Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kritikk av idrettsutøverne....

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

Ja, nå er det igang igjen.
vi "vant" ikke OL, og Henrik "vinner" ikke på PGA.
hva skjer da?
jo, da angripes det fra alle kanter, og også nå direkte på Henrik.

Henrik har sagt at han har et stort ønske om å gjøre ting annerledes denne gangen enn tidligere, slik at stemplet som litt sær og sta visner og blir til noe positivt.

jeg vil jo si at det å klare cutten på 3 av 4 turneringer er en god start og et godt utgangspunkt for at dette er riktig.

men alikevel, så er det noen som ikke kan dy seg.
på bloggen til Henrik, så har en statsautorisert bedreviter, også politiker og tidligere aktiv i diverse golfforum, kommet med denne uttalelsen til Henrik:
"Hei Henrik
Tredje runde ferdig!
For å være helt ærlig, så synes jeg du virker litt uinteressert i det du driver med akkurat nå. Spiller du ditt eget spill, eller hører du litt på caddien din? Både du og vi andre vet at du har hatt en tendens til å gjøre som du vil uten å ha evnen til å ta mot råd fra andre."

Dette sier han da fordi HB fikk to dobbelbogeys i løpet av turneringen.
han ber også HB om å ikke publisere innlegget hans, men bare høre på hva han sier, og at han også har sagt det samme til Tutta.

Ærlig talt, dersom alle vi gjøkene som holder på her skal få gjennomslag for å våre gode råd, så ville ikke hverken HB eller tutta hatt tid til å spille golf.

kan vi ikke bare akseptere, som gode nordmenn, patrioter og medmennesker at vi ikke kan makte å prestere topp 5 i alle idretter til enhver tid?
OL er en katastrofe sier mange idrettsgærninger nå. NRK teamet sa at høydepunktet ved dette OL var å stå på flyplassen og skulle dra hjem.

det er helt sykt. vi har fått 19 medaljer, og Henrik har tjent mange millioner i løpet av en drøy måned som PGA spiller.

HVA ER GALT??????

argh.... jeg blir skikkelig sinna mens jeg skriver..... hihi... :)

hva mener dere?

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Helt enig at disse reaksjonene ikke hører noen steds hjemme.

Jeg tror det bunner i både uvitenhet og at disse menneskene er så usikre på seg selv at de blir voldsomt fokusert på andres suksess. Samt at vi er blitt veldig godt vant når det gjelder gullmedaljer i vinter-OL.

Det er jo også en velkjent teknikk i media at de bygger opp for å rive ned. Det var veldig stas med Henrik da han klarte kval-bragden. Nå er fokuset skiftet over til å finne flest mulige feil.

Tiger McWould if he could

over 19 år siden

Tiger McWould if he could

hehe, ja og hvis du går inn og ser på bloggen til Henrik, så er det lett å le når du ser hvem som har skrevet innlegget om Henrik også.....

elbow

over 19 år siden

elbow

At noen aldri blir fornøyd har vi vel nok av eksempler på (snart en tredjedel av landets befolkning stemmer jo FRP). Det vil alltid være noen som ikke har peiling som vil komme med "gode" råd. Men man trenger vel ikke å ta alle tullingene på alvor?

At tidendes dårligste OL (sett med norske øyne) kan betegnes som mislykket er noe helt annet.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

OL er mislykket og Henrik spiller dårlig, ja, det er ikke måte på hva man skal være misfornøyd med!

Henrik spilte til et lass av slag under par, hans beste score hittil, men hadde ikke den nødvendige turen.

Ift Henrik og "våre" utøvere i OL bedømmer de selv sin egen innsats, vi er bare tilskuere. Best for dem selv når det går bra, verst for dem selv når det går dårlig.

Snart er det vår!!!!!!!!!!!!!!! Så kan man gremmes over eget spill istedenfor!

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Samme fyr er på bloggen til Tutta også, om enn i noe kortere og mer beskjeden utgave.

Selv om det ble dårlig med olympiske mestere har vi ihvertfall selvutnevnte verdensmestere blant oss!

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Stakkars, stakkars OER...

Niels

over 19 år siden

Niels

OER er bare en utrolig stor dust. Og det fins mange duster på jorda. Dessverre. Jeg trodde man skulle bli vis på sine gamle år, men noen går det ikke så bra med.

