Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Barnevogn på golfbanen

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Jeg hadde med datteren min i barnevogn på banen tre ganger i høst, på tider hvor det var lite andre folk ute. Den tredje gangen møtte jeg proen, som var noget skeptisk til det hele. Det var noe med at forsikringen ikke gjalt eller noe slikt. Som klubb med ny bane hadde denne problemstillingen aldri vært luftet før, og jeg fikk gå under tvil. Hvordan er det på deres baner? Har dere noen regler som forbyr eller tillater å ha med barnevogn på golfbanen?

Hvordan tør du

over 19 år siden

Hvordan tør du

å ta med kid'en på banen - i barnevogn!!?

Greit nok at risikoen er liten, men det slices og hookes ikke noe mindre fordi om det er få folk på banen...

Skulle

over 19 år siden

Skulle

tro det er farligere å ferdes langs veiene...

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Hei Jostein:-).. så lenge man tar med barnevogn når det er lite folk på banen og ikke er til sjenanse for andre som spiller, tids eller lydmessing ,synes jeg det er helt greit. Til "hvordan tør du" : Jostein med podinne lever langt farligere i bilen på vei til banen en på den. Å treffe oppi en barnevogn midt på en hverdag er nok mange ganger vanskeligere en å score en albatross....

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Møtte ei som gikk med barnevogn en formiddag på Kongsberg, og det slo meg at dette var en helt genial måte å kombinere hobby og forpliktelser på. Men det bør jo være såpass lite folk på banen at man har full kontroll på hvem som slår hvor og når. Men spørsmålet var altså om andre klubber har noe regelverk som omhandler dette?

Skivebom

over 19 år siden

Skivebom

det er større sjanse for at innholdet i barnevogna vræler utover banen enn at noen andre skal treffe oppi vogna. Og va skal mamma eller pappa gjøre når snåtten begynner å illskrike ? Tror ikke det er særlig lurt å trille småtroll på banen hvis man ikke har sin egen private golfbane.

Hvordan tør du?

over 19 år siden

Hvordan tør du?

Helt enig i at det er svært liten sannsynlighet for at noen skal klare å treffe baret i vognen, men det er utrolig hva som skjer (har hørt om en dame som fikk hole in one via to trær....)

Føler man for å ta med barnevogn på banen har ikke jeg no' problem med det så lenge vedkommende ikke går sammen med meg :)

b

over 19 år siden

b

For å si det sånn Albatross er ikke helt uvanlig - selv jeg har hatt det. Og en golfball inn i vogna trenger neppe stor hastighet..

Struck

over 19 år siden

Struck

Møtte en far og farfar (?) på Vestfold i fjor høst, og det som slo meg var hvor smart dette var. det virket som det var en "spesialdesignet" vogn, for han hadde køllene i den også. Jeg tegkte jo også på sikkerheten, men konkluderete med at det er jo ikke ofte man opplever at noen treffer bag/vogn når man er ute og spiller. Skjer det, er det ofte i nærheten av greenen - altså på nærspillet.
Så lenge man tenker sikkerhet, så må jo dette være en fin formiddagstur(?) for den hjemmeværende forelder. Og kanskje det er en ny Tiger Bjørnstad på gang...... c,¨)

Snedd

over 19 år siden

Snedd

Hvis man ikke sinker og plager andre ekstra, og i tillegg ikke utsetter bane for unødvendig slitasje, er det vel ikke noe galt med en barnevogn. Hadde nok hengt opp noe for at det ikke kan være mulig at barnet blir truffet, for jeg tror det hadde blitt baluba hvis jeg hadde kommet hjem og fortalt kona at: "Ungen fikk riktignok en ball i pannen, men det er ingenting mot eaglesjansen min på hull 5..."
Forresten, en over her forteller at det er liten sjanse for at trallen eller bagen blir truffet. Det har jeg opplevd flere ganger, og jeg hadde mislikt om det var barnevognen uten beskyttelse det dreide seg om.

Tullinger!!!!!!!!!!!!!!

over 19 år siden

Tullinger!!!!!!!!!!!!!!

Barnevogner har da for fa.. ikke noe ute på en golfbane å gjøre...

Bruk gangveien til vogna....

Herregud for en gjeng med nisser det er i dette landet.....

Judy

over 19 år siden

Judy

Du bør kanskje vurdere å endre nick om noen skal bry seg om det du mener.

