Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Høystatusbane

Georg Buss

over 19 år siden

Georg Buss

Jeg har lenge lurt på hvorfor det ikke ennå har dukket opp en virkelig prestisjebane i Norge slik det er i mange land.
Da tenker jeg på høystatus-klubber der klubbhuset er minst like viktig som banen, og der prisnivået er så høyt at Ola Gjennomsnitt bare kan drømme om medlemsskap.
Og der mange medlemmer knapt kan svinge kølla, men bruker klubbhuset som et møtested for å møte andre samfunns-topper uten å risikere å havne i tomprat med bussjåfør Hansen og barnehageonkel Gregersen.
Miklagard gjorde et forsiktig forsøk, men pris-bobla sprakk, Oslo GK er altfor full av senile gamlinger som har vært medlem siden tidenes morgen, og nærmeste alternativ blir da Oustøen, men heller ikke denne er i den klassen jeg refererer til.
Norge burde få et svar på Augusta, Royal Aberdeen, Royal Mougins osv, som holder liv i myten om at golf er en snobbesport for de virkelig rike.

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

haha, innmari morsomt forsøk på å få igang en usaklig diskusjon om klubber og økonomi.

Mikkel Ødegaard

over 19 år siden

Mikkel Ødegaard

Har du ikke hørt om Miklagard?

Mikkel Ødegaard

over 19 år siden

Mikkel Ødegaard

Jo, det har du visst!

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Om du Georg Buss mener det er et marked for det, så er det jo bare å bygge en slik en. Lykke til!

snappy

over 19 år siden

snappy

Er helt enig med deg Georg Buss...

Er det noe jeg hater er det fattige mennesker som spiller golf... Dette er da helt uten for den intensjonen golfen er bygget på..

Man har resturanter i klubb hus, fattige spiser ikke på resturant.

For hvert år som går trekker mer og mer avskum inn mot klubb husene som en gang var forbeholdt oss rike.. Nå er det faktisk så forferdelig at det er nærmest umulig å oppdrive en caddie..

Dette er noe man må gjøre noe med...

Tenker da på å legge en 18 hulls championship bane i Slotts parken. Dette må da være en fantastisk lokasjon for en slik bane du og jeg vil ha..

Jeg stemmer deg frem som formann i klubben... Hva skal klubben hete??? "A lot of money GCC"

Første steg må være å ta kontakt med kongen, han selger sikkert parken han.. Ring han på tlf: 22 04 87 00

Snakkes

Silje

over 19 år siden

Silje

Snappy
Synes faktisk at ideen var ganske bra jeg.
Men slottsparken er vel ikke rette stedet da.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Bjørvika. Royal Opera Golf Club de Norvege.
Mye bedre ide enn fotballstadion for 'enga.
Eventuelt Filipstad/Sjølyststranden: Skarpsno International Country Club
Eller: Bygdø Kongsgård, kanskje med Oscarshall som klubbhus.
Kunne også være et finansieringsalternativ for Nye Holmenkollen (med en lang par 3 fra kulen ned på 'tjernet'.

Mange muligheter.

Frognerparken G&CC

over 19 år siden

Frognerparken G&CC

Dere er helt på jordet.

Frognerparken er det soleklare førstevalg, bare vi får revet den hersens monolitten og bygget et realt klubbhus der i stedet.

Front

over 19 år siden

Front

Jeg vil foretrekke en lett sannering av den såkalte bebyggelsen på øyene innerst i Oslofjorden for deretter å binde dem sammen med noen snasne bruer.

"Her på hull 3 må du ta nok kølle til å komme over den derre klosterruinen"

Borat

over 19 år siden

Borat

Enig. Frognerparken er ubrukelig til annet en golfbane. Hvorfor ikke glatte og spisse til monolitten sånn at det blir verdens største peg. Perfekt som markedsføring og blikkfang.

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Frognerparken vile vært flott, da har jeg 10 minutter å gå!! Kanskje jordene på Bygdøy er et alternativ hvis det mot formodning blir problemer med Frognerparken???

Erik

over 19 år siden

Erik

Mener dere dette seriøst???????

jesper

over 19 år siden

jesper

så klart, dette tror jeg vil ta helt av!

Jepp

over 19 år siden

Jepp

Jepp, Erik. Du er velkommen du også, bare du betaler nok, kler deg vel og taler rett

Anne Kari

over 19 år siden

Anne Kari

Erik, bare det at du ikke skjønner satiren her sier ganske mye om deg.

704

over 19 år siden

704

Er ikke sikker på om Erik VIL komme, for han mener vi må bruke pengene våre på de fattige. Men det vet jo alle at er helt uaktuelt. Nei, er helt enig at det må komme en superbane i Norge, og helst så nærme meg som mulig. Frognerparken hadde vært bra. Da slipper jeg fly så mye frem og tilbake til alle luksusbanene jeg pleier spille i USA og Midt-Østen. Selv å fly på 1.klasse blir jo bare kjedelig i lengden....

