Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Portugal

Yes

over 19 år siden

Yes

Om to uker drar vi en gjeng til Portugal, banene som vi har booket er som følger: Parque de Floresta, Boavista, Hardada dos Salgados, Palmeras Golf, Altos, Vale de pinta og Pine Cliffs.

er det noen som har spillt noen av disse banene?

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Jeg har spilt alle unntatt Pine Cliffs (er vel bare 9 hulls bane).

Den første er veldig kupert, men spennende, mange morsomme hull.
Boavista er temme lig ny bane, med meget kjappe greener. Den også litt kupert.
Salgados er nede ved sjøen, ingen hus i tilknytning til banen. Litt kjedelig bane, og vann i spill på de fleste hull. Ligg unna døde fugler ;)
Palmares er kanon, kombinasjon av kupert parkbane og 5 hull helt nede ved stranden. Tror ikke det er bygget hus inntil banen ennå der heller, men tror det var planlagt en tid tilbake.
Alto Golf er grei bane med ett sinnsykt langt par 5 hull, det lengste i Europa. Får du Birdie der får du plakett i klubbhuset. Tror det er 604 meter(?)
Pinta er en meget bra golfbane, meget bra layout og mange varierte hull.

Jeg hadde byttet ut Pine Cliffs (som jeg tror er dyr) med Vilamoura Old Course, min favorittbane.

Yes

over 19 år siden

Yes

Tusen Takk Bernt!! I følge brosjyren jeg har så synes jeg Salgados så ut som en links bane, når det gjelder Pine Cliffs så tenkte vi å spille den på avreise dagen siden flyet går i tre tiden. Vet du hvor lang tid det tar å kjøre fra Boavista til Vilamoura. ( Vi bor rett ved Boavista). PÅ forhånd tusen takk!!

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Boavista ligger ganske langt vest på den relativt korte stripa Algarve er.
Men tipper det tar litt under timen. Er en stund siden jeg var der, men husker ikke hvor langt vest nyveien går før den svinger nordover.

Men jeg ville ha stått opp grytidlig sjekket ut og dratt innover til Vilamoura og spilt Old Course, tror dere skulle klare det om dere går ut grytidlig. Men det er vel mulig å bytte litt om på tee-tidene. For Old Course er for å nytes, ikke for å rushe igjennom.

Pine Cliffs ligger før Vilamoure når du kjører østover fra Boaviste mener jeg, men ikke langt til Vilamoura derfra.

Bra utvalg dere har gjort, for det er meget forskjellige baner dere har plukket. Bra jobb.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Når det gjelder Salgados kan man bli litt lurt, for jeg visste ikke hvor nært sjøen jeg faktisk var første gang jeg spilte den. Grunnen er at den ligger i slags fuglereservat (oops) et par steinkast fra sjøen. Men det er en del småvann som er bygd opp naturlig via kanaler som slynger seg innover fra sjøen. Høres mer idyllisk enn det er. Tror det ligger litt lavere, så derfor ser man ikke sjøen så godt ute på banen.

Men Salgados er et trivelig sted, og er fritt for hus rundt banene og det setter jeg stor pris på. Dessuten er den relativt rimelig. Bestiller du via Carlos golf agency midt på stripe ned Vilamoura, så får du bra pris (på mange baner).

God tur, jeg er skikkelig misunnelig nå ;)

Yes

over 19 år siden

Yes

Takk for veldig bra info Bernt!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her