Olaf E. Roalkvam

over 19 år siden

Olaf E. Roalkvam

Til innmari serriøs!
Egentlig er det VG som har drite på draget her.
VG har som fotnote for kommentarer på alle blogger følgende tekst:
Er du logget inn publiseres kommentaren umiddelbart hvis da eier ikke har valgt å godkjenne den først. Er du ikke logget inn får du ikke se kommentaren før den er godkjent av bloggens eier!(Jeg har aldri vært innlogget på VG)
I min kommentar til Henrik skriver jeg bl.annet følgende:
Jeg skriver ikke dette for å blamere deg på noen måte. Jeg er heller ikke interessert i at dette innlegget skal publiseres på bloggen din!
Når innlegget nå er publisert på Henriks blogg, er det enten at han har godkjent den for publisering, eller at VG i en eller annen hensikt har publisert den uten at Henrik har godkjent den.(Jeg velger å tro det siste)
Dette medfører selvsagt at ingen kan stole på at det de skriver til eieren av en blogg, og som ikke ønskes publisert, forblir mellom to personer. Jeg har aldri vært ute for å skade Henrik med offentlig kritikk. Hva jeg forsøker å si, er at det ikke lenger er mulig å stole på VG's intensjoner med en blogg. Den sjansen tar jeg aldri igjen. Hvis jeg var ute for å kritisere Henrik eller andre, ville jeg brukt min egen nettside på å gjøre dette, og ikke Henriks egen blog.
OER

eldrick

over 19 år siden

eldrick

så utrolig pinelig for deg Olaf!
Jeg kan ikke forstå at du undervurderer HB på denne måten. Hvis du sitter på så mange løsninger foreslår jeg at du engasjerer deg i juniorene i din hjemme klubb, og ikke på norges beste golfspiller som kan dette gamet 100 ganger bedre enn deg på alle områder.
å så flau jeg hadde vært...

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Olaf E Roalkvam, hvis du ikke ønsker at det du skriver skal bli offentliggjort bør du kanskje la være å skrive i "kommentarer" seksjonen i en blogg. Hverken VG eller Henrik kan lastes her, kun deg selv. Ønsker du at kun Bjørnstad skal få se/høre det du har på hjertet ,bør du sende han et brev/e-post eller ringe han.. Med tanke på hvordan du formulerte kommentaren din (har lest den) i bloggen hans spørs det vel om han vil svare......

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Eldrick, Hvorfor skal OER sine problemer og vrangforestillinger overføres til juniorene? Skal vi la ham lære opp mange mini Olafer som kan ta over når han legger seg på sotteseng? Nei takk, hold mannen bort fra alle som kan påvirkes.
Foresten så har ikke OER noen hjemmeklubb lenger, hadde det i alle fall ikke i fjor.
Olaf, Du er da ikke så dum at du skriver ett innlegg, som ikke er ett innlegg, og som skal betraktes som ett personlig brev? Dette minner om din inngrodde (u)vane med å skylde på alle andre når du har tråkket i salaten, og ikke ta selvkritikk.

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Hvem er egentlig han derre Roalkvam? Navnet dukker opp mange steder, og han blir skjelt ut både her og der? Er han en kapasitet, eller?

Blogginnlegg

over 19 år siden

Blogginnlegg

Hei.
Jeg har nå lest innlegget til Roalkvam, og er temmelig sjokkert over hvor frekk han tillater seg å være overfor Henrik!

"Kommentar fra Olaf E. Roalkvam:

Hei Henrik
Tredje runde ferdig!
For å være helt ærlig, så synes jeg du virker litt uinteressert i det du driver med akkurat nå. Spiller du ditt eget spill, eller hører du litt på caddien din? Både du og vi andre vet at du har hatt en tendens til å gjøre som du vil uten å ha evnen til å ta mot råd fra andre. Ettersom du sier selv, er dette fortid. Når vi ser på dagens resultater og etter å ha fulgt deg hull for hull, er jeg av den mening at gårdsdagens fatale dobble bogeyen på hull 18, skulle rettes opp på lørdagens starthull(nr. 10)Den gang ei Henrik. Det ble en ny dobbel bogey. En heller skikkelig nesestyver på starthullet. Jeg skriver ikke dette for blamere deg på noen måte. Jeg er heller ikke interessert i at dette innlegget skal publiseres på bloggen din. Det som interesserer meg er at du skal lese hva jeg mener, og deretter arkivere det i hodet ditt. Når du attpåtil får en bogey på hull 1 som er banens nesten "sikre" birdiehull, så er det noe som skurrer. Skal du overleve på PGA Touren, så nytter det lite å kose deg med godord fra alle fjortisene og jenter som synes du er en fin fyr med fine tenner. Felles for de fleste av disse, er at de ikke har særlig peiling på golf. Jeg som kunne vært bestefaren din, er ikke en særlig god golfspiller, men har rimelig peiling på hva det dreier seg om. Jeg har ikke noe spesielt å nevne fra spillet ditt enn disse to unødvendige hull som gav deg 3 slag ekstra. Det er tungt å hente inn! Puttingen din på rundt 28 er for svakt i dette gamet. Det samme har jeg fortalt Tutta. Allikevel vil jeg ikke kritisere puttingen din, ettersom banen i Tucson har vanskelige greener som tildels er eleverte, og/eller heller til alle sider. Det jeg reagerer på er at du øyensylig søker å slå lange driver i stedet for å spille taktisk. Der du skal ligge etter utslaget, er der du får det beste utgangspunktet for neste slag. Det betyr at du ved lange driver, kommer i en posisjon der du vil ha problemer med køllevalg for neste slag. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Det er gøy å slå lange driver, men vinner ingen konkurranse.Der er jeg uenig med såkalte forståsegpåere som mener at driveren er alfa omega. Driveren skal brukes på hull som er lagt opp for lange utspill for birdiesjanse. Det er golf du har valgt å leve av, og da er det ikke viktig med alle tulleinnleggene fra fjortiser og sukkende ungjenter på bloggen din. Og en ting til slutt. Vær litt sosial. Omgås andre mennesker som ikke nødvendigvis er golfspillere. Slå ut håret(selv om det med din sveis er vanskelig), og nyt livet. Allikevel; Vær forsiktig med alkohol hvis du føler at du trenger å slappe av. Ikke mur deg inne med dine tanker, men del dem med andre! Jeg gjentar at dette er mellom deg og meg, og ikke for bloggen din! Jeg skal ha et øye med deg i finalerunden, og ønsker deg lykke til. Når du har klart cuten, er det klart for nok en lønningssjekk. Størrelsen på denne avhenger av at du holder hodet kaldt og spiller taktisk."

