Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Scangolf og nicknames

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg ser til min store forskrekkelse at Scangolferne går over til å ikke ha nickname. Folk starter en setning med nicket, og går over til brødtekst fordi de ikke tør å bli assosiert med en person. Og da spesielt en person som andre kjenner til. Skrekkelig. Har det noe med at den ene og den andre finner ut at dem skal kutte ut golf-forum for alltid? At noen blir angrepet og spist levende av de andre slemme Scangolferne?

Av fare for å bli heksejaget og sparket tilbake til Nord-Norge så har jeg jo flere nicknames enn baller out of bounds iløpet av en sesong. Og for de som kjenner meg så er det jammen ikke få.

Jeg ønsker med dette lille innlegget å få alle Scangolf's barn til å tøffe seg opp og kun bruke sitt veletablerte nickname framfor å debattere uten nick. Diskusjonene blir bare mer og mer dustete desto mer dustete nicknamene blir. Det var mange d'er i den forrige setningen, men jeg mente alle av dem!

La oss få en død over ikke-nickerne og de som kun tør å være spydig totalt anonymt!

Klaus

over 19 år siden

Klaus

Når skal du til Harstad å spille i sommer. Har vært artig og spilt på Røkenes sammen med "en proff" fra det store utlandet.

Virrum

over 19 år siden

Virrum

Er så enig med deg Gunder. Men kan skjønne at måsedritt og ballklypa forsvinner :-) Hadde blitt litt mere seriøst skriv av det oxo.
Man får jo lite og ikke noe forhold i en diskusjon når ingen viser så mye som samme nicket to ganger!!! Blir vanskelig og invitere noen til en turnering til sommeren!

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Heia Gunder:-) . Hver mann (dame) sitt nicK. Debattene hadde blitt mye mer sakelige og oversiktelige om alle fant et nick ,registrerte det og hold seg til det. At ikke alle er komfortable med å skrive under fullt navn er greit nok, men at man ikke klarer og holde seg til et fiktivt nick er helt bak mål...Kvinesdals debatten er vel det beste eksemplet på det. Tok helt av, og flere skrev under samme uregistrerte nick. Synes synd på Kvinesdølene som fortjener bedre...

Vips

over 19 år siden

Vips

Helt enig med Gunder!!!

Jeg er kanskje litt i kategorien kjedelig og dannet forumkverulant og regelrytter og har ved flere anledninger prøvd å starte tråder der jeg og andre kan lære noe.

Men da er det alltid en eller annen spiller som skal krangle om enten Miklagard eller tregt spill.

Egentlig skulle alle hatt pålogging og passord for å komme inn på forumet. OK det hadde kanskje blitt litt kjedeligere, men seriøsiteten hadde tatt seg opp mange hakk

Fra a-å, nå

over 19 år siden

Fra a-å, nå

Mener at alle bør stå fram med fullt navn og skjult passord.(men noen finner ut av det også, desverre)

Er det noe en ikke tør stå for, så la være å skrive inn (det gjelder alle inklusiv meg sev også natutligvis.

Nic og skitt florerer nå!

b

over 19 år siden

b

Ja det er jeg helt enig i ....

FULLT NAVN og SKJULT passord fra nå av. Er ikke helt sikker på hva det betyr men likevel.....

fra a-å

over 19 år siden

fra a-å

b- mener at "skjult passord" ikke kan komme i andres besittelse.

for meg ser det ut som at en eller fler klarer å komme inn på andres reg. nic - jeg vet ikke hvordan det gjøres, og klarer kanskje ikke engang å forklare hva jeg mener.

Føler meg dum, men om det enda er uklart skal jeg prøve å forklare etter beste evne:-)

X

over 19 år siden

X

Ingen klarer å komme inn på andres nick selv om en person har påstått at det er mulig. Samme personen "klarte" ikke å lese tidligere innlegg og stod for en del innlegg i en tråd som til slutt ble fjernet.

