Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

NGF Coaching System

Husa

over 19 år siden

Husa

Mange meninger om mye og mangt her inne, men ikke så mye om hvordan vi skal bli bedre golfspillere. Jeg har brukt NGF Coaching System en tid nå. Er overbevist om dette kan være en vei til å bli en litt bedre golfspiller. Når en bruker dette så er det og litt kjekkere å trene. Spesielt på putting , og fra 100 meter å inn. Er en to stk om dette så er det faktisk morsomt å trene på putting og. Noe som tidliger kun ble gjort før jeg spilte en runde. Kan anbefale dette på det varmeste for alle , om du har 0 eller 36 i hcp.

http://www.coachingsystem.no/golfcoach/graphic1/pages/services/coachingsystem_no/visitorindex.jsp?MenuTop=0

Lykke til
Hilsen
Hans Olav Husa

snappy

over 19 år siden

snappy

Heisann Husa...

Har brukt NGF CS en stund selv.. Dette er virkelig bra.. Det beste med systemet er at man holder fokus når man trener..

Man trenger heller ikke bruke tid på å finne frem til avstander å trene på, hvilke slag osv ettersom disse er fast satt i systemet.

Noen feil vil jeg da si det er i systemet.. Blir liksom litt vanskelig å slå 160-170 meter med en wood, når man ellers slår 210-230.. Det virker mot sinn hensikt føler jeg..

Over til noe helt annet:

Er greenene åpne på solastranden når det er +grader, blir det brukt matter på fairways????

Tenkt jeg skulle ta meg en runde når snøen forsvinner

Mvh
Snappy

Anders

over 19 år siden

Anders

Hej!

Kul att höra att NGF-Coachingsystem ger er ökad inspiration till att träna golf. Fint att höra att det fungerar bra i verkligheten. Mycket är bra med verktyget och mycket kan förbättras så som all utveckling.

NGF-Coachingsystemhar en enkel men fungerande struktur. Dets innehåll kan förbättras och förädlas i det oändliga. Stort tack för er feedback. Mitt råd till dig Snappy är att använda den klubba som är den som passar för avståndet. Ser att just denna ting kan formuleras annorlunda i en kommande versjon. Ert lilla inspel är ett exempel på hur NGF-Coachingsystem blir bättre och bättre för varje dag som går!

Tack och lycka till med ert golfspel under 2006!

Mvh

Anders Thelberg Prosjektleder och grundare av NGF-Coachingsystem

Anal Ysator

over 19 år siden

Anal Ysator

Jeg har hørt mye om systemet, men vet ikke hva det går ut på, annet enn at det er et slags analyse og treningsprogram for golfspillere?

Passer systemet like godt for bestemor som slår 70m med driver som for Herkules på 25 som slår 4 gagner så langt ???

Tar systemet hensyn til at det skal brukes av både spreke myke sterke tenåringer og gamle stive ladies som aldri vil utvikle hverken koordinasjon eller styrke ??

Husa

over 19 år siden

Husa

Hei igjen!!

Det blir spennede å se hvor mange "kort" jeg greier å gjennomføre. Her på Solastranden (http://www.geocities.com/sagk_elite/) er vi 10 stk som begynner samtidig på dette nå i mars.

For meg ser du ut som Anders Thelberg(hvem nå du er) har gjort en god jobb med dette.Bra og å se at grundere er ydmyke for forbedringer .

Tror mange av forumets skrivekåte medlemmer hadde hatt godt av å kikke litt nærmere på dette. Da blir nok de fleste bedre å putte , i steden for å finne ut hvor de har den beste "stimpen" :))

Har ikke sett meg inn i treningen for det du nevner enda Snappy. Det er nok fordi jeg har stort sett konsentrert meg om nærspilldelen så langt og første del av treningen . (grønt kort)

Solatranden er åpen for spill på vintergreener, men vi har fått noe hvitt som har lagt seg over banen, snø kalles det tror jeg:)
Planlagt åpning er siste helg i mars om frosten gir seg snart!!
Banene her borte pleier jo og åpne noe tidliger enn resten av landet, så det kan være verd en tur bort her tidlig på våren.
Det er bare å hive seg i bilen/flyet så setter vi opp en "ball" eller to så vips har vi plutselig en turnering på gang.

Hilsen
Husa

buse

over 19 år siden

buse

jeg kommer ikke inn til noe annet en registrering av treningsrunder. Trenger jeg en kode? Hvilke kort snakker du om Husa? Hvor finner jeg dem?

Husa

over 19 år siden

Husa

Hei

Ta kontakt med klubben din så får du kjøpt dette, burde nevnt at dette ikke er helt gratis. Tror jeg betalte kr.300 for denne boken.

Husa

PS: HB -1 i dag så langt, han trenger vel ett par til for å greie kutten

Anders

over 19 år siden

Anders

Hej igen!