Er dette samme fyren?

over 19 år siden

Er dette samme fyren?

http://www.demokratene-hedmark.info/Stortingsvalget%202005.htm

og dette også?

over 19 år siden

og dette også?

http://www.perogveronica.no/isoler.htm

Til Jørgen

over 19 år siden

Til Jørgen

Roalkvam uttaler seg som om han er en kapasitet, men leser man hva han skriver, så skjønner du fort at han mangler forståelse av både det ene og det andre. For eksempel i overnevnte blogg, så skal han forklare Henrik, som by far er Norges beste spiller, hvordan han bør spille golf. Da er det virkelig noe galt med evnen til å forstå sine begrensninger...

eldrick

over 19 år siden

eldrick

Det kan jo hende at han har et glødende engasjement som kan inspirere andre til å jobbe hardt med spillet sitt. Dette engasjementet kan brukes til noe nyttig.
Men jeg er enig at instillingen hans, slik det kom frem i bloggen ikke virker veldig inspirerende, men nedlatende og egoistisk.

sitat:
"For å være helt ærlig, så synes jeg du virker litt uinteressert i det du driver med akkurat nå..........Både du og vi andre vet at du har hatt en tendens til å gjøre som du vil uten å ha evnen til å ta mot råd fra andre."

dette er jo så umotiverende som det kan få blitt,
jeg tar en helomvending, og jeg er helt enig at denne mannen må holdes borte fra Juniorer.

Tomba

over 19 år siden

Tomba

Ikke start med utskjelling av OER igjen da dere...
Må virkelig si at han er et lyspunkt til stadighet her inne.
Sjelden jeg ler så godt som enkelte ganger jeg leser hans innlegg!

Forslag

over 19 år siden

Forslag

Erik, Olaf og Leif Osvold er jo helt klart personer med store evner til å vekke debatt (og harme/latter). Denne treerbanden burde jo møtes for en hyggelig lunsj, slik at de kan få løst både manglende resultater fra Henrik, Tuttas utagerende oppførsel og dristig klesstil, og ikke minst; hvordan man kan få slutt på kapitalismen:-)

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Ligger OER inn under kategorien "Mangler injurierende kraft"? Isåfall er det jo ikke noen vits å hisse seg opp over ham.

Tomba

over 19 år siden

Tomba

Jørgen:

Du traff nok spikeren på hodet der!

Visdomsord til Tutta

over 19 år siden

Visdomsord til Tutta

Kommentar fra Olaf E. Roalkvam:

Hei Suzann
Profflivet er hardt. Det skal det være!
Allikevel er det viktig at du fokuserer på å forbedre deg. Det trenger du virkelig. En uke nå med trening og tilpasning til "nytt utstyr" er for meg en uke i sponsorens navn. Det du burde gjøre utenom, er å terpe på puttingen din. Det ser ikke ut som du er venner med putteren din for øyeblikket. At du misser en cut, er surt. Allikevel er det surere for Laura Davies som har mer å slå i bordet med enn deg pr. dato. Det jeg prøver å si er at desto bedre du blir, desto surere blir det å misse en cut. Spør Laura neste gang du treffer henne. Neste gang du misser et slag bør du heller si; "Uff så kjedelig" istedet for et f....ord. Har du behov for å rase ut, besøk en bokseklubb, lei deg et par hansker og slå løs til du ikke orker mer. Birdies er ikke noe en bestiller, men noe en får på grunn av taktisk spill pluss noe hell. Tolmodighet er en dyd som en lærer med alderen. Forhåpentligvis!
Bruk friuken din aktivt til å forbedre puttingen din. Det er der du tjener slag!
Hør på en gammel bestefar!

litt info om denne karen

over 19 år siden

litt info om denne karen

Rapportere innlegg til Webmaster
Til webmaster.
Jeg er enig med deg i dette standpunktet.
Siden ditt innlegg kommer etter mitt siste innlegg på denne diskusjonen, har jeg følgende spørsmål:
Har du sett i mine innlegg eller i svar på andres innlegg at jeg har overskredet noen grenser for høflighet eller at jeg har gått til verbale angrep ved hjelp av skjellsord. Jeg er 64 år gammel, og langt forbi den alder der jeg lar meg påvirke av bøllete opptreden fra anonyme personer.
mvh
Olaf E. Roalkvam

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Ser at OER stod på samme liste til stortingsvalget som Gry Jannicke Jarlum. Nuvel!