Og Tullinger er vel den

over 19 år siden

Og Tullinger er vel den

største og mest fordomsfulle nissen av dem alle...

Tullinger!!!!!!!!!!!!!!

over 19 år siden

Tullinger!!!!!!!!!!!!!!

Ja og når de blir litt større kan de ha med bøtte ogt spade og leke i bunkerne når mor og far spiller

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Minner om at Jostein ikke snakker om å ta med podinnen i primetime på kvelden eller i helgen. Vi snakker her om midt på dagen på en hverdag. Da er det lite folk og barevognen med innhold er neppe til sjenase for noen, og risikoen for å bli truffet er minimal....Han hadde også et spørsmål , og det var om andre klubber hadde noen bestemmelser angående dette. Noen som har regler om dette i sin klubb?

b

over 19 år siden

b

Om så var, så er det vel ikke helt galt å komme med advarsel på tross av om han ikke spør direkte om dette. Hva så når poden ikke vil være i vogna så lenge som en runde og vil ut å gå selv--

Det er ingen som med vilje skader seg på golfbanen men det skjer og skulle jeg være den uheldige som traff en unge med min ball ved ordinært spill, selv om jeg har en albatross så hender det fortsatt at jeg havner i skogen også, så tror jeg barnevakta hadde ligget særdeles tynt an i ren forbannelse for det er unødvendig å ta sjansen.

Tullinger!!!!!!!!!!!!!!

over 19 år siden

Tullinger!!!!!!!!!!!!!!

Hva om ungen begynner å skrike midt ute på banen?

Skal dere gå spissrot gjennom hele banen tilbake til klubbhuset med hyling fra vogna....

Blir sikkert populært

Det er bare i Norge at vi kan komme med så mye dusteri som hunder og barnevogner på banen.

Er da for pokker ikke noe vanlig sirkus heller..

Tullinger!!!!!!!!!!!!!!

over 19 år siden

Tullinger!!!!!!!!!!!!!!

Å du forandrer nok mening atter at du har tatt grønt kort.....

Nanny

over 19 år siden

Nanny

Kommer an på hvilken bane vi snakker om.... Mener nå bestemt at det er forskjell på å dra med seg barnevogn påp Miklagard, Losby eller f eks Hauger enn på sånne treningsbaner hvor det er mange hackere som bare virrer rundt utne å vite hva de driver med likevel. På en god bane hvor folk tar golf seriøst burde det være bannlyst å dra med seg hunder og barnevogner osv.....

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

"Tullinger!!!!!!!!" jeg er imponert av all de gode argumentene dine..... "Nanny" de stedene jeg har observert barnevogn er på Kongsberg og Sorknes. Disse "treningsbanene" der folk bare "virrer rundt" synes du det er ok at folk triller barnevogn på. Mens på Mikla ,Losby og Hauger ville det være helt ødeleggende for din golfrunde om du så en barnevogn 3 hull unna på en mandag kl 1045? Jeg har opplevd hunder på banen som irriterende men aldri de få barnevognene jeg har observert.

Tatto

over 19 år siden

Tatto

Enig med Nanny!!!!!!!
På skikkelige golfbaner skal det bare være spillere..
Sett noen spille tennis med barnevogn og hund?????????.

Snedd

over 19 år siden

Snedd

Hei Tatto! Nå snakket vi om å dra med barnevogn på golfbanen, noe som atskillig mer komplisert enn å ha med barnevogn eller hund på tennisbanen, som selvfølgelig er fullt mulig, og gjøres stadig vekk. Hvorfor skulle det være noe problem?

Tatto

over 19 år siden

Tatto

Men man drar ikke med vogn og hund rundt inne på banen mens man spiller vel????
Hadde du forstått det som står over så hadde jeg ikke behøvd å forklare det en gang til....

H

over 19 år siden

H

Så lenge sikkerheten ivaretas for barnet ved at det er beskyttet mot ukontrollerte baller (som nok vil være et fenomen uansett bane man spiller på) og spillet ikke sinkes så kan det vel ikke være nødvendig med forbud.
Bruk sunn fornuft. Flere "voksne" tullinger som ødelegger for en hyggelig golfrunde enn et barn i en barnevogn.

Lavida

over 19 år siden

Lavida

Kutt ut da...