Jeg håper ikke den samme personen er til stede i denne diskusjonen, i så fall bør du spørre andre om hva de mener om det du skriver før du poster innleggene dine så slipper vi å måtte slette tråden fordi det går over styr.

fra a til å

over 19 år siden

fra a til å

Trodde heller ikke det var mulig, men vet omtrent 0 om internett.

til X

over 19 år siden

til X

Du tar desverre feil. En person har gjort det og sakt det.

Alt kan være fleip her, men jeg tror også noen er seriøse. Fullt navn med adresse etter en ytring, helst helt til sist.

Det er heller ikke sikkert, men den som har navnet og adressen vet ihvertfall om det er noen andre som fleiper/slenger dritt eller hva det nå kalles i dette langstrakte land.

Mererthe

fra a-å

over 19 år siden

fra a-å

En av grunnleggerne av dette............-sa, aldri gi fra deg passordet i noen tilfelle, det er nok av webmastere. En har advart meg : det ser ut til at noen misbruker passordet ditt

- - - - -

over 19 år siden

- - - - -

Er det noen som tror på politikerene, psykologene, politiet/påtalemyndingene og alle andre som har taushetsplikt?

Hvor mange har satt i fengsel i åresvis grunnet "synsing" og ellers kastet til "hundene",av samme grunn.

Fullt navn og adresse stopper ikke dritsekkene og synsere.

Debattforum er for ekkelt til eksistens, spørsmål og svar er mye mer saklig. Kanskje ogå en opplysning.

samfunnets støter er ikke så støtt. I norge begynner penger å telle mer enn noe annet.

Det som var umulig i går, er fullt mulig i dag.

På dette forumet viser det seg til de grader.

TLTM

over 19 år siden

TLTM

----- her oppe blir strek for godt. Ingen av de "smarte" vet at de som virkelig kan bruke data, klarer der vi middelaldrende (fra 25 år) kommer til kort.

Å knekke eller på annet vis komme seg unna passordet er ingenting for noen.

Kan noen forklare hvorfor en ungdom hakket seg inn på det amerikanske forsvarets "hemligheter"? (en lek for ham, som førte til stort oppstuss i media og rettsvesen, hvis jeg ikke husker feil)

Noe passord på denne tråden blir det aldri mer. De vil bli slettet av betrodde.

Her kjenner selvfølgelig noen hvilken webmaster som er på jobb, og mer enn en gang har en webmaster kommemtert på person(ers) oppfordring.

At noen vet ALT om andre er like sansynlig som du vet alt om dine barn, foreldre osv. Svada.

Enkelte taxiskåfører skal også ha hele nummeret ditt på visakortet, som kan brukes til å handle for på nettet osv.

Håper dette forumet forsvinner for godt, om man ikke pr oppgitt tlf.nr sjekker, og at alt "idioti" forsvinner...Var det golf?

Vips

over 19 år siden

Vips

Fælt hvor redde folk er for å gjøre seg til kjenne ute på nett. Det er jo ikke farlig i det hele tatt......

De er vel redde for å vise seg som den fjortisen de er når de skjeller ut GK spillere som leter etter ballen. Hvem vet kanskje mange av de har ikke tatt GK engang.......

Her til lands blir en ikke skutt om en sier hva en mener. Vi er da såpass sivilisert. Personlig syns jeg saklige diskusjoner om temaet golf er interessant og har ved flere anledninger prøvd å dra igang noen tråder.

Men da kommer alle pysene frem og hakker løs på alt mellom himmel og jord.

Ja til passord og pålogging. En må jo seff holde passordet for seg selv og sikre at ingen andre kommer seg innpå..

TuLlingTilMiddag

over 19 år siden

TuLlingTilMiddag

TLTM:

du får meg i hvertfall til å le........
sammenligner scangolf med amerikanske forsvaret..... LOL!!!

dersom du tror at noen her inne på død og liv skulle ta akkurat DITT passord, da er du ganske skrudd i hodet.
Dersom en hacker skulle bryte seg inn i systemet til Jarle Webmaster, så tror jeg kanskje de ville gjort noe mer skade enn å skrive innlegg under DITT navn.