NGF-Coachingsystem riktar sig till alla typer av golfspelare. Såväl nybörjaren som Europatour-spelaren, gammal som ung, mjuk eller stel spelar ingen roll. Detta är ett nivåanpassat träningsprogram vilket gör att de utmaningar som du möter i form av övningar alltid skall vara inom räckvidd av den kapacitet du har eller kan skaffa dig. Just att varje steg/delmål är så tydligt påverkar vår lust att jobba för att nå dem. Detta är inte "rocket science" utan en väldigt enkel och tidlös filosofi.

Att få en klarhet i var man är i sin utveckling är i sig själv starkt bidragande till att känna inspiration till förbättring. Tydliga mål för vart jag VILL samt tillgänglig kunnskap för hur jag kan nå målen är andra ingredienser för att ha största möjliga glädje i att träna.

Om du VILL utvecklas, om du vill ha en handlingsplan för HUR du utvecklas och om du vill ha ett BEVIS för att du har utvecklats. Ja DÅ passar NGF-Coachingsystem dig.

Ett ex av NGF-Coachingsystem kostar 300:- och innehåller i tillägg till själva pärmen också en plats på en databas där du exempelvis kan tävla mot andra spelare i klubben, turneringsområdet men också på en nationell nivå.

Ta kontakt med din klubb för att se om de deltar i NGFs Idrettsprosjekt!
Lycka till vidare!

Vh

Anders Thelberg Grundare och prosjektleder NGF-Coachingsystem

Snusa

over 19 år siden

Snusa

Finnes det noe tilsvarende system i andre lands golfforbund?
Man får kjøpt det mest utrolige som er relatert til golf, hovedsaklig fra USA, men noe slikt har jeg aldri hørt om.
Jeg har problemer med å se nytten av dette systemet.
Det enkle er å være seg bevisst på hvor man taper slag, og så trene mest på det man er dårligst til.
Er dette et særnorsk fenomen (selv om det er utarbeidet av en svenske)

Snappy skriver: "Man trenger heller ikke bruke tid på å finne frem til avstander å trene på, hvilke slag osv ettersom disse er fast satt i systemet."
Jaha, sikkert fint for de sløve da, for det er jo vanskelig å finne hvilke avstander man trenger å trene mest på....

Arthur

over 19 år siden

Arthur

Men man må vel måle opp avstanden der man skal trene på de forskjellige slagene? Det er vel mange baner som ikke har treningsfasiliteter som er tilpasset coaching-kravene? Hva gjør man da?

Treningsnarkoman

over 19 år siden

Treningsnarkoman

Treningsprogrammer får man gratis fra de fleste idrettsforbung.
300kr er ingen upris, men hvorfor betale i det hele tatt.
Skulle tro golfforbundet var interessert i å høyne nivået ved å BIDRA med treningsprogram. Ikke PROFITTERE på det.
Et program som funker for de aller fleste klarer en erfaren golfspiller å koke sammen på noen dager.
Dette er ingen kritikk av Anders, han har gjort en kjempejobb. Men det er en kritikk av NGF som tar seg for mye betalt. Min klubb promoterte dette en del i fjor, både ved oppslag og ved at proen anbefalte det for de som tok pro-timer. Salget ble på hele 2 stk.......

GolfReader

over 19 år siden

GolfReader

Jeg kan ikke si annet enn at dette coachingsystemet er latterlig dårlig. Det er ikke annet enn en meget enkel øvings-bank (rundt 15 forskjellige øvelser) for spillere som ikke har peiling på golf, og ikke har venner som kan rettlede. Vi er en vennegjeng som spleiset på et eksemplar, og kunne ikke annet enn le når vi så hva det var.
Går man gjennom treningstipsene i en årgang av Golf Digest, Golf Monthly, Todays Golfer, eller andre anerkjente golfmagasiner får man mange flere og bedre treningstips.
Coachingsystemet nevner ikke i det hele tatt trening fra røff, fade/draw-øvelser, lobb, lave skudd under trær, venstreslag med køllebladet på høykant osv, slag som alle trenger å kunne for å redde seg ut av trøbbel. Men forfatterne har kanskje aldri slått ballen utenfor fairway. Eller kanskje tror de at brukerne av coaching-systemet aldri bommer på kortklipt gress.....
Den tynne lefsa kunne jeg ha skrevet på en dag, og det er flaut at NGF tar seg betalt får så elendige greier.

Hadde NGF hatt seriøse interesser av å utvikle medlemmene sine hadde de lagt hele systemet ut på nettet uten passord.

Dere som tenker på å kjøpe dette makkverket bør ihvertfall vente til den reviderte utgaven for 2006 kommer ut. Den bør inneholde mist 4 ganger så mye.
Foreløpig holder jeg meg til utklippsboka fra siste års golfblader med treningstips og utførlig beskrivelse av ulike slag.

mr tee

over 19 år siden

mr tee

er det derfor du er den aller, aller beste golfreader?
eller er du bare tilbakestående?