Kanskje barnet kunne få oppmerksomheten, ikke golfen. Og om golfabstinensene blir for sterke, så ta vognen med deg på rangen. Prøv å komme til startboden med barnevogn i siviliserte golfnasjoner som feks Skottland, England, Spania, Sverige... YOOOHOOO!!!!

Til H: Det er IKKE noe argument for å trille barnevogn at det allerede er mange voksne tullinger på banen. At det fra før er rimelig usiviliserte tilstander ute på norske baner, er helt riktig, men det teller IKKE til barnevognens fordel. Er det ikke nok sirkus allerede????

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Tror mange av skeptikerne her ville hatt en annen mening dersom de hadde barn selv. Disse småtassene er faktisk mye mer medgjørlige og fornøyde med å være på tur i vogn enn det en del later til å tro. Og blir de utolmodige etter fire hull, vel så går man av banen. Rekorden min er seks hull før vi måtte gå til kafeteriaen for å spise is. En riktig hyggelig formiddag både for far og datter!

Registrerer at ingen av debattantene har svart på mitt opprinnelige spørsmål ang. hva som er praksis rundt omkring. Så da er det vel bare å møte opp med barnevogn, da? Kanskje jeg skal ta med naboens tvillinger også?

PlayBoy

over 19 år siden

PlayBoy

Det er vel ingen som svarer på spørsmålet ditt fordi det ikke finnes noen praksis med barnevogn på golfbanene.
Spebarn og golf hører ikke sammen, og det har de fleste forstått av seg selv uten at noen trenger å fortelle dem det.
Jeg har selv 3 barn som jeg har tatt med på golfbanen så snart de har lært å gå. Men jeg holder meg til treningsområdet og klubbhuset, kunne aldri falle meg inn å drasse dem med ut når jeg skal konsentrer meg om spillet.
Og jeg skal garantere at du ikke finner en eneste unge som sitter rolig i barnevogn i 9 eller 18 hull. Det er ikke bare å gå av banen etter 4 hull siden du på de fleste baner da må krysse fairwayer og passere teesteder. Det ser veldig intelligent ut å komme stressende med barnevogna i den ene armen og en misfornøyd skrikende unge som du prøve febrilsk å roe ned på den andre.
Siden du har så høyt handicap (= nybegynner) er det forståelig at du stiller spørsmålet, men som sagt er det ingen ved sine fulle fem som tar med barn i vogn for å spille golf.
Og dersom det på noen baner dukker opp en avviker med barnevogn går det garantert ikke lenge før det blir et forbud mot dem.

Tiger McWould if he could

over 19 år siden

virker som om du har full kontroll PlayBoy.....

Jeg har hatt med min sønn i barnevogn på min tidligere hjemmebane flere ganger.
han har da vært noe større enn de minste melk-på-flaske-barna, men ikke større enn at han må ha vogn.

jeg ringte opp og spurte, og ingen hadde motforestillinger mot det, så lenge jeg selv tok ansvaret dersom noe skulle skje.

på denne banen(Ringerike Golfbane) er det liten eller ingen fare for overlappende fairwayer, og dermed særdeles liten fare for at noen som helst skal bli truffet av baller fra andre flighter.
sikkerheten er med andre ord ivaretatt.

når det gjelder det forstyrrende element, så forstyrret han selvsagt meg, så jeg ikke fikk noen optimal runde, men hovedpoenget var at jeg fikk tilfredsstilt mitt enorme spillebehov, og sønnen min fikk seg en tur i skogen, og datteren og faren min fikk æren av å slå meg i nettoslag.

mener du da at jeg ikke er ved mine fulle fem?

jeg mener at man må vurdere hva slags bane man spiller på.
jeg ville aldri ha våget å spille kongsberg, Nes, Tyrifjord eller andre baner hvor det er ganske stor fare for å få baller fra motgående flighter imot seg med barnevogn.

derimot, så ville jeg ikke nølt med å gjøre dette på skogsbaner hvor man hele tiden har kontroll på ballen bak, og slipper å tenke på ballen imot.

slutt å generalisere, og sett deg heller i situasjonen til barnefaren.
Golf er gøy, barn trenger frisk luft. ergo: golf med barn er gøy med frisk luft dersom sikkerheten tillater det.

