Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sverige??

TORD

over 20 år siden

TORD

Er det noen som vet hvor langt sør i sverige (evt. norge) man må for å spille golf rundt 10. april sånn normalt sett. Vet at det er vanskelig å si noe eksakt ift at vinteren varierer etc. Er feks banene i Bohuslen åpne på den tiden?

Håper på positivt svar!

mvh
Tord

eagle04

over 20 år siden

eagle04

Både Larvik og Kragerø satser vel på baneåpning til påske.

Snedd

over 20 år siden

Snedd

Vanligvis er en rekke baner under åpning rundt 10. april, naturligvis kommer det an på vårløsningen. Baner som Evje, Larvik, Onsøy, Nøtterøy osv åpner sikker rundt de tider, får vi håpe! Ellers er det naturligvis større sjanser for gradvis bedre forhold og flere baner om man drar noen mil nedover i Sverige. Men på den annen side, det kan godt ligge 30 cm snø 10. april. Får håpe det ikke gjør det...

Slow

over 20 år siden

Slow

Hei Tord. Fattern og jeg dro på førsesongtur i midten av april ifjor, da var alle banene rundt Strømstad åpne. Vi spilte Sotenæs, Torreby og Dynekilen. Dynekilen gikk vi i +16 og sol, første dagen med kortermet og litt svette i panne :-) De banene er helårsåpne, men sjekk på nettsidene deres, værvarslinga og vær obs på at det er forferdelig mange spillekåte nordmenn rundt den tiden, så det kan være litt "trang om plassen". God tur!! Jeg drar 2 uker etter det, og ska prøve Strømstad og Fjellbacka :-)

Rogaland

over 20 år siden

Rogaland

Du trenger da ikke vente til 10 april for å spille golf.
Her i Rogaland er det fleste baner åpne.
Spilte Jæren i dag, med fine grønne fairwayer og sommergreener.

Snedd

over 20 år siden

Snedd

Til Rogaland: Helt strålende at det er åpne baner i Rogaland, men jeg tipper Tord, som majoriteten av norske golfspillere, holder til i østlandsområdet. Da er det dessverre litt langt å kjøre 40-50 mil hver vei for å spille golf. En halvparten så kort tur til Sverige er nok mer fristende, eventuelt en liten båttur til Danmark.
Og om du lurer på om jeg er misunnelig på klimaet i Rogaland? Bare tidlig vår og sen høst!

Passauf

over 20 år siden

Passauf

Med billige flybilletter kan en helgetur fort være aktuelt!

jada

over 20 år siden

jada

hehe ganske utrolig, jeg lurte akkurat på det samme spørsmålet. Må man forresten sør i sverige for å spille i midten av April? og isåfall hvor lang sør? Hvordan er forholdene på torreby, sötenes osv. på dette tidspunktet?

Daniel

over 20 år siden

Daniel

Har vært/er ekstremt mye snø i Sverige i år. De fleste stedene har det vært snå konstant siden romjulen... Tror nok Rogaland er et bedre alternativ i disse tider enn Sverige (hvis ikke en reiser helt ned til den skånska sydostkusten da...)

Kåre

over 20 år siden

Kåre

Min erfaring er at du må helt til Malmø eller lengre for å finne vesentlig bedre forhold enn i Larvik eller Kragerø. På denne siden av Hallandsåsen er våren veldig lik Vestfold, Telemark.

H

over 20 år siden

H

Ljunghusen i Skåne åpnet i dag med sommergreener.

Abbekås åpner på torsdag. Varslet 11 grader varmt.

Profet

over 20 år siden

Profet

Malmöområdet åpner rundt disse tider.
Göteborgområdet åpner kanskje til påske, men bare kanskje.
Strømstad har fortsatt masse snø, minst en måned til åpning, dvs slutten av april.
Vekstsesongen blir en måned forsinket sammenlignet med i fjor.
Mange baner vil også få problemer med snømugg.
Å sammenligne med i fjor blir litt dumt. I fjor hadde vi den mest snøfattige og mildeste vinteren på lange tider, i år er det totalt omvendt.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Øresund åpner 8.april, antar at baner rundt åpner noenlunde samtidig.

Daniel

over 20 år siden

Daniel

Det er fortsatt snø i 98% av Sverige...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her