Joakim

over 19 år siden

Joakim

Enig i at dette er dårlige greier.
Kan knapt kalles kladd engang.
Ihvertfall ikke verdt å betale penger for.
Sammenlignet med treningsprogrammer jeg har sett fra andre forbund mangler Coaching-systemet det meste.
Nesten tro kopi av opplegget som er benyttet på knøttegolf i flere år.
Kanskje kan Aalbu med sine erfaringer fra annen idrett hjelpe forbundet med et oppsett som de kan bygge videre på.

4U

over 19 år siden

4U

www.personalgolf.se
Hva synst dere?

PlayBoy

over 19 år siden

PlayBoy

Helt Gratis:

http://www.golfdigest.com/instruction/

PlayBoy

over 19 år siden

PlayBoy

http://www.golfdigest.com/features/index.ssf?/features/gd200602fitness.html

Her kan du finne svar på det meste:
http://www.golfdigest.com/instruction/index.ssf?/instruction/tipsearch.html
Bruk nedtrekksmenyen "Pick an instruction tip>>" midt på siden.

Truls

over 19 år siden

Truls

"www.personalgolf.se
Hva synst dere?"

Syntes ikke jeg forsto noe av det som står der! Islandsk??

4u

over 19 år siden

4u

Jeg var på Utbildningsvecken (PGA møte) i Svergie i siste uke og så de programet. De skal begynne 21.april så de er sikkert ikke helt ferdig nå....men spennende tanke synst jeg og spørsmålet er...trenger vi treningsprogramer og muligheten å laste ned video fra proen med kommentarer?

4H

over 19 år siden

4H

personalgolf er et typisk forretningskonsept, koster masse og gir lite.

Eagle

over 19 år siden

Eagle

Har du testet programet? Jeg har gått gjennom sidene og jeg synst prisen er bra og hvis du får artikler fra noen eksperter, kan spørje dem direkt, kan slå inn statistiken, får massa av treningstips og program o.s.v. Alt på et sted. Men, noen ønsker ikke å trene målbevisst som gir man bedre resultater. Jeg lurer på hvordan vi trener golf! Jeg har aldrig had noen treningsprogramer til å følge, de eneste som man får gjennom sin pro er "Tren 2 ganger for vi ses neste gang" men ikke på hva eller hvilken øvelser, hvilken kølle, o.s.v.

Husa

over 19 år siden

Husa

Om noen ikke liker NGF Coaching sitt treningspogram så er jo det greit nok. Kritiser det gjerne for meg . Men ikke sammenling det med treningstips i blader og bøker som stort sett tar for seg teknikk.

Om noen ikke forstår hva jeg mener så syns jeg forfatteren av dette beskriver det bra lenger oppe i tråden her.

Sitat:
Om du VILL utvecklas, om du vill ha en handlingsplan för HUR du utvecklas och om du vill ha ett BEVIS för att du har utvecklats. Ja DÅ passar NGF-Coachingsystem dig.
Sitat slutt

Etter hva jeg forstår så er dette pogrammet stadig under utvikling og nye ting kommer sikkert til å bli lagt til.
De fleste som har drevet med en eller annen for for idrett vet at mye av trening ikke bare er teknikk.

Personlig bruker jeg en "pro" til teknikk trening og ikke Norsk Golf eller andre sine blader.

Mvh
Husa

Pinlige Peter

over 19 år siden

Pinlige Peter

Det er vel ikke så vanskelig å trene målbevisst uten å ha disse utrolig innholdsløse, men dog strukturerte programmene.
De fleste litt bedre golferne har alltid analysert sitt eget spill og trent på svake sider.
Om du trener innspill fra 125 eller 150m kommer helt ut på ett. Men etter at coaching-systemet kom i fjor sier proen plutselig at man MÅ trene fra 120 og 140m. Dette er et ledd i klubbens strategi med å "tvinge" alle til å kjøpe coaching-systemet. Man skal prøve å få dem som ikke bruker det til å føle seg utenfor. Danner elitegruppe og coaching-gruppe der alle blir pålagt å kjøpe coaching-systemet for å få bli med. Høres veldig lurt ut når klubbformann (25-handicapper) står på årsmøtet og forteller en av gamlekara på nesten 40-år med hcp på 1.2 at han må kjøpe coaching-systemet for å kunne få dekket reiseutgifter og range-kort i 2006.

Albatross

over 19 år siden

Albatross

Personalgolf

Jag tycker att Ni skall vara försiktiga att kritisera någonting innan Ni har provat hela systemet. Jag tycker att det är ett bra initiativ ifrån dessa killar att tillverka detta och jag tror att detta är en stor gåva till både svenska och norska folket.

Money For Nothing

over 19 år siden

Money For Nothing

NGF's system er altfor enkelt.
Personalgolf er altfor dyrt.
De fleste av mine golfkompiser inkl meg selv har benytte hjemmesnekra opplegg i mange år som er like bra og helt gratis
Hilsen
Dire Strits

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her