/me 0ut

Zack

over 19 år siden

Zack

Det er jo fint at man vil være sammen med barna sine. Men på golfbanen hører ikke barnevogner hjemme. Ok så blir det vanlig å se barnevogner på banen, hva så neste, jo hunder, og så? Rullestoler da? Så begynner vel noen å mase om at de også har rett til å ferdes der? Og så kommer gud vet hva.....

Golfbanen er for golfspillere og ferdig med det.... Sånn bør det være også.
Kune folk som har betalt greenfee og som spiller selv bør være ute på banen. Dette er da helt vanlig i alle sporter der man må betale for å utøve sporten. Og særlig der det forstyrrer andre. Sett at en unge begynner å skrike, da vil den forstyrre andre spillere og det skal man jo ikke gjøre. Altså et egentlig helt uhørt spørsmål...

over 19 år siden

enig og uenig, Zack.

uhørt spørsmål er det virkelig ikke.

barnevogn og barnevogn er to forskjellige ting.

en ting er å ha med et barn på 5 måneder som er avhengig av pupp eller varm melk hver 3dje time.

noe helt annet er, som jeg gjorde, å ha med en gutt på 2 år, som ikke skriker, for det har han selvsagt sluttet med.

han sitter fornøyd og koser seg, og synes det er gøy å se på pappa slå den lille hvite ballen.
Han får til og med innimellom komme ut av vognen og slå en ball med sin egen kølle, når vi må vente på flighten foran.

hva er galt med det?

PlayBoy

over 19 år siden

PlayBoy

Joda, Tiger, det finnes helt sikkert bygdebaner der golf ikke er helt golf likevel, og der det er mer akseptablet å ta med barnevogn enn andre steder, og en halvferdig/fersk utgave av Ringerike GK hører kanskje med i den kategorien.
Men det er unntaket, ikke regelen. Hva tror du skjer dersom det dukker opp barnevogn 2-3 ganger i uka på Tyrifjorden eller andre litt bedre baner ?

over 19 år siden

det har jeg allerede svart på, Playboy, og du trenger ikke bruke nedlatende toner ovenfor baner som ikke er bra nok for deg.

det er selvsagt ikke rom for masse barnevogner rundt omkring på åpne baner med høyt belegg, men jeg har sett barnevogner på Tyrifjorden flere ganger, og det får stå for foreldrenes ansvar. jeg ville aldri tatt med barnevogn dit.

Zack

over 19 år siden

Zack

Finnes det ikke regler mot sånt vås som barnevogner og hunder ute på banen? Kan man i prinsippet tillate hva som helst?

Hva sier det "aktive" forbundet til sånt?

Hver klubb bestemmer selv kanskje??????

over 19 år siden

tipper det ja, Zack.

Skulle det bli en sentralsak, og skulle jeg stemt, så ville jeg helt klart stemt imot å få lov til å ha med vogn, men av sikkerhetsmessige årsaker, ikke fordi det er vås.

Zack

over 19 år siden

Zack

Skjønner du maner annerledes enn meg.

Mener fremdeles at golfbanen er for golfspilllere og bare for golfspillere

over 19 år siden

jepp. og det respekterer jeg.... :)

deilig å kunne diskutere uten drittslenging for en gangs skyld altså.. :)

dogleg

over 19 år siden

dogleg

Det er for meg uforståelig at noen vil legge seg opp i hva som skjer i andre flighter enn sin egen så lenge spillet ikke sinkes. Hvis bikkja ligger når den får beskjed om det, og går rolig når den får beskjed om det - hvem bryr seg. Det samme gjelder barnevogner - hvem bryr seg hvis man ikke er til sjenanse. Kjempefint at foreldre med små barn får seg en golfrunde!

De som er mot mangfoldet skjønner ikke forholdet mellom knapphet på tid og golfineteresse. De skjønner heller ikke at vi trenger alle for å ha råd til å klippe greenene. Hallo - inkluderende selskapsspill er tingen, selvsagt noe annet i konkurranse. Hvis vi bare skal ha golfnerder på golfbanen vil dessverre prisen på medlemskap og greenfee bli alt for høy, og det ønsker vel ingen?

Zack

over 19 år siden

Zack

dogleg
Og vil tydeligvis omgjøre golfbanen til en campingplass der der kryr av unger på kryss og tvers og bikkjer som løper vilt?