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

jeg ler......

Olaf:
dersom du mener at VG har tråkket i salaten her, så er det på tide med et lite kurs i selvransakelse.
Dette er ikke noe enestående når det gjelder dine lavmål av kommentarer og innlegg.
Du er sikkert klar over at det er mange som er kritiske til dine metoder, og du driter sikkert i det også.

nettopp dette siste, at du ikke bryr deg, gjør at ditt politiske parti ikke er større enn det er, og at det heller aldri vil bli noen kapasitet i Norge, utover det faktum at du irriterer vettet av noen, mens du får andre til å le AV deg. ikke med, men av.
dette fordi du utgir deg selv som en sår patetisk mann som tror du har oversikt, og at du kan ture frem som du vil selv uansett hvor du ferdes.

glad du ikke er MIN bestefar....

Olaf E. Roalkvam

over 19 år siden

Olaf E. Roalkvam

Jeg forstår nå at jeg har tråkket midt oppi et ormebol. Det får jeg ta til underetning og føre opp på tabbelisten. Ellers så får dere kose dere videre med meg og mitt gjøren og laden. Jeg får meg også en god latter når jeg ser mye av det som skrives om meg og andre som ikke er helt A4 slik som mange mener det bør være. Jeg har ingen grunn til å be folk her på forumet om undskyldning. Den eneste jeg kan beklage til er Henrik, og det gjør jeg ikke her på dette forum der deltakerne ikke akkurat er representative for golfsporten.
OER

Tomba

over 19 år siden

Tomba

OER:
Skriv mer!!

Jeg ler så jeg griner.
Syntes det er bra å ha deg her jeg Olaf!

Kjære Olaf

over 19 år siden

Kjære Olaf

"her på dette forum der deltakerne ikke akkurat er representative for golfsporten"

Hvem er det som er representative for denne sporten? Hvis du har lest diskusjonene på dette forumet, så ville du sett at både lav og høy handicapere deltar, og at spillere fra mange ulike klubber er representerte. Når du begynner å gi både Tutta og Henrik råd om hvordan de skal spille golf, og igjen er så nedlatende overfor andre på dette forumet, så bør det vel ikke komme som en bombe på deg at folk reagerer. Det er vel ingen her som har bedt om en unnskyldning fra deg.

Det er godt å høre at vi kan få deg til å le om ikke annet:-) Vi diskuterer ikke deg som person, selv om det sikkert føles sånn, men heller de holdningene du gir uttrykk for. Ha en riktig god kveld!

Olaf

over 19 år siden

Olaf

Hei Olaf. Hvor er du medlem egentlig? Hvor lenge har du spilt golf? Har du jobbet med golf i en eller annen sammenheng? Jeg spør fordi jeg er interessert, og ikke for å være kvalm. Jeg ser jo at du har debattert i en årrekke

Olaf E. Roalkvam

over 19 år siden

Olaf E. Roalkvam

Olaf
Send meg en mail med dine spørsmål så skal du få svar. Årsaken til dette er at uansett hva jeg skriver her på forumet, så blir det radbrukket til det ukjennelige. Det er mulig at jeg ikke har forstått at et såkalt debattforum ikke er ment å være seriøst, men være den plassen der oppsamlet frustrasjon skal få avløp. Og til en som i sin visdom påsto at jeg ikke hadde en hjemmeklubb, så viser dette at ting tas rett ut av luften. At jeg ikke er medlem der han er, er det eneste riktige i det han skriver. Han er jo køllemaker, så han må jo ha rett?
OER

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg har ikke lest alle innleggene her ennå - litt stressa i dag :) Men. Jeg er enig med Olaf Roaldkvam i dette:

Når eieren av bloggen godtar innlegget og publiserer det, når Roaldkvam ba om at det IKKE skulle publiseres, jau. Da hvilet der på VG at innlegget ikke var ment til allmenheten.

