Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Medlemsskap i Oslo Golfklubb?

BlåMann

over 19 år siden

BlåMann

Noen som vet hvordan man blir medlem i OGK? Eller om det er mulig i det hele tatt. Og hvor mye det eventuelt koster?

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Hvis det er sant som jeg hører, så må du stå på venteliste i 25 år. En liste som er lang lang lang like lang som drivene til King Bennern :D

Tim Johansen

over 19 år siden

Tim Johansen

Ring gjerne klubben på 22 51 05 60.

Medlemskap er det dessverre lang venteliste på. Med unntak av juniorer som representerer klubben, ble denne "døren" lukket i 1996.
Klubben har fremdeles over 600 personer som står i kø for full spillerett, og vi tok i år opp en håndfull med ansiennitet fra 1989. Etter denne gruppen, står det mer enn 1000 personer (hovedsaklig barn/unge) på en administrativ venteliste.

Klubben teller i dag 1300 medlemer med fulle spillerettigheter. I tillegg kommer 100 juniormedlemskap for de som aktivt spiller turneringer og representerer klubben.

Ja - vi har et luksusproblem!

Med vennlig hilsen

Tim Johansen
Oslo GK (adm)

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hvem må jeg ligge med for å snike i køen?

Truls

over 19 år siden

Truls

Kona di! ;-)

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hmm, da burde jeg ha vært medlem for lengst.....

O)

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Hmm, da burde jeg vært medlem også... ;)

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

TigerFan: Den kommentaren skal du ha kreditt for!!! Hehe. Du peker vel på årsaken til at ventelisten er så lang som den er :)

Moderne golfer

over 19 år siden

Moderne golfer

Bogstad har vel følt litt for mye på tidens tann, ikke helt up to date.
My bedre å bli medlem på f.eks Haga.

Hm

over 19 år siden

Hm

Haga er en kjedelig bane. Oslo GK er en morsom bane. Men så mange år på ventelista, nei takk. Må man ikke betale pr år også for å stå på den?

Medlem

over 19 år siden

Medlem

Moderne golfer er jo helt på jordet og sikkert på Haga sitt. Bogstad opplever en tilgang som enhver bane i Norge skulle ønske de hadde. De som "heller vil være medlem" et annet sted enn Bogstad f.eks Haga ville garantert valgt Bogstad om de hadde muligheten. Sports ansvarlige sammen med pro shop ansatte gjør en fabelaktig innsats for medlemmene og gjestene. Yngve du har jo 18 hull på banen så her har du muligheter utover kona også...

Fredrik

over 19 år siden

Fredrik

Servicen på Bogstad er utenom det vanlige. Meget hyggelig. Banen er også meget meget bra. Skulle ønske jeg var medlem der ja. Drømme drømme.

PlayBoy

over 19 år siden

PlayBoy

Jeg vil kalle Bogstad en "interessant" bane, fordi den er meget variert, ligger nær byen og er naturskjønn.
Men det er også en bane full av gamle mennesker som blir enda eldre, men aldri dør. 30 års ventetid er altfor lenge.
Jeg kjenner imidlertid en dame som greide å få seg direkte medlemsskap over natta, men hun giftet seg med en meget velstående mann som hadde vært på landslaget og medlem siden midt på 1960-tallet, og den muligheten har ikke så mange.... Har hørt rykter om at det er en del sniking i køen av næringslivstopper og kjendiser, men jeg kjenner ingen konkrete eksempler, så kanskje er det bare rykter satt ut av misunnelige ventelistespillere.
Oslo burde uansett ha råd og plass til flere dyrere golfklubber på kanten av Nordmarka.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hva skal de med flere dyrere klubber?
vi ser jo hvor lett det er å etablere nye klubber på Østlandet.

folk melder seg ikke inn bare fordi de er dyrere vet du. det er tross alt en viss status forbundet med OGK som ikke kommer over natta av å lage et dyrt anlegg.

JoDa

over 19 år siden

JoDa

Jo, den kommer over natta hvis klubben er eksklusiv nok.
Max 300 medlemmer, 300 000 i innmelding, 30 000 i årsavgift og kun for milionærer.
Garantert suksess, garantert god økonomi.
Og da blir det kanskje en avlastning for OGK.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hvor har du den garantien fra? ironi?

tiggern

over 19 år siden

tiggern

tror du virkelig at disse milionærene melder seg ut av Bogstad av den grunn? Bogstad har en årsavgift på ca. 4500 kroner og er dermed meget billig, men alikevel eksklusiv. Den sunne økonomien kommer jo mye av at banen ikke har noe gjeld å snakke om.

Niels

over 19 år siden

Niels

Og jeg som trodde folk mente det var for dyrt med golf i Norge.

Nei da kjører vi: Innmelding 2 mill, 200.000 i årsavgift og du må ha vært millionær en gang! DA blir det avlastning da.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her