Hvis det blir vanlig(lov) med barnevogner på banene så kan du vel se for det et helt menasjeri med sånt. Ikke bare en pr dag. Tenk deg at det blir vanlig med mange barnevogner og hunder ute på banen. Grøss og gru. Prøv å foreslå noe sånt England på en god bane der. Kan se ansiktet til starter for meg. Og ikke kom å si at "ja det er england det" vi her på berget vi vil helst gjøre som vi vil og ingen skal bry seg med hva jeg gjør.
La oss prøve å være litt proffe da og ikke omgjøre golf til noe som ligner på et sirkus.

Tittentei

over 19 år siden

Tittentei

Jeg støtter dogleg. Om bikkja er snill og ungen sitter stille ser jeg ingen problemer med at de er med på runden. Heller bikkjer og unger i flighten enn en sur gubbe som slicer alle ballene i skogen :o)

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Full støtte til dogleg.

Jeg er sådan stillet at jeg har anledning til å spille mye på dagtid og har noen få ganger støtt på folk som har hatt med barnevogn. Det er da bare hyggelig. En golfklubb er tross alt også en KLUBB og de fleste er avhengig av å tiltrekke seg et mangfold av medlemmer, ikke bare golfnerder. Mht oppførsel så et greier seg lenge med overholde kardemommeloven, slik som flere innlegg peker på.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

det er vel ganske tydelig at noen er for å gjøre golf tilgjengelig for alle, mens andre vil tviholde på gamle holdninger.

Det er ganske langt fra å la folk gå med barnevogner til å gjøre om området til campingplass, Zack.
synes du drar dette ganske mye lengre enn det som er nødvendig.

blir som at vi nå blir rammet av en Fugleinfluensapandemi siden en katt i Tyskland har fått det....

Du sier at hvis det blir vanlig(lov) med barnevogner på banene, men det er ingen lov som forbyr dette i dag, Zack.
Det er fullt lovlig så lenge ingen lokale regler sperrer for det.
Det betyr jo ikke at alle i hele landet skal drasse med og lage ammegrupper på golfbanen. du drar det jo helt ut av sannsynlighet og fornuft.

Nei, støtte til dogleg og fyrer samtidig av en advarsel mot å overdrive. Det er slett ikke alle baner som er trygge nok til å ha barnevogner ferdende rundt omkring.
pass på barna, og spill med vogn der hvor det er trygt.

Zack

over 19 år siden

Zack

Sukk, ja jeg viste dette skulle ende slik.
Sånn er vi vel bare. Skulle vært interessant å vite hvordan dette temaet blir sett på i andre land.
Og at vi bare leve etter kardemommeloven sier vel det meste om oss nordmenn.

dogleg

over 19 år siden

dogleg

Zack: Jeg håper jo at de fleste som er på golfbanen spiller golf :) Poenget mitt (og andres) er at problemet er ikkeeksisterende så lenge man følger alminnelig golfetikette. Det er et mye større problem med etikette brudd og sent spill. Jeg vil anta at de fleste som tar med seg barn eller bikkjer på golfbanen er overoppmerksom på å ikke være til sjenanse - det er i alle fall jeg :)

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Det som sier mest om Norge og nordmenn oppi dette, er at i Norge har vi permisjonsordninger for de som får barn som ikke ligner noe annet land. Det er mer og mer vanlig at far har like mye fødselspermisjon som mor. Derfor er det en aktuell problemstilling i Norge at far tar med seg poden ut for en liten luftetur på golfbanen. I Zacks forgjettede England er det nok mere slik at mor er hjemme med barna mens far er ute og golfer med en etterfølgende pint på puben.

Så bare emigrer til England dere, Zack, Playboy & co, for golf er i ferd med å bli en folkesport i Norge, enten dere vil eller ikke. Med gjennomsnittsnordmannens inntog på golfbanene vil nok dere golf-feinschmeckere få mer enn nok å beklage dere over i fremtiden.

Når det er sagt, så tviler jeg på at vi får se noen eksplosjon i antall barnevogntrillende mødre og fedre på golfbanen. Podetrilling på golfbanen er ikke å anbefale dersom man ønsker full konsentrasjon for å spille opp mot sitt beste. Men det er å anbefale for folk som ønsker å stille de verste golfabstinensene i en ellers travel foreldrehverdag.

b

over 19 år siden

b

Er det virkelig sånn at dersom det ikke er utrykkelig sagt i loven (lokale regler) at det forbudt med barnevogn på Golfbanen, så er det tillatt?

