Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lokal Ryder Cup

Per Kristian

over 21 år siden

Per Kristian

Vi skal spille en liten lokal Ryder Cup mot en naboklubb på lørdag og nå skal vi sette sammen laget best mulig. Vi har 12 spillere og alle skal spille 9 hull foursome, 9 hull fourball, og 9 hull singlematch. De 12 spillerne har fra 4 til ca 25 i hcp. Hvordan setter man best sammen parene til foursome og fourball. Er noenlunde likt hcp best, eller er det lurere å blande høy-og lavhandikappere? Noen som har erfaringer med dette, eller bare har lyst til å synse litt? Svar mottas med stor takk!

Hans

over 21 år siden

Hans

Det kan først være interessant å vite om dere skal spille MED eller UTEN handicap... ?

Per Kristian

over 21 år siden

Per Kristian

Med handicap! Ikke 3/4...

Trygve

over 21 år siden

Trygve

Morsomt at flere tar fatt i Ryder Cup formatet!

Mjøsen GK har siden 1998 årlig spilt "Mini Ryder Cup" mot Randsfjorden GK. Annenhver gang på hver av banene. Dette har vært veldig morsomt, og det er absolutt noe vi ser frem mot i midten av september hvert år. Vi lager lagene ut fra de 8 beste resultatene i KM. Hcpene ligger mellom 4 og 12. Vi spiller uten hcp... (Selv om det kan være nivåforskjell på de forskjellige spillerne blir det alltid spennende i single matchene. (Spiller 36 hull i løpet av dagen.))

Når det gjelder blanding av spillerne, så setter alltid den klubben som har bortebane opp laget først. Hjemmelaget matcher sine spillere mot dette...

Søndag er det klart for årets "Mini Ryder Cup". Håper Mjøsen klarer å beholde Vandrepokalen... (Har 3 napp...) :)

Gjermund

over 21 år siden

Gjermund

Min erfaring er at det ikke har noen større betydning hvem som spiller med hvem, så lenge de(n) med høyest hc får noen ekstra slag (jeg pleier å falle inn i den kategorien..:)

Selv er jeg hvert år med på en mini-Ryder som blir kalt "Ryder Spoon", ettersom premien er en vandreskje istedetfor en -pokal. Hver match (lag eller single) spilles på 9-hulls banen på Machrihanish i Skottland mellom USA og UK+Norway, Fire flighter av fire spillere over fire dager. Ettersom UK+Norway vant tilbake skjeen i år, henger det en plakett med skjeen og den vakre graveringen "UK+Norway 2003" i klubbhuset på Machrihanish GC frem til mai neste år og forhåpentligvis enda lenger :)

Slike konkurranser er veldig moro, jeg ville bare blandet navnene i en hatt eller noe, trukket dem ut og blitt enige om eventuelle tilleggsslag. Så lenge det er matchplay tror jeg det går bra uansett, spesielt siden høyeste ikke er over 25.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her