Hans Olav Reksten

over 19 år siden

Hans Olav Reksten

Tror ikke en sånn bane er så aktuell som hjemmebane for debattantene her, eller for å snu litt på det; tror ikke den aktuelle medlemsmassen på en sånn bane gidder å kaste bort tiden på å diskutere på dette forumet.

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Insinuerer du Hans Olav at alle her er fattigluser? Hva vet du om ikke jeg er kjemperik? Men ved nærmere ettertanke er jeg jo en fatttiglus, så da har du vel rett da.

Georg Buss

over 19 år siden

Georg Buss

Det er et stort sprang fra fattiglus til steinrikinger.
Er rimelig sikker på at ingen med en inntekt og livsstil som passer inn på Augusta nedlater seg til å krangle med umodne fjortiser og allvitende GK-spillere her inne.

Gal psykologistudent

over 19 år siden

Gal psykologistudent

Ta gjerne øya mi, men jeg vil ikke betale ;)

Silje

over 19 år siden

Silje

Ville gjerne vært medlem på en slik bane jeg. Men tror nok Bygdø er stedet. Blir vel for mye motstand fra almuen med bane i frognerparken. På Bygdø har vi god plass til en bane, fra Oscarsborg og mot alle jordene der det er kuer eller hva det nå er vaser rundt. Den gamle kongsgård-bygningnen hadde blitt et flott klubbhus. Sukk, men det skal vel værnes sønder og sammen alt det også. Hvorfor ikke bruke ting i steden for at det står der og til det faller ned?

Fru Holmen

over 19 år siden

Fru Holmen

Trro dere tar litt feil om dere antar at dette forum ikke leses av de fleste. Ikke alt som er noe å kommentere men i blandt er vi med.

Herr Skolmen

over 19 år siden

Herr Skolmen

Nå tar du feil, ingen av oss vellykkede kjendiser leser dette fordi vi bare blir snakket dritt om. Men en golfbane med bare vellykka rikinger hadde vært helt topp. Helst med høyt gjerde rundt og vakter for å slippe paparazzi-idioter.

slett

over 19 år siden

slett

A K tror E forstår mer en deg (hva betyr????)

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Til Georg Buss:

Bare for å stille nysjerrigheten min.: Er du i kategorien umoden fjortis, eller allvitende GK-spiller?

Jeg er i den siste kategorien.

Til Silje:
Oscarsborg ligger midt i Drøbaksundet. Antar du sikter til Oscarshall.

gamebreaker

over 19 år siden

gamebreaker

George, lei en "Buss"(hehe).........stapp de første 2 radene med de folkene du mener vil ha/trenger en sånn bane, og kjør dem til Augusta!!!

Georg Buss

over 19 år siden

Georg Buss

gamebreaker, du må da skjønne at det ikke lar seg gjøre å kjøre buss til Augusta hver gang man vil på klubbhuset. Ikke engang Airbus...
Jørgen; Jeg er hverken fjortis eller GK-spiller.
Og jeg har så vidt vært innom (som påspandert gjest) et par av disse eksklusive og fasjonable klubbene i utlandet. Og kan ikke si annet enn at det er en helt annen verden som nok ikke er for alle.
Ikke forstå det sånn at jeg har ønske eller råd til å bli medlem på et sånt sted, men jeg tror det er en del velstående herrer og damer i Norge som ville kjøpt seg inn for å slippe unna wannebees og pretenders som ofte henger seg på andre steder.

Gamebreaker

over 19 år siden

Gamebreaker

Hva slags syn på golfspillere har du egentlig!! wannabees og pretenders!? Ikke spekuler hva velstående herrer og damer vil ha eller tenker! Spill golf, ha det drit morro!

til Herr Skolmen

over 19 år siden

til Herr Skolmen

Du glemte nok vanngrav med alligatorer og glasskår på toppen av det kjempehøye gjerdet.

Tviler ikke på at den rette george bush hadde satt pris på det !!!!!

Til siste debattant

over 19 år siden

Til siste debattant

Du imponerer med et intelligent utsagn.

til den siste og anne Kari

over 19 år siden

til den siste og anne Kari

Ironi og satire - er DET nødvendig?

Til meg selv.

over 19 år siden

Til meg selv.

Er der ikke så at ca.80% vises via mimikk og kropps-språk???

mr pang

over 19 år siden

mr pang

både jæren , kvinesdal og stavanger e best of the best, så bare klapp igjen den berbare i skreve å gi meg rett!!

Erik

over 19 år siden

Erik

Nei er overhodet ikke nøvendig med ironi og satire er en god del mennesker som oppfører seg på en slik måte dere beskriver her.
Og jeg kjenner ingen her personlig og kan selvsagt ikke vite dette.
Det sier vel det meste om Anne Kari og at ho ikke skjønner det.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Erik. Skjerp deg.
Dette sier ingenting om Anne Kari, men bekrefter det vi allerede vet om deg.
Hva er galt med ironi og satire?
Tror du virkelig at de fleste som skriver på denne tråden er enige i at vi trenger en snobbeklubb her i landet? eller kan det være en felle for å lokke frem slike som deg, som avskyr kapitalismen på den ene siden, og handler matvarer, klær og brunevarer så det tyter på den andre siden!