Det som ligger i å kjøpe en Greenfeebilett (lokal eller ikke) er vel kun at du får lov til å spille golf i et gitt tidsrom eller en viss runde 9 eller 18 hull eller hva det nå er. Du har lov til å ha med deg en tralle dersom ikke dette er forbudt (vinterregler).

Det er ikke opp til deg om du vil kjøre golfbil eller snøskuter eller sykle rundt for å spille ditt spill, heller ikke andre forhold som måtte spille inn og dersom jeg fikk se en barnevogn i en radius av 200 meter fra mitt driverutslag så tror jeg ikke jeg hadde slått før du var i sikkerhet. Vannhinder har "tiltrekningskraft". "Bunkere" trekker til seg ballen. Hvorfor? fordi vi blir oppmerksomme på dem og fokuserer på dem og gjør noe galt i det vi slår. Det blir jo ikke alltid ropt FORE ved baller på avveie så det er ikke alltid mulig å beskytte ungen heller.

Ja. til unger på tur og fri luft - nei, desverre, til voksne med unger på banen - folkesport eller ikke - kun ansvarlighet!

Jens Åge

over 19 år siden

Jens Åge

Jeg syns det er ansvarsløst å ta med seg små barn på en golfbane. Når da barna er så små at de ikke kan ta vare på seg selv, dvs dukke om en liten kule skulle komme flyvende gjennom luften. De burde også skjønne at de skal reagere på ordet FORE - og det gjør ikke en 3 åring. Så å da ta med barnevogn syns jeg er totalt forkastelig. Fett nok at det kan være stille på golfbanen, men tenk på det dere utsetter medspillere for. Hvis jeg hadde spilt golf, slicet ballen noe inn i gnomkatta over en skog, truffet en 1 åring i hodet som lå i en barnevogn. Vel. Da hadde jeg fått store problemer i livet videre. Jeg hadde taklet å treffe en voksen bedre enn et barn - sånn er det bare.

Nei til dere foreldre med barnevogna på banen. Skjerp dere. Det er jo det samme som å ta med seg barnevogn og stille seg i skumle svinger på rallybanen. Sånt gjør man bare ikke. Hadde dere taklet det bra om en golfball hadde drept barnet deres, bare fordi dere ikke rakk å løpe bort til vogna om noen skrek fore?

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Dere overdriver faremomentene kraftig her. Som Simen nevner lenger opp her, er nok bilturen til golfbanen langt mere risikofylt enn å gå noen hull på en oversiktlig bane en stille formiddag. Jeg ville derimot aldri vurdert å gjøre dette på en fremmed bane full av folk. Ingen er mer opptatt av mitt barns sikkerhet enn meg selv, så å hevde at jeg opptrer ansvarsløst og utsetter mitt barn for stor fare ved å gjøre dette er helt urimelig.

Jens Åge

over 19 år siden

Jens Åge

Joda jeg kan tildels være enig med deg Jostein. Men du må skjønne at andre mennesker lar seg sikkert påvirke mer av dette enn foreldrene. Jeg hadde faen ikke takla å slått en ball i en liten unge og skadet personen. Greit med personer som vet de har et ansvar å ta, men noen som er der uten sin egen vilje. Vel. Jeg hadde bare ikke taklet det så godt.

Lavida

over 19 år siden

Lavida

Jens Åge har tatt poenget!

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Det skjønner jeg godt, og er noe jeg må ta hensyn til dersom det blir aktuelt for meg å gjøre dette igjen.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg vet bare hvis jeg står på et hull og skal knuse drivern min over bunkeren på 220, og det står en kar på en nabofairway med en barnevogn, vel. Da hadde jeg kviet meg veldig for å slå. Hadde jeg dundra driven med mine kule snaphooker og truffet barnevogna, japp, da hadde det blitt mange søvnløse netter, og enda en grunn til at jeg i framtiden blir nervøs for å slå golfballer. Enda verre om jeg ikke ser denne personen som tusler med barnevogn, og jeg pumper vogna full av Titleistlogoer på andre siden av haugen. Sjokket hadde vært passelig tungt å fordøye.

Folk bestemmer jo selv da, og selvsagt må de få lov å gjøre som de vil. Men å belemre andre med dette syns jeg ikke noe om.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her