I tillegg, så er det ikke mulig for andre å skrive på samme måte som deg(les usammenhengende forvirret RAVI stil).
konklusjonen må være: Ditt nick har ikke blitt misbrukt. ditt passord har ikke blitt stjålet, og du trenger ikke å prøve å skylde på andre mer i denne saken.

hvorfor skal dette forumet forsvinne for godt? det er bare for deg å slutte å skrive her, så er ditt problem borte. la nå oss andre ha det gøy i hvertfall.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Endelig en golfdiskusjon me drelevant innhold, her var det mye å lære. Føler allerede at svingen sitter bedre!

TLTM

over 19 år siden

TLTM

Det vises jo at det minst er er en mer skrudd person her på forumet.

TuLlingTilMiddag, Forklar det du ikke forstår, tipper du er en av de uvitende/Tullingene.

Hvem har sagt at noen har hacket seg inn på Jarles system?

DU er den som er redd, og er muligens en av de/den som MÅ skjule seg, grunnet uvitenhet.

(Vips over her tenker iallefall mye mer enn du.)

Er du også blant de allvitende, må jeg spør deg om du er klokere enn mine norsklærere ?

Det er ett tegn på tullinger at de bare sitter å ler, istedet for å tenke. Pyse er nok rett ord på deg.

Tiger McWould if he could

over 19 år siden

satt akkurat og tenkte det samme Fooore....

merkelig at alle diskusjoner for tiden ender opp med å handle om TLTM!

TLTM

over 19 år siden

TLTM

Jeg fikk ikke lov til å forklare hvorfor - dritt grunnet minst en person.

Er ikke redd for å skrive fullt navn og telefonnr.

Og går inn for det.

over 19 år siden

hvem snakker du til nå, TLTM?
tror du vi har interesse av ditt telefonnummer?

vær så snill å begynn å forstå at dette er et golfforum.

forklar så mye du vil, men skriv så man kan forstå hva du sier.

Vips

over 19 år siden

Vips

Skulle tro at TLTM var en høytstående politiker.... Prater så ingen forstår en og når han blir konfrontert med det nekter han på alt.

Og så tør han ikke engang komme ut av skapet og si hvem han er.....

PYSE. Jeg står hvertfall frem med hvor jeg kommer fra. Men er heller ikke redd for at noen fra østlandet finner det bryet verdt å komme hit med en selvmordsbomber og ta meg.... :-)

TLTM

over 19 år siden

TLTM

Istedet for nic, reg. el. ureg, mener jeg det er bedre at webmaster og en assistent (det er mange arbeidsledige som ønskker en jobb) ringer til den personen som utgir seg for hva som helst, og spør om det er vedkommedes innlegg.

Det er jo ikke mulig å skrive under på en ytring.

Hvem er f.eks. X og mye annet som florerer som om våren allerede var her(for ikke si he.......)??

Også ditt tlf. nr i tilfelle Tiger..........

Håper du nå forstår.

TLTM

over 19 år siden

TLTM

Vips - kalte jeg DEG en pyse jeg nevnte deg i et parantes. Tror heller ikke på politikere ;-)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Unnskyld meg. Men er det hull i veggen i dyreparken nede på sørlandet? Det florerer jo av paranoide galninger på forumet for tiden. Skremmende.

Et lite tips til de paranoide angående nickname og passord: la vær å frekventer dette forum. Så enkelt er det jo. Hvis det nå er så veldig skummelt for dere å lage et uskyldig golf-nickname med tilhørende passord så foreslår jeg at dere kutter det.

til TLTM: Og du tror det er verd pengene for Scangolf å ansette en assistent som skal ringe til de slemme som hacker seg inn her og stjeler passord? Si meg, tenker du i det hele tatt over det du skriver her inne? Vi gir en stor og god F i hvem som du tror har hacket deg. Glem nå denne saken og start å prat om golf istedet.

Viking

over 19 år siden

Viking

Her har vi årets flight!