Jeg er ikke så veldig enig kan jeg si med meningene til OER :) Men det er en helt annen sak.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Vil ha meg frabedt å bli beskyldt for å fare med løgn Olaf, og at jeg dermed tar ting ut av luften. Når du personlig sier til meg at du ikke lenger er medlem, ja da tar jeg det som en sannhet. Når vi snakket sammen så kunne du heller ikke spille som greenfeegjest, da du ikke hadde noe medlemskap andre plasser. Som jeg skrev i mitt første innlegg, var dette hva som var fakta i fjor, om dette er endret i år har jeg ikke uttalt meg om.
Tøyset ditt med å blande inn mitt virke som køllemaker bør du holde deg for god til. Greier faktisk å tenke som person jeg.

Daniel

over 19 år siden

Daniel

Sitat frå OWR sitat:

"Puttingen din på rundt 28 er for svakt i dette gamet."

Nåvel. Klarer en å holde 28 putter i snitt kommer en jo å etablere seg helt i toppsjiktet på PGAs puttestatestikk... men det er alltså ikke gott nok for en rookie på PGA touren i følge OER....

Forøvrig så har Bjørnstad 29,37 putter per runde i snitt.... Noe som er helt OK for å være en rookie... men tatt i betrakning av at han har hele 70,2% Green in Regulation så er jo faktiskt 29,37 putter veldig bra av Bjørnstad... Hadde Henrik hatt 28 putter og like mye Green in Regulation så hade jo Bjørnstad hatt 69,10 i Scoring Average!!! Men det er kanskje ikke gott nok for herr Roalkvam?

Olaf E. Roalkvam

over 19 år siden

Olaf E. Roalkvam

Til Børje
Jøss Børje; Jeg trodde ikke du var hårsår?
Da er det jo håp for andre.
Hva jeg skal holde meg for god til er en ting du skal(for å bruke et av dine yndlingsuttrykk fra Elverum) drite og dra i.
Det er allikevel hyggelig at du greier å tenke som person. Er det anstrengende?

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Som jeg sier til ungene når de krangler for mye:

TIME OUT!!!!!

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Hurra, nå er det sol og varme i lufta. Som tidligere om våren starter vi med vårens skruddeste eventyr. En eller annen jager Olaf ut av glemselen ved foten av Finnskogen, og jeg henger meg på. Det blir noen verbale sleivspark begge veger, og sakligheten faller som en stein. Vi er flinke til å slenge med leppa vi, både Olaf og undertegnede, noe de fleste her inne er klar over etter noen sesonger i strupen på hverandre. Heldigvis så er vi ikke anonyme, så da tar vi støyten selv. Vi har nok ingen injurierende makt over den andre, noen av oss.
Det er da ialle fall hyggelig at det spinner liv i den merkelige lille nissen der inne i skogen.
Vi er foresten ikke værre hårsåre enn at vi roer ned med en kaffe i løpet av våren.
Du får ta med deg ett par wienerbrød Olaf, kaffen ordner jeg. Kan jo tenkes du trenger noen gode køller om du igjen skal spille golf.

elbow

over 19 år siden

elbow

Godt sagt! :-)

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

Kjære Olaf E. Roalkvalm.

du sier du trodde dette var et forum som var ment for å være seriøst.

TFTT er det et uttykk som heter. Think First, Then Talk!

ditt siste innlegg til Børje, klokken 18.39 viser vel alt annet enn den holdningen som du, 64 år gammel politisk lystløgner, påstår at du står for.

Personlig så synes jeg det er utrolig at en såpass offentlig persom som du selv, tør å prate så mye piss på et forum for hissigpropper.

Tenker du noensinne over at noen kan komme til å bruke det du skriver her inne imot deg i en troverdighets eller holdningsdiskusjon i offentligheten? ikke? nei, det ante meg.
Er vel som nevnt tidligere ikke uten grunn at ditt såkalte politiske parti ikke er større.

Du sier at dette er forum for edder og galle og at dine innlegg blir radbrukket hver gang du åpner kjeften.

men, Olaf E. Roalkvam, du radbrekker da virkelig dine egne innlegg så til de grader selv at det trenger ikke VI bruke energi på.
Du klarer jo ikke å holde deg til saken, og skylder på andre med en gang noe går deg imot.
Du ber en med-debattant om å "drite og dra", og det etter at du forteller Henrik Bjørnstad at du har peiling på golf og at han bør høre på deg......

hallo? ser du ikke gjennom dine tydelig manglende sosiale antenner at dette ikke henger på greip?

førtidspensjonering er tingen tror jeg, for hjernen kan umulig være i rett hode.

god bedring

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Så morro. En voksen herre som ber en annen voksen herre om å drite og dra. Det er voksent det.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

At OER gir råd til Henrik Bjørnstad vedrørende golf, er like pinlig som om Sylvia Brustad skulle gi råd til Shaun White om snowboard-kjøring...

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Hehe. Som regel har man ikke mer moro enn man lager sjæl, men i dag har vi fått mye gratis.

Vinsanity

over 19 år siden

Vinsanity

Eller om Per Inge Torkelsen skulle gi Vince Carter tips om hvordan han skulle videreutvikle sin windmilled alley-oop dunk =)

Geir Johansen

over 19 år siden

Geir Johansen

Nå har jeg lest hele følgetongen - ikke til å tro.
Vet ikke helt om jeg skal le eller gråte, så jeg velger det første, så jeg griner.

