Bernt
Playboy.
1) Hvordan systemet plasserer putteren korrekt i forhold til ballen, spør du: Vel en sentreringsindikator hjelper det, samt at de to parallelle sporene (som i dette sensitive 3D systemet KUN oppfattes som to parallelle spor dersom øynene er korrekt posisjonert over køllesenter før utførelse av slaget) rammer inn ballen visuelt. T-formen med de to parallelle finnene bakover hjelper visuelt å sette køllen vinkelrett, og finnene parallelt til target-line.
2) Som du korrekt observerer vil et 3D system (SOM FAKTISK FUNGERER OG ER SENSITIVT TIL ØYEPOSISJON I FORHOLD TIL KØLLEHODET I MOTSETNING TIL 2D SYSTEMER, som I-TRAX, Voodoo og 2-ball) kreve at køllen din er tilpasset slik at du får korrekt lie-vinkel. Dette for å kunne stå i din vanlige og komfortable posisjon med hendene mens køllehodet er "level" / horisontalt med bakken.
Dersom du har en tilpasset kølle (ELLER justerer posisjonen til hendene slik at allikevel oppnår et køllehode level med bakken, vil du så lenge du ikke ser orange varselfarge, være korrekt oppstilt med øynene vinkelrett over køllehodets senterlinje (front to back). DET ENE FØLGER MED DET ANDRE. Med andre ord, klarer du plassere ballen midt på slagflaten, og øynene er vinkelrett over køllehodet, ja da er du per definisjon OGSÅ vinkelrett over ball-senter.
Dersom du lurer på hvorfor det er så viktig å sikte korrekt, ved å stille opp med øynene over køllehodet og dermed ballen, ja da se under Technology og Visual Aspects, så får du svar på HVORFOR dette er viktig.
Men jeg mener jeg har svart på ditt logiske spørsmål om systemet gir øynene over ballen, selv om systemet gir øynene over køllehode.
Jeg nevner også at om du har en tilpasset kølle)hvilket dette systemet krever), og står i ondulering, så inntar man sin vanlige oppstilling med køllen, da vil køllen være horisontal, men vil da hvile på tå eller hæl avhengig av ondulering.
Dette systemet gir deg samme visuelle tilbakemelding som om du trener med et speil på bakken med strek tvers over og der du ønsker plassere øynene parallelt og vinkelrett over denne streken. Der ser du øyeposisjonen når du stiller opp, men straks du forlater speilet du trener med, så er den visuelle tilbakemeldingen vekk. Mitt system gir akkurat samme visuelle tilbakemelding som dette speilet. For så lenge du gjemmer den orange fargen er du perfekt oppstilt.