henrik færevåg

Vær snill, si at det som står på leaderborden ikke er riktig. Han kan ikke ha tre-puttet fra 2.40 på det 18. hullet. ER det noen som ser på noe , eller har bedre info enn meg???

Hvis dette er riktig var det en firputt fra frynsen.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Hei Benny.
Han får putter om et par -tre uker;)

henrik færevåg

over 19 år siden

henrik færevåg

Dette er bare tragisk for gutten som spiller så fantastisk. Han er tross alt fremdeles nummer noen og 30 før siste runden på PGA Light (uten Tiger &co) med normal Henrik-putting ville han ledet. Han må ha over 2 i putts per gir?

King Ben

over 19 år siden

King Ben

glimrende Bernt!
skal se det blir sus over puttingen hans..... ;-)))

og nei HF. Han misset greenen på andre slaget og kjippet til 2,5 fra koppen. SÅ kom det tre putter

elbow

over 19 år siden

elbow

Jeg ser på SportN, men vi fikk dessverre ikke se avslutningen til Bjørnstad. Men det er riktig at han hadde chip og tre-putt fra ca 50 yards (semirough) på 18.

Tipper han putter med den gode gamle fra neste turnering av...

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Han burde ikke byttet, Monza Corza er bra putter. Faren med å gå fra insert til steel face kan være ille..... vet ikke om dette er årsaken da....noen som vet hva han brukte?

Den ligger sikkert i en hekk eller et vann nå :)

Lavida

over 19 år siden

Lavida

Henrik, noen må få fatt i den langputteren og knekke den i fire biter. Vi snakker tross alt om samme Henrik som puttet fantastisk for både tourkort og kanonplasseringer for bare noen uker siden. Herregud, gutten er jo et fenomen av Guds nåde på green, hva skal han med krykkeputter????? Jeg blir satt helt ut av de valgene Team Bjørnstad foretar innimellom!!!!!!!!

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Ifg. AR var chippen på ca 15 meter!! surt med fire slag på de siste 15-20 metrene....
Minner meg litt om 18. på kongsberg sammen med Bernt og Gunder for en stund siden....

henrik færevåg

over 19 år siden

henrik færevåg

I VG er det gått helt i ball. Der står det at han har brukt syv slag men at det ble en dobbel bogey. De påstår han fikk en uspillbar og måtte droppe og brukte tre slag etter fjerdeslaget. Noen som vet noe??

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Tipper gutten er sugen på flere Birdier og gjorde et agressivt valg siden han har misset mange Birdie-sjanser.
Men å gå til langputter er dramatisk. Overrasket dersom det stemmer at han brukte langputter.

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Vi fikk et glimt av ham på 18. Stemmer det at han hadde mageputter da....

elbow

over 19 år siden

elbow

Han hadde en fridropp før chip'en.

Han har i denne turneringen 1.829 putts per GIR, 1.9 i dag. Ellers hadde han "bare" 55.6% GIR i dag.

Han har hatt en treputt per runde i denne turneringen.

bdk

over 19 år siden

bdk

Fra pgatour.com:

Play by Play for the Par 4, 476 yards 18th Hole

Shot 1 288 yds to right fairway, 193 yds to hole
Shot 2 195 yds to right intermediate, 19 yds to hole
Drop in right intermediate, 19 yds to hole
Shot 3 22 yds to green, 8 ft to hole
Shot 4 putt 10 ft 3 in., 21 in. to hole
Shot 5 putt 3 ft 3 in., 20 in. to hole
Shot 6 in the hole

Droppen var fridropp pga tribune.

Sjekk forøvrig golferen.no for best sammendrag på norsk.

treputt

over 19 år siden

treputt

Play by Play for the Par 4, 476 yards 18th Hole X

Shot 1 288 yds to right fairway, 193 yds to hole
Shot 2 195 yds to right intermediate, 19 yds to hole
Drop in right intermediate, 19 yds to hole
Shot 3 22 yds to green, 8 ft to hole
Shot 4 putt 10 ft 3 in., 21 in. to hole
Shot 5 putt 3 ft 3 in., 20 in. to hole
Shot 6 in the hole

henrik færevåg

over 19 år siden

henrik færevåg

Fant denne glimrende forklaringen på golferen.no
Avslutningshullet er banens tredje vanskeligste. Henrik begynner med en god drive som legger seg midt i. Det er omtrent 170 meter inn til hullet.

Innspillet treffer til høyre for greenen. Det blir en tøff chip ned mot flagget. Det står igjen i underkant av 20 meter av runden.

Han får en fri drop, fordi tribunen står i veien for svingen.

Han slår et vanskelig slag nedover, som han får til å stoppe to meter fra pinnen. Han får applaus fra samme tribune.

Han misser både parputten og den neste. Tre putter fra to meter for en dobbelbogey! Oi

Si etter meg: Langputter burde vært forbudt. Langputter burde vært forbudt

Lavida

over 19 år siden

Lavida

Hvis ikke han har fått yips, må han kvitte seg med kosteputteren fort som svint. Et helvete å beregne riktig pace med, og det har kostet ham svinedyrt i denne turneringen...

33 putter i dag med bare 55% GIR. 48% scrambling holder ikke.

Få vekk krykken fra bagen!!!!

Fooore

over 19 år siden

Fooore

En trist avslutning på en svak runde.

Dog er han innen rekkevidde for en god(skal vel egentlig være bedre, men man er jo kravstor!) plassering.

Skjerp innspill, putt bedre, for utslagene sitter jo bra!

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Hadde enda Henrik tatt til fornuft og begynt med langputter.
Det hen bruker nå er vel mageputter, og det er noe helt annet.
Mageputteren blir påvirket av muskelsammentrekninger i magen, og har sine bakdeler.
En orntlig langputter som rekker omtrent til armhulen har INGEN bakdeler, men klare fordeler. Den er lettere å dosere med, og lettere å holde retningen gjennom slaget.
At han treputter på siste hullet har ingenting med putteren å gjøre, det er ene og alene dårlig konsentrasjon.
Langputter er MYE bedre enn vanlig putter, og Henrik har ligget langt nede på puttingstatistikkene i alle turneringene hittil. Ikke rart han prøver noe nytt. Puttinga har vært Henriks klart dårligste våpen på PGA.
Vedder på at de aller fleste som kritiserer langputtere ikke har prøvd dem orntlig, og dermed ikke har kompetanse til å uttale dere.
Hadde langputteren vært en bakdel hadde neppe så mange byttet til dem, og da hadde heller ikke mange av de aller beste spillerne med Ernie Els i spissen gått ut med krav om at de må forbys.
La Henrik få tid nok til å venne seg til langputteren før dere bedrevitere tar opp konkurransen med Olaf E Roaldkvam og skal fortelle Henrik hva han skal gjøre.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Jalla.
Det tar svært lang tid å venne seg til avstandsbedømming og en god og solid oppstilling med langputter. Been there - done that.

Klart en fri pendel har fordeler, men ulempene er også tilstede. Og den største ulempen, er faktisk som du sier, det å holde seg til den, og sette alle kluter til og aldri se seg tilbake. Det er derfor mange ikke helt blir værende med kosteskaftet, fordi de har mange gode minner med kortputteren og har et inngrodd minne av det. Blir nesten som å gi opp halve golfspillet når de forlater kortputteren (altså med tanke på hvor mange slag som utføres med den, og at oppstillingen og balansen er så totalt annerledes). Mange venner seg aldri til momentet og vekten, og doseringen er faktisk det som er største hinder på vegen mot å bli værende.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Ser han brukte samme modell som han har brukt hele tiden, bare med mage-skaft!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her