Så tar jeg meg sammen, og forstår at det psykiske helsevernet på Hedemarken ikke er så godt utbygget som det skulle vært.

Makan, hjælp!!

PlayBoy

over 19 år siden

PlayBoy

Kanskje Henrik eller VG publiserte innlegget for å bli kvitt en plagsom forståsegpåer.
Gud vet hvor mange hemmelige innelgg OER har sendt både Henrik og Tutta tidligere.
Jeg fatter ærlig talt ikke hvorfor du gjorde det, Olaf, var det et dumt forsøk på å hjelpe HB og Tutta, eller var det et anfall av exhibisjonisme.
Det sier litt om et politisk parti når han på toppen fremstår så til de grader som et null.
Og da sikter jeg ikke bare til denne debatten, men alt fjåset som har kommet frem i tidligere debatter også.
OER, du har kommet med så masse dumme forslag og innlegg at du snart bør tenke på å sette tastaturet ditt på loftet og flytte til Thailand for å hygge deg resten av livet vel vitende om at du er ferdig med ditt livsbidrag til samfunnet.

Olaf E. Roalkvam

over 19 år siden

Olaf E. Roalkvam

Det er det jeg sier. Et ormereir har jeg rotet rundt i. Det som nå kommer til overflaten er samfunnets avskum. Det som kjennetegner de fleste her inne er at de er så pissa redde for sitt dyrebare navn og eventuelle rykte at de opptrer godt skjult bak anonymitetens feige vegg. Børje er en av de få som opptrer åpent med eget navn. Hva som ligger bak Børje's og min lille "vårlek" er det ingen av de siste debattanter som har noe intelligens til å forstå. Når ble dette et forum for politikk? Når ble dette et forum for ærekrenkelser? Det var ikke jeg, men en eller annen tulling som ville bli anonymt udødelig som startet denne tråden. Jeg har ikke noe markeringsbehov overfor pøbel, og denne gang er jeg temmelig piss of den paranoide debatten som har sitt utspring i ekstreme miljøer. Så bare kom dere som kaller dere seriøse. Denne gang følger jeg dere like luks til helvetes porter om det skal til. Jeg håper at webmaster holder denne tråden åpen slik at folk ser hva som rører seg blant enkelte individer av menneskearten.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Det man kan klandre VG for i denne saken er deres brudd på god presseskikk som omhandler å beskyttel mennesker mot seg selv.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Herregud da Olaf. Kan du vennligst roe tonen litt her inne? Du snakker om fjortiser, men du skriver jo som en fjortis selv. Så noe må du jo ha til felles med disse. Du vævler jo alltid om at man ikke skal være anonym? Er du egentlig klar over at 99,9% av debattanter bruker noe som heter "nickname", nettopp fordi det er vanlig å holde seg anonym? Jeg er en av de sære som syns det er greit å ha mitt eget navn her på Scangolf, men det betyr ikke at jeg sitter å sender dritt til de som er anonyme.

Du sier det er samfunnets avskum som viser avsky mot din sure tone. Javel? Det kan ikke se ut til at du er selvinnsiktens mester slik som du ordlegger deg og veppser rundt i ormereiret her inne. Og ja, det virker mer som exibisjonisme enn noe annet saklig. Jeg tittet på noen gamle tråder og det er ikke første gangen du smeller på og fornærmer folk heller. Du maser om at andre er så slemme med deg og driver ærekrenking, men du legger vel ikke opp til noe annen tone heller.

Nei ro deg nå litt ned da. Dette forsurer bare forumet, og vi har dessverre hatt mange slike sure oppstøt i den siste tiden. Vær nå heller med på å lage et bra forum enn å bitre rundt som et surt lite esel.

Birdie Hunter

over 19 år siden

Birdie Hunter

Dette fra Olaf Roalkvalm tar kaka fullstendig - tullete råd til Bjørnstad om at han må slutte å slå lange utslag. PÅ PGA TOUR !! ?? Olaf tror vist dette er en klubbturnering for eldre senior, da hadde rådene hans passet. Hva med 2 slagene da olaf? 260 yards fra røff og de klarer det også. Fantastisk golf. Du ville vel delt dette i 3???
Har fulgt Henrik slag for slag på TourCast og han er en fantastisk golfspiller. Tøff og med motet og evnene som skal til. Da han kom inn på Pga var diskusjonen om han kom til å klare cut grensen før sommeren.
Site fra Olaf tyder jeg som en ......... som sitter og diskuterer med seg selv og blir enig om at andres meninger kommer fra pøbel og har utspring i ekstreme miljøer -- fy f... Skjønner ikke at Børje i det hele tatt vurderer å drikke kaffe med denne tullingen.

Tomba

over 19 år siden

Tomba

God morgen!