Roaldkvam fra gul tee
Bernt fra gul tee
Tigerlili fra rød tee
Og Erik stående bak å kontrollere fra hvit tee

over 19 år siden

Kjære TLTM:

nei, jeg forstår fortsatt ikke. hvis du leser innlegget ditt, forstår du hva som står der da?
hva mener du med dette for eksempel:

"Hvem er f.eks. X og mye annet som florerer som om våren allerede var her(for ikke si he.......)??"

og hva med dette?

"Det er jo ikke mulig å skrive under på en ytring."

Hvorfor kan du ikke signere en ytring? det er bare å registrere nicket ditt!

det går ikke an å bruke en annens registrerte nick så lenge det er passord på nicket. sånn er det bare.

Når det gjelder ditt ønske om at en person ringer alle brukerne for å få bekreftet innleggene........ hva tenker du på da? skal du og jeg og de andre brukerne her inne betale lønna til "assistenten"?
Det høres ganske fint ut det...... NOT!

SumTingWong

over 19 år siden

SumTingWong

Lurer på om det er årstida som gjør så mange personer rabiate nå om dagen?

Golf abstinenser??

Håper for flere sin del at det blir bedre til våren når banene åpner igjen.

Men underholdning nå i vinterkulda.....DET er det!

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Viking: good one!
Sikkert plass til en flight til hentet herfra! (håper nå det blir en lang diskusjon ift bruken av ordet flight....)

Viking

over 19 år siden

Viking

Foore: Ja det er akkurat hva vi trenger nå. En skikkelig god gammel gruppe/flight/høne/frosk-diskusjon :) Hva kom først? flighten eller egget?

TLTM

over 19 år siden

TLTM

Eggelikør!

Nest etter ordblindhet.

Til slutt en oversetter ;-)

TuLlingTilMiddag

over 19 år siden

TuLlingTilMiddag

hæh?

----------

over 19 år siden

----------

Det er så at omtrent halvparten av studenter slutter skolen.

De eldste er enda eldst!

-------

over 19 år siden

-------

Det er greit at webmaster sletter problemer innen ingifte familier, der en er hovedansvarlig for en bane.

Det er flere mennesker det og dermed synd at hovedansvarlig bare "hører" på et øre.

Slike tvister bør prøver gjort opp verbalt eller skriftlig (stakkars Gunder) som er helt utenom

Den hovedansvarlige bør ta kontakt pr brev.

Telefon / brev er et must i slike leie saker.

Til den som bagatelliserte at en Dansk ungdom gjorde det "umulige" og kom inn på USA`s forsvarssystem, ikke forstår at et nic kan misbrukes, må være dårligere i data enn meg, og det er nesten umulig.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Nok er nok?!

-------

over 19 år siden

-------

Er den personen som skrev "jeg vet alt om deg" likke redd som meg mulighetene for at passord kan brukes av datanerder, siden den her vedkommede ikke har gjort seg til kjenne?

Eller er det den personen, kanskje med hjelp, som gjemmer seg??

Nok dritt er nok.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Skulle du ikke la dette ligge da Lili? Jeg forstår uansett ikke så mye av det du sier. Vanskelig å si noe da ja :)

Gjesp

over 19 år siden

Gjesp

Lili: kan ikke du leie Jumping Jack Flash. Filmen med Whoppi Golfberg. Den handler om skumle ting og datamaskiner. Også er den like gammel som deg.

Anne Kari

over 19 år siden

Anne Kari

Til Lili: BØH!

Anne Kari

over 19 år siden

Anne Kari

Hehe, no vart du skremt!

På tide

over 19 år siden

På tide

å stenge denne tråden nå?

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

jeg ler så sinnssykt nå at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg....

er du virkelig så paranoid at du tror noen har interesser av å hacke scangolf og utgi seg for å være TigerLily TaylorMade?????????

jeg bagatelliserer ikke at en danske gjorde dette mot Pentagon, men dersom du virkelig tror at SG er like interessant som Pentagon for en hacker, og at TLTM er nettopp personen som skal hackes, da er du VIRKELIG paranoid.....

LOOOOOOOOOOOOOOOOOL!

er det mulig.....

hvorfor skal noen være redd her inne? dette er et golf forum! er det noen som har glemt at den kalde krigen er over?

