snappy
I den ene av klubbene jeg er medlem i er det også andel... Denne kostet rundt 10.000,- da jeg kjøpte den...
Dersom jeg av ulike årsaker må flytte, og ikke har mulighet for å spille på banen... Da er det fast satt via årsmøtet at man kun betaler passivt medlemskap.. Rundt 1200,- ink. 2 greenfee.
Angående Østmarka:
Dette burde da være en mulighet her også.. Ettersom det sikkert er like vanskelig for klubben å selge andelen for 0,- som det er for en privatperson. Dersom klubben likevel velger å inndra andelen, men ikke får solgt den... Ja da har de gjerne mistet deg... Som sikkert hadde betalt årsavgift den dagen du flyttet tilbake..
Jeg ville tatt en telefon/mail runde til alle som prøver på samme sak som deg... Dere kan da overtale styre til å innkalle til ekstraordinært årsmøte, og legge saken frem for resten av klubben...
Det ville da vært en god ting dersom klubben får en oversikt over hvor mange som ikke skal spille på banen hvert år.. Da kan klubben tilby billig medlemskap til nybegynnere, et år om gangen.. Dersom disse er fornøyd vil det også være lettere for dere som sitter med andeler å selge disse etterhvert.
Konklusjon:
Dere er medlem av en klubb, dere kommer ingen vei av å sitte her på scangolf å diskutere hvor sykt urettferdig systemet er i enkelte klubber på østlandet.. Bruk deres makt sammen, hvert enkelt medlem har like mye makt i en klubb, men svært få bruker denne makten... En golfklubb er på mange måter et spleiselag. dersom mange nok spelisere gjør oppgjør, ja da skjer det noe..
Men dere må være forberedt på motstand.. Det er derfor svært viktig at dere har en plan.. (forretningsplan) For pengene må inn, på en eller annen måte. Dere må ha gode arrgumenter, og mot arrgumenter på dagens system... Og til slutt, vær ydmyk.. Det vinner best frem.
Er dere 40 stk er dere i overtall på et ekstraordinært årsmøte...