For en flott måte å starte dagen på!
Blir bare bedre og bedre dette her....
Webmaster, vær så snill å la denne tråden bestå, dette gjør ihvertfall dagen min bedre!

Til dere som lar dere hisse opp: Ikke gjør det!
Viser til hva Jørgen så godt skrev lenger opp:

Ligger OER inn under kategorien "Mangler injurierende kraft"? Isåfall er det jo ikke noen vits å hisse seg opp over ham.

Høydepunkter

over 19 år siden

Høydepunkter

Takk for gode og saklige innlegg Olaf, der du viser hvilket hyggelig syn du har på dine meddebatanter. Dersom du tilter helt når du får litt heftig diskusjon, så foreslår jeg du holder deg borte både fra golfdiskusjoner, og ikke minst; fra politikken. Det høres ingen sted hjemme å komme med slik utsagn som de jeg har limt inn nedenfor:

Det som nå kommer til overflaten er samfunnets avskum. Det som kjennetegner de fleste her inne er at de er så pissa redde for sitt dyrebare navn og eventuelle rykte at de opptrer godt skjult bak anonymitetens feige vegg.

Jeg har ikke noe markeringsbehov overfor pøbel, og denne gang er jeg temmelig piss of den paranoide debatten som har sitt utspring i ekstreme miljøer. Så bare kom dere som kaller dere seriøse. Denne gang følger jeg dere like luks til helvetes porter om det skal til. Jeg håper at webmaster holder denne tråden åpen slik at folk ser hva som rører seg blant enkelte individer av menneskearten.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

det er merkelig hvilken manglende selvinnsikt en kar som OER viser.
at han og Børje har en form for intern humor som ikke vi skal delta i, er greit nok, og nesten litt patetisk morsomt, men når en gammel kar skal prøve å være bestefar i det ene øyeblikket, og i det neste så tilter han og kaller oss andre for samfunnets avskum, da lurer jeg litt på oppdragelse og folkeskikk fra personen selv.

Olaf,
kunne det ikke ha vært en ide å ta innover seg at folk reagerer på uttrykksformen din og forsøke å moderere deg litt? kanskje du ville sanket mer respekt på den måten?

du sier du ikke har markeringsbehov overfor pøbel, men enten så er det nettopp det du har, eller så er ikke vi pøbel. du kan velge selv.

Bananskru

over 19 år siden

Bananskru

Selvinnsikt er en dyd. Jeg kjenner ikke Roalkvam, men innleggene hans taler sitt tydelige språk om en total mangel på selvinnsikt og ydmykhet. Jeg blir bare trist av å lese slikt.

I presseetikken står det et punkt om at man skal beskytte folk mot seg selv. VG burde skjelnet til dette, og latt være å offentliggjøre Roalkvams innlegg fordi han kun skader seg selv med det han sier.

Jeg oppfordrer alle som er lei av disse innleggene til å la være å svare på dem. Kanskje det da vil stoppe. Det er tydeligvis ingen ting som biter på denne karen likevel. Kun angrep, angrep, angrep. Ingen selvinnsikt. Ingen ydmykhet.

SumTingWong

over 19 år siden

SumTingWong

Herregud....Jeg mister troen på menneskeheten!!!

La nå OER være i fred. Han vet åpenbart ikke bedre og burde vært beskyttet mot seg selv.

Mannen er åpenbart så selvopptatt, at han MÅ lire utav seg sine egne vrangforestillinger. At han tar skrittet opp til personer med kjendisstatus sier bare endel om graden av markeringsbehov.

Det som gir meg frysninger langt nedover ryggen er at slike mennesker kan få lov til å opptre som leder/trener for barn og ungdom. Håper mine barn aldri får innflytelse fra et slikt vesen.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Sum...... Ikke vær redd for at OER skal opptre som trener/leder for noen, han slipper ikke til på det området. Han er i det meste en ensom ulv som uler i det fjerne, uten at noen tar ham inn i flokken.
Det er heller ikke riktig som Albert Einstein sier at vi har en intern humor for oss selv, det er bare at vi ryker i tottene på værandre så snart OER åpner kjeften. Han står for ett menneskesyn som gjør meg kvalm, og jeg vil overhodet ikke godta hans synspunkter. Så at vi har noen vårlek som Olaf sier, det er nok ikke realiteten.
Noen tar til orde for at vi skal tie ham ihjel, og der er jeg ikke enig. Tror tvert imot at det er viktig at vi ikke lar slike syke meninger stå uimotsakt, og heller tar belastningen som følger med.
Jeg har ingen tro på at noen makt i verden, eller utenfor, får normalisert Olaf, han er og blir utenfor det de fleste vil si er greit.
Er det så riktig av oss her inne å diskutere personen Olaf, og ikke bare hans meninger? Ja, jeg mener det. Dette er en person med så mange samfunnsfientlige synspunkter, og som stadig vekk tråkker på andre personer at det er fult ut legalt å stille seg kritisk til personen Olaf. Når en også da ser hvordan han karakteriserer miljøet og enkeltpersoner her inne, er det ikke bare meningene det er noe feil med.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

så, hvorfor inviterer du han da på kaffe og wienerbrød?

