Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Miklagards nye hull-rekkefølge

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Fra klubben:
"Det er vedtatt at hullenes rekkefølge skal endres på Miklagard. Dette er for å få et mer effektivt og kompakt anlegg. Hull 1 vil nå være gamle hull 10, slik at det blant annet vil være bedre kontroll av åpningshullet. Den nye rekkefølgen vil bli: 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 8, 9, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 17, 18. Dermed vil fortsatt hull 17 og 18 bli avslutningshullene på banen."

Hva synes folket om dette? For min del syns jeg det blir litt rart med par3 som førstehull på en bane. Har dog spilt en annen bane som hadde det, bare skummelt om man var ny på banen. Jeg syns uansett det blir bedre å komme til gamle hull 1 nå ettersom man er varm i kroppen. Utslag på gamle hull 1 med kald kropp kan være passelig skummelt. Er jo ikke akkurat banens beste hull kan man si.

Blir også mer behagelig å slacke på terrassen til flighten før har tee'a off. Før ble man alltid forstyrra når det kom folk trillende med vogner og stod å venta bak deg.

Hva syns dere?

Yngve

over 19 år siden

Yngve

enig med deg i betraktningen av gamle hull 1, men jeg vil også savne par 4 på åpningshullet

Når det gjelder hull 17 og 18, så er jo det fett det, bortsett fra at hull 18 er et ganske kjedelig hull å avslutte med.

går det ikke an å bygge det helt om da? er jo masse plass både på over og nedsiden av fairwayen...

Yngve

over 19 år siden

Yngve

en annen ting er jo om ledelsen kommer til å gjøre noe med kvaliteten på gamle hull 1!

det er jo ikke bra overhode. måten man går ned i dalen og opp på haugen igjen virker uferdig og rotete.
hadde gjort seg med litt pynting akkurat der ja....
ellers synes jeg hullet er morsomt jeg... :)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Det kommer nye skumle bunkere rundt greenen nå som er mer i spill enn den lille kort til høyre. Skulle det komme en fairwaybunker og? Ikke sikker jeg. Enig i at det er en kjedelig avslutningshull. Kjenner du noen som har et stort tre man kan putte midt i fairwayen? :)

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hehe, jeg har ei svær bjørk, men jeg tipper Eik eller Lønn er tingen der oppe.

kunne laget en innsnevring i fairwayen med trær, noe som hever strategifaktoren mye på et slikt hull. innsnevring som tvinger deg til å spille til høyre i fairway ville kanskje vært spennende der, i og med at den heller bittelitt mot høyre, og det sikkert blir der fairwaybunkeren kommer til å ligge.

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Har alltid syntes hull 1 på Miklagard var et greit starthull, har ihvertfall stort sett hatt bra utslag der selv. Hullet er imidlertid dårlig med blindt utslag.

Er ikke mye glad i par 3 hull som åpning, liker å bli litt varm i trøya før jeg skal prøve å nå greenen på utslaget.

elbow

over 19 år siden

elbow

Uansett hvordan man nummerer hullene på Miklagard vil det alltid være et overpriset pottitjorde.

;-) ;-) ;-);-) ;-) ;-);-) ;-) ;-);-) ;-) ;-);-) ;-) ;-);-) ;-) ;-);-) ;-) ;-);-) ;-) ;-)

tertit

over 19 år siden

tertit

Hull 1 er blindt for de som slår over 250 meter. Dvs svært få...

Gunder

over 19 år siden

Gunder

elbow: hehe

Anal Ysator

over 19 år siden

Anal Ysator

Par 3 er perfekt som åpningshull. Da blir det automatisk større avstand mellom flightene.
Hvem har ikke spilt baner med 2-3 par4-hull før fremdriften bråstopper på et par3 hull.

tærtit

over 19 år siden

tærtit

Det er for kupert på Miklagard til pottit-åker.
Derimot helt perfekt til beitemark.
Og golfbane.

