Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

TM r7 425

Fugle Jeger

over 19 år siden

Fugle Jeger

Noen som vet passende sving speed ved re"ax skaft i stiff??

Jugle Feger

over 19 år siden

Jugle Feger

samme speed som en tiur med stiff "skaft"

snappy

over 19 år siden

snappy

Speed speed speed, hvorfor så opptatt av speed.. Måler du speeden hver gang du kjøper køller, du kjenner vel svingen din såpass....

Jeg bruker stiff i alle køller og merker... I organial skaft på std. hylle drivere er stivheten så og si lik fra merke til merke...

Har en titleist med stiff, Ping G2-stiff og kjøpte nå TM r7 425 med stiff, re"ax shaft.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Vent til Køllekalle svarer. Han har peiling på ting som dette. Det var da et helt realt spørsmål fra Fugle Jeger syns nå jeg. Men det er sikkert flere ting enn svinghastigheten som er viktig om du skal bruke et spesielt skaft.

fugle Jeger

over 19 år siden

fugle Jeger

Det jeg mente med spørsmålet var om den anbefalte speed med stiff skaft i forhold til f.eks regular. Når er det en fordel å gå opp en stivhetsgrad fra f.eks r til s og hvor denne grensen er for TMr7 425. med levert re"ax skaft
Går heller ned på forventet lengde for å få rettere slag - slår som hitter med akselrasjon på slutten av svingen. 90gr kl9

snappy

over 19 år siden

snappy

Er vel ganske normalt med akselerasjon fra den posisjonen du beskriver...

Slår du ballen til venstre og høyt med regular skaft, da er det på tide å skifte til stiff..

Legger til at r7 425 er laget for bedre spillere... Kansje single hcpere..

Etter hva jeg husker spiller du golf i kristansand, beklager dersom dette er feil.. Ville tatt meg en prat med treneren/ (Einar Marius Sæter har jo peiling) din om skaft type.. Re"ax skaftet er iallefall et bra skaft.. Jeg er meget fornøyd med driveren og skaftet..

Føler det er alt for mange som fokuserer på sving hastighet... De fleste som slår 210-240 meter har nok en svinghastighet på rundt 170-185 tenker jeg.. Mye av lengden ligger i balltreff, og ball banen den enkelte klarer å lage/forme.

Lykke til

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her