Fyttikatta

over 19 år siden

Fyttikatta

Håper jeg aldri spiller sammen med noen av dere noen gang..

Snakk om pøbelaktig opptreden....

Sånn er det i mange tråder ser jeg, bare dritt og mobbing...

Stakkars golfnorge som har en sånn berme å drasse på...

La nå folk få mene det de vil uten å mobbe dem da for svingende

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Slik blir mange diskusjoner her inne, årsaken er all aggresjon som bygger seg opp grunnet mange meter snø og null utsikter til golf utendørs! Samt noen litt ekstreme innlegg.....

Tror jeg.

Generelt er jo de fleste man møter på banen ok folk!

Viking

over 19 år siden

Viking

Gratulerer med nytt nickname TLTM.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg har bare to ganger møtt på ufyselige mennesker på golfbanen. Første gang hadde jeg grønt kort, og to headcover på køllene mine av tegneserie Marvin og hans hund K9 fra Looney Tunes. Tror dere jammen ikke det kom en eldre herre i Arendal å sa:

"Du er en skam for golfsporten med slike useriøse headcovers!"

Fyttikatta

over 19 år siden

Fyttikatta

Viking::::::::::::
Hvis det er meg du refererer til,
så har jeg ikke vært i denne tråden før...
Og ikke i mange andre heller for den sakens skyld

Yngve

over 19 år siden

Yngve

lol.... Marvin headcovers....

"illudium q space modulator "

Viking

over 19 år siden

Viking

Du er en skarp kniv ja. Det er ikke særlig mange andre som skriver korte ufullstendige setninger med to enter-trykk etter hver setning.

Oh yes! My name is Sherlock.

Fyttikatta

over 19 år siden

Fyttikatta

Ja jeg skjønner du kjenner tltm men altså......

Det er ikke meg.

b

over 19 år siden

b

TLTM kan neppe skrive noe mer her inne uten å bli avslørt.

eldrick

over 19 år siden

eldrick

Børje Pedersen jeg synes ikke dine utsagn er så mye bedre enn OER sine, du oppfører deg jo like håpløst selv..

Olaf E. Roalkvam

over 19 år siden

Olaf E. Roalkvam

Hvordan kan vi vite at det er Olaf som har skrevet all denne skiten tidligere? Jeg - Lake Placid har herved "stjålet" ovennevnte Nick og skal kose meg med det!!!!!!! LOL

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Placid har hacka!!! placid har hacka!!!! Hvor er webmastern ?!?!

PlayBoy

over 19 år siden

PlayBoy

Der hacka jeg Lake Placid, gitt.
Men så var Webb-master slem og ødela morroa.

Tom

over 19 år siden

Tom

Stem Demokratene

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

LP,

det kan vi vite, for det er ingen i verden som greier å skrive som han...

kanskje du, men ingen andre i hvertfall....

:O)

Webmaster

over 19 år siden

Webmaster

Det å lage nesten-like nickname med f.eks. ekstra mellomrom i nick'et vil jeg ikke påstå at er "hacking".

Men hvis det ikke er mer "fornuftig" å si i denne tråden annet en å "hacke" nick'et til hverandre så setter vi strek. Litt morsomt - og så ferdig.

PS: Det er ingen som deler ut passord her, så det er sagt. Og hvis noen tror de klarer å hacke seg inn på den SQL-serveren vi bruker for å finne passord vil de antageligvis bli ganske skuffet. ;-)

kølla

over 19 år siden

kølla

I det ene øyeblikk inviterer du Børje, Olaf på kos med kaffe og wienerbrød og i det neste øyeblikk dolker du ham i ryggen. Slike bekjentskaper ville jeg iallefall ikke hatt. Du Børje prøver å pisse deg inn med hvem som helst og når som helst bare for å få kunder. Og det er ikke første gong du driver med slikt faenskap på dette forumet.

Viking

over 19 år siden

Viking

Kølla: og der klarte du å skrive like pissete selv. Du skjønte kanskje ikke sarkasmen til Børje da.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Kølla:
Det er ikke noe problem for meg å drikke kaffe med noen, uansett hva jeg måtte mene om vedkommedes meninger. Om vi har uike meninger mener jeg alikevell at vi må kunne omgås. Vi vet uansett hvor vi har hverandre, og greier å leve med det.
At dette betyr at jeg pisser meg inn med hvem som helst for å få kunder, det kan jeg også leve med. Tar ikke slike hentydninger inn over meg, da det sier mere om skriveren enn om meg. Ta deg heller ett tak med kølla du, kanskje bommer du nermere ballen neste gang.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

og jeg som trodde at verden var venner....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her