------

over 19 år siden

------

Ja den fortsetter, kan jeg se

Umulig å forstå for det kan ikke nevnes navn, og forholdet rundt.

Folk eller hva man skal kalle hurven, er nok barn.

Jeg kan ha funnet poroblemet pr. telefon

hilsen han/hun/tigerdama/tigerlili/tigerklør.....osv.

nok er nok

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

hvorfor fortsetter du å preke stille om problemet ditt når du ikke vil si hva det gjelder?

funnet problemet pr. telefon?

hvis det er umulig å forstå, så foreslår jeg at du slutter å referere til det.(hva du nå enn snakker om).

-------

over 19 år siden

-------

Telefon er nok best, eller ansikt til ansikt.

Søker du jobb e.l må du oppgi fullt navn og adresse, samt personnr.

her går alt i "spinn"

Hvem som helst kan mene og ironisere hvor mye de vil.

Pentagon er en vanskelig affære å hacke seg inn på, SG er lett, derfor er det mange fler som gjør det.

Var ikke grunnen til at data ble brukt for å forenkle arbeid, hva har skjedd?

I lille SG brukes nic i alle varianter. Arbeisdstid brukes også i stedet for å Produsere, mange jobber hjemme det er bra, men det virker som endel sitter på jobb og bruker tid på tull, ikke merkelig at mange arbridsgivere er "forbanna"

Ser selv at noe virker usammenhengende,

men de som ikke klarer å tolke det likevel, kan jo hakke videre.

Lykke til.

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

er SG lett å hacke seg innpå sier du?
først sier du at du ikke har greie på data, og så sier du at det er lett å hacke seg inn på SG.

troverdigheten din vokser fra sekund til sekund.....

Det går i spinn her inne fordi sånne som deg bruker nytt nick for hvert innlegg. og når noen da misbruker ett av dine 1000 nicks, så roper du ut at noen har hacket seg inn på SG.

doh?

Potet

over 19 år siden

Potet

Steng tråden!! Steng Lili !! STENG!!! herregud hvor mye gnom kan man være i skallen?

En som studerer Datalogi

over 19 år siden

En som studerer Datalogi

Hehe Dere har nok fått en litt feil oppfattning av hva hacking dreier seg om =)

Skulle bli overrasket hvis noen av Dere i denne debatten noensinne gjort noe som kan bli vurdert som hacking... =)

Tror Webmaster sitter og ler like mye som jeg gjør når han leser alt som skrives her =)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Ler med dere ja :)

Webmaster

over 19 år siden

Webmaster

Tror neppe det er så enkelt å hacke seg inn på de serverene vi benytter.
Alle forsøk på å bryte igjennom systemet logges og det er registrert noen forsøk fra "proffe" hackere i Asia, men ingen har lykkes. Tviler på at de er ute etter passord på dette forumet... ;-) Heller for å gjøre faenskap!

Yngve

over 19 år siden

Yngve

akkurat nå er jeg mest spent på hva "datalogi" er for noe altså..... :O)

Vips

over 19 år siden

Vips

Dette viser bare hvor lite peiling folk har og frykten er nok begrunnet i kunnskapsnivået.

Ser heller ikke det som verdens undergang og fare for atomkrig at noen skulle hacke seg inn på SG server.

Noen som vet hvor våren og det grønne gresset er????

eller

over 19 år siden

eller

hvorfor ingen bruker røde baller

og alle hadde bukser med røde renner i

reddharen takker gud vevmester

----------

over 19 år siden

----------

sant det Visp, jeg har jo sagt at jeg ikke vet noe om data.

Unitenheten der er enorm, så stor at selv en liten gutt måtte fortelle meg at jeg ikke burde bruke hotmailaderesse og opprettet en ny gmail.

Er en som har funnet ut av koden, og vips det var det.

Bruker kun diktafon, så gjør andre det de gjør

Er ikke redd hackere eller verdenskrig for den del.

det som skjer skjer, svært ofte desverre.

Kan dette tullet bli slutt nå, med stave-og ander feil , adjø og nyt sola.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her