Loddis

over 19 år siden

Loddis

Grimstad. DET er pottitåker det. Flatt, null banedesign. Ettpar høl dem kaller bunkere. Ettpar kortklipte steder på gresset de kaller green.

H

over 19 år siden

H

Er det ikke et par 3 på åpningshullet til The Open banen Royal Lytham and St. Anne's, så hvorfor ikke da par 3 som åpningshull på MG. Må jo være mye bedre enn det gamle. Trivelig å kunne sitte på terrassen og se på de som slår ut på hull 1. Flytt tee-stedet så nært klubbhuset som mulig, så blir det enda bedre

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Vel, tror ikke hverken Lytham eller St. Anne's er forbildet for Miklagard, siden dette er hønn-gamle baner, men det er sikkert ikke noe problem å ha par 3 som åpningshull.

utfordringen er , som nevnt lengre opp, at man får enda mer press til å prestere når man "må" treffe greenen på utslaget, og da er det greit å være litt varm i trøya.

Når det er sagt, så ville jeg helt klart også foretrukket en ombygging av gamle hull 1, fremfor å skifte det ut med hull 10.

H

over 19 år siden

H

Nei Yngve, neppe forbilde. Men siden en bane som arrangerte The Open i 2001 eller var det 2002 har et par 3 så kan vel vi hackerne leve med det også, eller?

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Jeg tror jeg liker ombyttingen jeg.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

vel, jeg bryr meg ikke så mye om det, men det handler vel litt om spillenerver, og de som spiller i the Open har vel litt mer kontroll på nervene enn oss..

Boms

over 19 år siden

Boms

Rangeringen er sikkert grei den. Hakke råd til å spille der likevel jeg så.

Backtee

over 19 år siden

Backtee

Jeg synes dette var et bra trekk av klubben Gunder. Tenk deg hvor mye lettere det blir å holde oversikt over gruppene som skal ut. (tidligere var det mange som gikk ut rett fra bilen uten starttid)
Dersom de lager en slags respsjonsløsning ut av vinduet til sekretæren, vil det kunne fungere som en perfekt startbod.
I turneringssammenheng vil det bli flere som følger med på utslag og derfor litt mer ramme rundt dette. Jeg tror også vi vil slippe kødannelsen til man kommer til neste par 3(hull 15, nå hull 6). Er forøvrig enig med deg angående gamle hull 1.

Min spådom blir at snittscoren på på gamle 1 ern går ned, med langt flere driver i fairway, mens det nok blir endel duffing og topping på vårt nye hull 1, men med 10 min startintervall vil man få litt tid til på seg til å duffe ferdig.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Ja tror du har rett i det du sier om snittet på hull 1. Det er ofte enten eller der hvis man er kald. Jeg hadde sikkert flere dbl.bogeys og par sammenlignet med bogeys ;)

Mer duffing på hull 10 blir det helt sikkert. Vi får prøve å være snill med tee'en.

Men det viktigste!! Jeg skal hvertfall kicke assen din i match i år :D

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

tror nok at en slik omlegging kan være sosialt bedre... man får flere muligheter til å se andre som også er ute samme dag... de som er ferdig med runden ser de som starter... de som er halvveis ser de som snart skal starte... osv...
Regner med at psyken til hjemmemedlemmene nå er blitt så god at de kan trygt slå ut foran "høyborgen" der alle kan beskues...
uten at en trenger å drive seg helt bort.... Er ikke batteriet i orden er det alltid godt å kunne starte på trill....nedoverbakke....
Hadde en litt sånn..."Stomperud på heia" opplevelse av gml. hull 1...
Forandreing fryder..... men vi er jo ofte redd for forandring.... slik kan vi vokse.......

Backtee

over 19 år siden

Backtee

"Gunder" godt å lese at du ihvertfall har trua!!, Jeg er som alltid superoptimist før sessongstart. Prøver forøvrig å overtale T til en ukentlig turnering der oppe(medal). Vi trenger noen flere turneringsrunder for at ikke amatourne skal gå i til h.
sees :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her