Erik

over 19 år siden

Erik

Jeg handler mindre enn de aller fleste her i landet skal jeg si deg.
Alikevel handler jeg for mye.
Siden 1990 har forbruket her i landet økt med 50%.
Katastrofalt etter min mening.
Og all forskning viser vi er ikke en eneste prosent lykkeligere til tross for dette !!!!!!!!!
Det er jo ganske katastrofalt.
Med andre ord vi kaster bort mesteparten av pengene våre uten å oppnå noenting.
Det er noe å tenke på for noen og enhver.

seriøst

over 19 år siden

seriøst

Ta rei en pille, Erik

Erik

over 19 år siden

Erik

Sier bare sannheten jeg.
Men det er for enkelte vondt å høre.
Og folk vil ikke vite sannheten.
Kan forsåvidt forstå det.
Men det er ingen tvil om at verdenssamfunnet er fullstendig på jordet.

hmm

over 19 år siden

hmm

Golf er en sport for alle, hvorfor kan ikke en fattig person spille golf, noe som kanskje gir noe glede i livet. Husk at Miguel angel jimenez var en fattig gutt når han spillte golf , samme med Sergio Garcia. Syns det er helt tåpelig og gjøre dette til en sport for bare rike. Selv jeg er har ikke mye penger, men jeg spiller golf, og jeg vil prøve og lykke i noe som jeg ELSKER og gjøre.

Silje

over 19 år siden

Silje

Joda du kan få spille golf, bare ikke på en høystatusbane. Der vil prisen ligge på et høyt nivå. Men spill gjerne på en av de vanlig banene i Norge.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Hmm,, hvor har vi hørt dette før, Erik?
Jo, stemmer... du har sagt akkurat det samme ca. 100 ganger i en tråd som begynner å bli et par måneder gammel.

spørsmål:
hvor finner jeg dokumentasjon på følgende:
1. 50% økt forbruk siden 1990
2. Ingen personer er en eneste prosent lykkeligere
3. Vi kaster bort pengene våre.

Kan du gi et godt svar på disse 3 enkle spørsmålene?

Normalt oppegående

over 19 år siden

Normalt oppegående

1. Statistisk Årbok eller Statistisk Sentralbyrå.
2. Alment kjent, men årsakene er stress på jobben og at verden akselererer for raskt.
3. Er vel ganske individuelt hva vi oppnår. Synest STATEN er den som er flinkest til å kaste bort pengene våre. 200 millioner kostet rettsaken etter Stavangerranet. Gi kjeltringene hver sin spade og la dem bygge et par golfbaner.

Erik

over 19 år siden

Erik

Helt riktig som Normalt oppegående sier.
Og man trenger ikke se langt rundt seg før man skjønner hvilken enorm eksplosjon det har vært i forbruket de siste åra.
Alle mulige statistikker og undersøkelser viser jo det.
Og det med at folk ikke er mer lykkelige kan man se med det blotte øyet.
Itillegg til at det er ingenting som tyder på at vi er lykkeligere.
Undersøkelser har vist at Norge er på 1.plass på forbruk, men langt langt nede over de som er lykkeligst.

Erik

over 19 år siden

Erik

Kan jo selvsagt ikke gå i detalj om alle disse undersøkelsene.
Er sikkert titalls stykker.
Er bare å søke på nettet så finner du helt sikkert en masse håndfaste bevis for dette.
Ihvertfall blant vitenskapelige forskere og professorer på høyt nivå.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Jeg ler..... håndfaste bevis..........
Erik, hva har lykke med denne saken å gjøre?
Lykke er opp til en selv. ikke skyld på økonomien for manglende lykke.

Erik

over 19 år siden

Erik

Lykken har selvsagt enormt med dette å gjøre det må vel du også skjønne.
Dersom man ikke blir lykkeligere av å bruke 50% mer, så er det ingen vits.
Og da kan bruke disse ressursene på fornuftige ting istedenfor.
Det som er saken her.
Lykken har da vært opp til en selv, og miljøet rundt seg hele tida. Akkurat som i 1990 så det har jo ikke noe med saken å gjøre.

Oddvar

over 19 år siden

Oddvar

Jeg er litt enig med Erik her. Selv om jeg ikke vil :)

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

jo, men han snakker jo mot seg selv hele tiden.
først sier han at ALT er tilfeldig(annen tråd), så sier han at lykken er opp til en selv og miljøet rundt seg.

hallo?

Erik. skjerp deg. jeg spurte hva lykke har med saken å gjøre i forhold til tråden du snakker i!
Du vrir absolutt alt du snakker om over til lykke, penger, forbruk og alle oss egoistene rundt deg.

Jeg blir bokstavelig talt vemmet av deg. er som å få besøk av Jehovas vitner på døra hver dag.
beklager, men sånn føler jeg det. Webmaster, steng gjerne tråden, eller fjern innlegget mitt eller hva som helst, men jeg orker ikke høre mer på misjoneringen til Erik.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her